کد خبر:
۸۷۱۵۵ ۱۱:۳۱
۱۳۹۷/۰۴/۲۹
رانندگان هنوز موفق به دریافت ارز نشدهاند
پدال نیوز: یک مقام مسئول با اشاره به اینکه رانندگان فعال در بخش حمل و نقل بینالمللی و ترانزیت هنوز موفق به دریافت ارز نشدهاند، گفت: بانکهای عامل هرچه سریعتر ارز مورد نیاز رانندگان را پرداخت کنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، رضا نفیسی، مدیرکل دفتر حمل و نقل بینالمللی و ترانزیت، در این جلسه بر ضرورت رسیدگی فوری و با جدیت نسبت به تامین ارز مورد نیاز رانندگان جهت جابجایی کالاهای ترانزیتی به مقصد کشورهای مورد نظر تاکید کرد.
وی افزود: پس از ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی به بانکهای عامل و ارائه ساز و کار اجرایی تخصیص ارز به شرکتها و رانندگان، تاکنون چندین جلسه با حضور مدیران امور بینالمللی پنج بانک عامل (ملت، تجارت، ملی، پارسیان و سامان) برگزار شده و وب سرویسهای مورد درخواست بانک های عامل که در جلسات مشترک قبلی در خصوص آنها به تفاهم رسیده ایم در اختیار بانکها قرار گرفته و تعدادی از بانکها در حال حاضر به صورت آزمایشی از آنها استفاده می کنند ولی تاکنون علیرغم سپری شدن مدت زمان سه ماهه، رانندگان موفق به دریافت ارز نشدهاند.
مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بینالمللی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تصریح کرد: باتوجه به اهمیت موضوع و رسیدگی به مشکلات ارزی رانندگان، در این نشست مقرر شد تا بانکهای عامل هرچه سریع تر فاز عملیاتی اجرای سامانه را آغاز و از طریق شعب فعال در استانها و پایانههای مرزی، ارز مورد نیاز رانندگان را پرداخت کنند.
نفیسی یادآور شد: در حال حاضر بالغ بر ۳۰ هزار راننده در بخش حمل و نقل بینالمللی و ترانزیت فعالیت دارند که سالانه به طور متوسط ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار تردد در این بخش به ثبت رسیده است.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/
وی افزود: پس از ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی به بانکهای عامل و ارائه ساز و کار اجرایی تخصیص ارز به شرکتها و رانندگان، تاکنون چندین جلسه با حضور مدیران امور بینالمللی پنج بانک عامل (ملت، تجارت، ملی، پارسیان و سامان) برگزار شده و وب سرویسهای مورد درخواست بانک های عامل که در جلسات مشترک قبلی در خصوص آنها به تفاهم رسیده ایم در اختیار بانکها قرار گرفته و تعدادی از بانکها در حال حاضر به صورت آزمایشی از آنها استفاده می کنند ولی تاکنون علیرغم سپری شدن مدت زمان سه ماهه، رانندگان موفق به دریافت ارز نشدهاند.
مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بینالمللی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تصریح کرد: باتوجه به اهمیت موضوع و رسیدگی به مشکلات ارزی رانندگان، در این نشست مقرر شد تا بانکهای عامل هرچه سریع تر فاز عملیاتی اجرای سامانه را آغاز و از طریق شعب فعال در استانها و پایانههای مرزی، ارز مورد نیاز رانندگان را پرداخت کنند.
نفیسی یادآور شد: در حال حاضر بالغ بر ۳۰ هزار راننده در بخش حمل و نقل بینالمللی و ترانزیت فعالیت دارند که سالانه به طور متوسط ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار تردد در این بخش به ثبت رسیده است.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو خودرو در «فاز انتظار» توافق ورود خودروی پلاک منطقه آزاد تهران به ناوگان حمل و نقل عدم صدور مجوز برای تردد خودروهای مناطق آزاد در سرزمین اصلی خودرو در انتظار تکرار برجام هند در مسیر فناوری خودروهای خودران
شرایط فروش