آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۸۶۹۶۲
۱۰:۱۲
۱۳۹۷/۰۴/۲۶

رشد 2 هزار و 600 میلیارد تومانی زیان انباشته «سایپا» ظرف 2 سال +سند

پدال نیوز: زیان انباشته گروه سایپا (زیان قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی) در پایان سال مالی 96، بالغ بر 7 هزار و 600 میلیارد تومان شده که بیش از سرمایه گروه است. همچنین بدهی های جاری شرکت اصلی مبلغ 6 هزار و 600 میلیارد تومان بیش از دارایی های جاری آن (حدودا 1.6 برابر) است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، تلاطم های اخیر بازار خودرو که هم تولیدات داخلی و هم وارداتی را تحت الشعاع قرار داده، بار دیگر ماجرای سود و زیان شرکت های خودروسازی ایرانی از ارائه و فروش محصولاتشان را زنده و مهم کرده است. این موضوع با توجه به شایعاتی که در خصوص سود بالای تولید خودروهای ارزان قیمت توسط سایپا و ایران خودرو وجود دارد نیز حائز اهمیت است.

جدیدترین گزارشات مربوط به فعالیت های شرکت خودروسازی سایپا به عنوان یکی از 2 غول تولیدکننده اتومبیل در کشورمان حکایت از آن دارد که این خودروسازی نه تنها بابت تولید خودروهایش، مجموعا به سود نمی رسد بلکه با زیان انباشته بسیار بالایی مواجه است که در صورت عدم رسیدگی به آن، می تواند دامنگیر مدیران وزارت صنعت و حتی سایر مسئولان اقتصادی کابینه شود.

ذکر این نکته نیز ضروری است که علی رغم تغییرات مدیران ارشد این خودروسازی و ایران خودرو در دولتهای مختلف، اثری از سوددهی در گروه خودروسازی مذکور به چشم نمی خورد که این نکته نیز بهتر است مورد توجه نهادهای نظارتی و قضایی قرار بگیرد.

گزارش جدید بازرس قانونی سایپا نشان می دهد نتایج عملکرد گروه خودروسازی سایپا و شرکت اصلی آن در سال مالی 1396، منجر به زیان خالص به ترتیب 2 هزار میلیارد تومان و 1100 میلیارد تومان شده است که عمدتا متاثر از تحمل هزینه های مالی است.

سایپا

همچنین زیان انباشته گروه سایپا (زیان قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی) در پایان سال مالی مذکور، بالغ بر 7 هزار و 600 میلیارد تومان شده که بیش از سرمایه گروه است. همچنین بدهی های جاری شرکت اصلی مبلغ 6 هزار و 600 میلیارد تومان بیش از دارایی های جاری آن (حدودا 1.6 برابر) است.

به گزارش صبحانه، این در حالی است که گزارش حسابرس قانونی شرکت برای سال مالی 1394 نشان می داد نتایج عملکرد گروه سایپا منجر به زیان خالص به مبلغ 19.692 میلیارد ریال شده بود! همچنین بازرس قانونی سایپا اعلام کرده بود زیان انباشته گروه به مبلغ 50.039 میلیارد ریال و شرکت اصلی به مبلغ 1.663 میلیارد ریال است یعنی رشد 2 هزار و 600 میلیارد تومانی زیان انباشته ظرف 2 سال.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو