کد خبر:
۸۶۷۵۱ ۱۵:۰۰
۱۳۹۷/۰۴/۲۳
غولهای آهنی یزد کوره آدم پزی شدهاند
پدال نیوز- یکی از معضلات امروز بسیاری از شهرهای کشورمان از جمله یزد، ترافیک معابر است و راهکار اساسی برای رفع آن استفاده شهروندان از وسایل نقلیه عمومی است، البته در حالی این موضوع نیز مورد تاکید مسئولان حوزه ترافیک شهرداری است که بسیاری از ناوگان حمل و نقل عمومی فاقد امکانات لازم برای جذب شهروندان جهت استفاده از آنهاست.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ، این مشکل در برخی از ایام سال مانند فصل گرم تابستان مضاعف میشود به طوری که این غولهای آهنی در برخی روزها که دمای هوا در شهری مانند یزد به بالای 40 درجه سانتیگراد میرسد عملاً به کورههای آدمسوزی تبدیل میشوند و حتی استفاده از آنها در مسیرهای کوتاه را ناممکن میسازد.
هرچند برخی این اتوبوسهای این ناوگان فاقد امکانات خنککننده هستند ولی بسیاری از آنهایی که دارای چنین سیستمهایی هستند به اذعان شهروندان از خنککنندههای خود استفاده نمیکنند و هیچ بهایی به مسافران خود نمیدهند.
سفرهای ملالتآور درون شهری با اتوبوس
«فاطمه زارع» یکی از این شهروندان با اشاره به این که هر روز چندین بار از اتوبوس برای جابجایی در شهر استفاده میکند، به خبرنگار ایسنا میگوید: متاسفانه استفاده از وسایل ناوگان حمل و نقل عمومی شهر در یزد در ساعات گرم ایام تابستان بسیار سخت و ملالتبار است.
وی در این باره اضافه میکند: متاسفانه برخی از این اتوبوسهای آهنی که به طور معمول گرمای زیادی را جذب میکنند، فاقد کولر و وسایل خنککننده هستند و آن دسته هم که دارای این وسایل هستند از سوی رانندگان برای مسافران استفاده نمیشود.
زارع عنوان میکند: حتی همان چند پنجره کوچک بالای اتوبوس نیز در اکثر اوقات بسته است و مسافران باید در مسافتی که با این وسیله نقلیه میپیماند، گرمای غیرقابل تحملی را تحمل کنند.
«محمدمهدی دهقانیزاده» یکی دیگر از شهروندان یزدی نیز از کمتوجهی به رفاه مسافران در ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه در ایام تابستان گلایه میکند و به خبرنگار ایسنا میگوید: در حالی که مسافران باید فضایی مانند سونا در طول مسیر تحمل کنند و این در حالی است که خیلی از رانندگان تنها در مقابل خود یک کولر کوچک گذاشتهاند و توجهی به مشکل مسافران و تذکر آنها ندارند.
وی اظهار میکند: معمولاً مسافرانی که در دیگر ایام سال از این ناوگان استفاده میکردند، در ماههای گرم تابستان به دلیل عدم استفاده از وسایل خنککننده در اتوبوسهای این ناوگان کمتر و مگر به اجبار از این وسایل نقلیه استفاده نمیکنند و پرداخت هزینه بیشتر برای استفاده از دیگر وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسیها را به تن قبول میکنند.
رانندگان متخلف جریمه میشوند
این در حالی است که «محمدرضا شفیعی» رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، تاکید میکند که رانندگان باید در طول ساعات 9 تا 19 فصل تابستان نسبت به استفاده از وسایل خنککننده خود برای مسافران اقدام کنند و در غیر این صورت به ازای عدم استفاده از این وسایل سه ساعت از کارکرد روزانه آنها کسر خواهد شد.
وی در این باره نیز خاطرنشان میکند: ناظران هر پایانه مسافری بر استفاده رانندگان از کولرهایشان نظارت کامل دارند ولی شهروندان نیز میتوانند در صورت هر گونه گلایه و شکایت در این باره، موارد را با شماره 1889 در میان گذارند.
البته شفیعی در این باره یادآور میشود که اتوبوسهای دارای کدهای 457 به بالا مجهز به سیستمهای خنککننده هستند که باید از آنها برای مسافران خود بهره گیرند ولی تعدادی از اتوبوسها نیز فاقد چنین امکاناتی هستند و تا زمان اختصاص اعتبار جهت نوسازی آنها، چارهای جز تحمل نیست.
هرچند برخی این اتوبوسهای این ناوگان فاقد امکانات خنککننده هستند ولی بسیاری از آنهایی که دارای چنین سیستمهایی هستند به اذعان شهروندان از خنککنندههای خود استفاده نمیکنند و هیچ بهایی به مسافران خود نمیدهند.
سفرهای ملالتآور درون شهری با اتوبوس
«فاطمه زارع» یکی از این شهروندان با اشاره به این که هر روز چندین بار از اتوبوس برای جابجایی در شهر استفاده میکند، به خبرنگار ایسنا میگوید: متاسفانه استفاده از وسایل ناوگان حمل و نقل عمومی شهر در یزد در ساعات گرم ایام تابستان بسیار سخت و ملالتبار است.
وی در این باره اضافه میکند: متاسفانه برخی از این اتوبوسهای آهنی که به طور معمول گرمای زیادی را جذب میکنند، فاقد کولر و وسایل خنککننده هستند و آن دسته هم که دارای این وسایل هستند از سوی رانندگان برای مسافران استفاده نمیشود.
زارع عنوان میکند: حتی همان چند پنجره کوچک بالای اتوبوس نیز در اکثر اوقات بسته است و مسافران باید در مسافتی که با این وسیله نقلیه میپیماند، گرمای غیرقابل تحملی را تحمل کنند.
«محمدمهدی دهقانیزاده» یکی دیگر از شهروندان یزدی نیز از کمتوجهی به رفاه مسافران در ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه در ایام تابستان گلایه میکند و به خبرنگار ایسنا میگوید: در حالی که مسافران باید فضایی مانند سونا در طول مسیر تحمل کنند و این در حالی است که خیلی از رانندگان تنها در مقابل خود یک کولر کوچک گذاشتهاند و توجهی به مشکل مسافران و تذکر آنها ندارند.
وی اظهار میکند: معمولاً مسافرانی که در دیگر ایام سال از این ناوگان استفاده میکردند، در ماههای گرم تابستان به دلیل عدم استفاده از وسایل خنککننده در اتوبوسهای این ناوگان کمتر و مگر به اجبار از این وسایل نقلیه استفاده نمیکنند و پرداخت هزینه بیشتر برای استفاده از دیگر وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسیها را به تن قبول میکنند.
رانندگان متخلف جریمه میشوند
این در حالی است که «محمدرضا شفیعی» رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، تاکید میکند که رانندگان باید در طول ساعات 9 تا 19 فصل تابستان نسبت به استفاده از وسایل خنککننده خود برای مسافران اقدام کنند و در غیر این صورت به ازای عدم استفاده از این وسایل سه ساعت از کارکرد روزانه آنها کسر خواهد شد.
وی در این باره نیز خاطرنشان میکند: ناظران هر پایانه مسافری بر استفاده رانندگان از کولرهایشان نظارت کامل دارند ولی شهروندان نیز میتوانند در صورت هر گونه گلایه و شکایت در این باره، موارد را با شماره 1889 در میان گذارند.
البته شفیعی در این باره یادآور میشود که اتوبوسهای دارای کدهای 457 به بالا مجهز به سیستمهای خنککننده هستند که باید از آنها برای مسافران خود بهره گیرند ولی تعدادی از اتوبوسها نیز فاقد چنین امکاناتی هستند و تا زمان اختصاص اعتبار جهت نوسازی آنها، چارهای جز تحمل نیست.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش