کد خبر:
۸۷۵۲۹ ۱۰:۲۷
۱۳۹۷/۰۵/۰۳
آمار فوتی های ناشی از تصادفات رانندگی در کرمان
پدال نیوز- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان آمار فوتی های ناشی از تصادفات رانندگی طی سه ماه نخست سال جاری در کرمان را ۶۴ نفر ذکر کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از مهر ، سرهنگ حمید معین زاده اظهار کرد: در سه ماهه گذشته برابر آمار پزشکی قانونی 64 نفر از هم استانی ها را در حوادث رانندگی از دست داده ایم و حدود هزار و 636 نفر مصدوم شده اند.
وی ادامه داد: براساس مطالعات دانشگاهی از نظر مادی هر نفری که فوت می کند نزدیک به دو میلیارد تومان به مملکت آسیب می شود اما از لحاظ معنوی آسیبی که به خانواده فرد متوفی قابل برآورد نیست.
سرهنگ معین زاده با اشاره به اینکه عوامل مختلفی مانند وسیله نقلیه، راه و عوامل انسانی در حوادث رانندگی دخیل است، افزود: اقدامات در خصوص دو عامل وسیله نقلیه و راه از سوی دستگاه های متولی در حال انجام است. به عنوان نمونه با پی گیری های انجام شده از سال 90 خودرو ها به کسیه هوا و ای.بی.اس مجهز شده اند و رفع نواقص برای ایمن شدن خودروها در حال پی گیری است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان به اهمیت عامل انسانی در کاهش تصادفات اشاره و تصریح کرد: متاسفانه رعایت نکردن قوانین توسط عده اندکی از مردم باعث ایجاد نگرانی برای آن عده از شهروندان قانونمند شده است که در هنگام رانندگی قوانین را مدنظر قرار می دهند.
وی گفت: اکثر تصادفات در اثر انجام یک تخلف از سوی یکی از رانندگان به وقوع می پیوندد.
سرهنگ معین زاده تصریح کرد: عامل 32 درصد از تصادفات عابران پیاده، 20 درصد راکبان و ترک نشینان موتورسیکلت و 30 درصد رانندگان و سرنشینان خودرو ها بوده اند.
وی ادامه داد: براساس مطالعات دانشگاهی از نظر مادی هر نفری که فوت می کند نزدیک به دو میلیارد تومان به مملکت آسیب می شود اما از لحاظ معنوی آسیبی که به خانواده فرد متوفی قابل برآورد نیست.
سرهنگ معین زاده با اشاره به اینکه عوامل مختلفی مانند وسیله نقلیه، راه و عوامل انسانی در حوادث رانندگی دخیل است، افزود: اقدامات در خصوص دو عامل وسیله نقلیه و راه از سوی دستگاه های متولی در حال انجام است. به عنوان نمونه با پی گیری های انجام شده از سال 90 خودرو ها به کسیه هوا و ای.بی.اس مجهز شده اند و رفع نواقص برای ایمن شدن خودروها در حال پی گیری است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان به اهمیت عامل انسانی در کاهش تصادفات اشاره و تصریح کرد: متاسفانه رعایت نکردن قوانین توسط عده اندکی از مردم باعث ایجاد نگرانی برای آن عده از شهروندان قانونمند شده است که در هنگام رانندگی قوانین را مدنظر قرار می دهند.
وی گفت: اکثر تصادفات در اثر انجام یک تخلف از سوی یکی از رانندگان به وقوع می پیوندد.
سرهنگ معین زاده تصریح کرد: عامل 32 درصد از تصادفات عابران پیاده، 20 درصد راکبان و ترک نشینان موتورسیکلت و 30 درصد رانندگان و سرنشینان خودرو ها بوده اند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش