بنزین گران میشود؟
پدال نیوز: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه افزایش قیمت سوخت بر دیگر متغیرهای اقتصادی نیز تاثیرگذار است، گران کردن آن در این شرایط اقتصادی به نفع مردم نیست.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایلنا: احمد انارکی در مورد برنامه مجلس برای کاهش تاثیر تحریمهای اقتصادی گفت: با توجه به شروع جنگ اقتصادی که با خروج امریکا از برجام کلید خورد مجلس برای کاهش تاثیرات آن چندین جلسه با تیم اقتصادی دولت داشته است و در نهایت در جلسهای که با آقای نوبخت داشتیم پیشنهادهایی مطرح شد.
وی ادامه داد: بررسی این پیشنهادها نشان میدهد که در هر حالت این جنگ اقتصادی برای مردم فشار اقتصادی خواهد داشت و باید تلاش کرد این فشارها به حداقل برسد و در همین راستا مجلس طرحهایی در دست کار دارد که امیدواریم کمک رسان دولت باشد.
انارکی با اشاره به کاهش درآمدهای دولت با اعمال تحریمهای نفتی گفت: با بازنگری در قانون یارانهها میتوانستیم بخشی از کاهش درآمدهای ناشی از تحریمها را جبران کنیم و تاکید مجلس در سال گذشته بر افزایش یارانه دهکهای پایین جامعه و حذف دهکهای مرفه بود.
وی اضافه کرد: متاسفانه هیچ اهتمامی برای این بازنگری دیده نشد و متولیان امر توپ را به زمین یکدیگر انداختند. در هر صورت این بازنگری میتواند در هزینههای دولت صرفه جویی کند که البته نیازمند شفاف سازی و اطلاعات است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به برخی گمانه زنیها در مورد افزایش قیمت حاملهای انرژی و بنزین گفت: با توجه به اینکه افزایش قیمت سوخت بر دیگر متغیرهای اقتصادی نیز تاثیرگذار است، گران کردن آن در این شرایط اقتصادی به نفع مردم نیست.
وی متذکر شد: اگر ما وارد کننده خودروهای خارجی بودیم که مصرف بنزین متفاوتی دارند، در ازای آن میتوانستیم قیمت آن را افزایش دهیم.
انارکی در مورد احیای کارتهای سوخت گفت: در حال حاضر برنامهای برای احیای کارتهای سوخت نداریم و شاید روزی برای ارتقای کنترل و مبارزه با قاچاق دوباره مورد استفاده قرار بگیرند.
وی ادامه داد: بررسی این پیشنهادها نشان میدهد که در هر حالت این جنگ اقتصادی برای مردم فشار اقتصادی خواهد داشت و باید تلاش کرد این فشارها به حداقل برسد و در همین راستا مجلس طرحهایی در دست کار دارد که امیدواریم کمک رسان دولت باشد.
انارکی با اشاره به کاهش درآمدهای دولت با اعمال تحریمهای نفتی گفت: با بازنگری در قانون یارانهها میتوانستیم بخشی از کاهش درآمدهای ناشی از تحریمها را جبران کنیم و تاکید مجلس در سال گذشته بر افزایش یارانه دهکهای پایین جامعه و حذف دهکهای مرفه بود.
وی اضافه کرد: متاسفانه هیچ اهتمامی برای این بازنگری دیده نشد و متولیان امر توپ را به زمین یکدیگر انداختند. در هر صورت این بازنگری میتواند در هزینههای دولت صرفه جویی کند که البته نیازمند شفاف سازی و اطلاعات است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به برخی گمانه زنیها در مورد افزایش قیمت حاملهای انرژی و بنزین گفت: با توجه به اینکه افزایش قیمت سوخت بر دیگر متغیرهای اقتصادی نیز تاثیرگذار است، گران کردن آن در این شرایط اقتصادی به نفع مردم نیست.
وی متذکر شد: اگر ما وارد کننده خودروهای خارجی بودیم که مصرف بنزین متفاوتی دارند، در ازای آن میتوانستیم قیمت آن را افزایش دهیم.
انارکی در مورد احیای کارتهای سوخت گفت: در حال حاضر برنامهای برای احیای کارتهای سوخت نداریم و شاید روزی برای ارتقای کنترل و مبارزه با قاچاق دوباره مورد استفاده قرار بگیرند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها