آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۸۷۶۸۵
۱۰:۵۵
۱۳۹۷/۰۵/۰۶
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی خبر داد

صادرات 10 خودرو سواری بنز قاچاق

پدال نیوز- مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در ۹ ماه اخیر ۱۰ خودرو سواری بنز و بی ام دبلیو وارداتی قاچاق، دوباره صادرات شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از فارس، جمشید قسوریان جهرمی  با اشاره به آمار دقیقی از اموال متروکه یا قاچاق انبار شده نداریم، اظهار داشت: طرحی سراسری در تمامی استان‌ها در حال اجرا است تا بتوان آمار دقیقی از وضعیت کالاهای موجود و انبارهای سازمان اموال تملیکی ارائه کرد. سال 96 بالغ بر 400 میلیارد تومان درآمد از محل فروش کالاها کسب شده است.
 
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در مورد اینکه در جلسه اخیری که در استان هرمزگان برگزار شد،‌ گفته شد: 11 هزار کانتینر متروکه وجود دارد که کار بخشی از آنها نهایی نشده است، تصریح کرد: این تعداد کانتینر مربوط به سالهای گذشته و از سال 88 تا به امروز است و بحث آن جداست، چون هم اموال جاری و هم اموال متوقف شده گذشته را دنبال می‌کنیم.
 
وی افزود: فقط در بندر شهید رجایی بندرعباس حدود 6 تا 7 هزار کانتینر وجود دارد و طبق اسنادی که گمرک ارائه کرد، ارقام مختلفی از 8 تا 9 هزار مطرح شد.
 
جهرمی افزود: فرایندهای اداری این کالاها در جریان است و حدود 980 کانتینر تحویل اموال تملیکی شده تا حکم حاکم شرع برای فروش گرفته شود. کالاهای مختلفی وجود دارد، از مواد غذایی تا لوازم‌خانگی را شامل می‌شود و اکنون فرآیند تعیین ماهیت و ارزش‌گذاری آنها در جریان است.
 
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه بندر شهیدرجایی منطقه ویژه اقتصادی است و نمی‌توان طبق قانون کالایی را متروکه اعلام کرد، به دلیل بخشنامه گمرک و بازدید وزیر کشور و دستور معاون اموال رئیس‌جمهور قرار شد نسبت به اعلام کالای متروکه یا تعیین تکلیف آن اقدام شود.
 
جهرمی یادآور شد: آمار حدودی اموال متروکه که در استان تهران 400 میلیارد تومان و در دیگر استان‌ها حدود 2 تا 3 هزار میلیارد تومان می‌شود. برای تعیین دقیق ارزش و میزان کالاها دستور انبارگردانی داده شده است. هر ماه زمان بندی امحای کالاهای غیرمجاز در سال جاری داریم.
 
به گفته این مقام مسئول، برخی موانع برای فروش کالاهای متروکه داشتیم که با همکاری مجلس و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رفع شده است. برای صادرات کالاهای قاچاق، گمرک مجوزهایی را می‌خواست که با مصوبه دولت و بخشنامه‌ای که تهیه شده دیگر نیاز به مجوز برای صادرات کالا وجود ندارد و مقرر شد اسناد سازمان اموال تملیکی اسناد منشاء تلقی شود و فعلاً مشکلی نیست.
 
وی اعلام کرد: تاکنون 10 خودروی سواری بنز و بی ام دبلیو به ارزش حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان در چند ماه اخیر صادرات شده است.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو