دریافت کارمزد از جیب مصرف کنندگان
پدال نیوز- بحث کارمزد جایگاههای سوخت و نارضایتی از میزان و نحوه پرداخت را دلیلی بر عملکرد گاها ضعیف خود در خدمات دهی بیان میکنند که در این راستا سیستم حق العمل کاری جایگزین سیستم کارمزد شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از میزان، بحث کارمزد جایگاههای سوخت و نارضایتی از میزان و نحوه پرداخت را دلیلی بر عملکرد گاها ضعیف خود در خدمات دهی بیان میکنند.
بنا بر آمار منتشره در کل کشور حدود 3 هزار و 600 جایگاه سوخت وجود دارد که بیش از نیمی ازآنها با مشکلاتی در حفظ و نگه داری جایگاه و یا سرویس دهی به مشتریان مواجه هستند.
اتحادیه جایگاه دارن تاکنون بارها اعلام کرده اند خواستار جایگزینی سیستم حق العمل کاری به جای سیستم کارمزد هستند تا از این طریق شاهد بهبود عملکرد باشیم.
به دنبال این درخواست محمدرضا موسویخواه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران از تغییر نحوه محاسبه کارمزد جایگاهداران سوخت خبر داد و گفت: کارمزد جایگاهداران عرضه سوخت از این پس به صورت حقالعمل محاسبه میشود و آنان میتوانند حقالعمل خود را بهطور مستقیم از مصرفکنندگان دریافت کنند.
بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ماهانه بیش از 120 میلیارد تومان به عنوان کارمزد به جایگاهداران پرداخت میشد که این رقم پس از فروش فرآوردههای نفتی و واریز پول آن به خزانه مجددا از خزانه برداشت و به جایگاه داران پرداخت میشد.
این روند در شیوه جدید تغییر کرده به گونه ای که پرداخت سوخت را با رقمی پایینتر از نرخ تکلیلفی به جایگاه داران عرضه میکنند تا آنها با فروش بار به قیمت تکلیفی از مابه التفاوت آن سود کنند و در نتیجه آن کاهش بوروکراسی و افزایش رضایت مندی جایگاه داران را به دنبال دارد.
پیش از این نیز شرکت ملی پالایش و پخش فراوردههای نفتی ایران خبر از افزایش کارمزد جایگاههای عرضه سی انجی به ازای هر متر مکعب فروش در جایگاهها تا سقف 400 ریال داد.
بر این اساس، قرار است کارمزد قابل پرداخت به جایگاهداران و بهرهبرداران جایگاههای عرضه سیانجی غیرخصوصی به ازای هر متر مکعب فروش 220 ریال و به جایگاهداران بخشخصوصی و جایگاههایی که کارمزد ویژه میگیرند افزون بر مبلغ مذکور 180 ریال اضافهتر پرداخت شود.
همچنین برای جایگاههای سی ان جی مبلغ 70 ریال از کارمزد یادشده مربوط به هزینههای فرآیند یکسانسازی و ارتقای سطح ایمنی جایگاهها تا سطح یک برای همه جایگاهها در نظر گرفته شده که پس از انجام فرآیند یادشده با تائید شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، این مبلغ قابل پرداخت است.
تا پیش از این کارمزد جایگاههای سوخت با توجه به مبادی تامین سوخت، پراکندگی جغرافیایی و سطح جایگاه محاسبه و پرداخت میشد.
بنا بر آمار منتشره در کل کشور حدود 3 هزار و 600 جایگاه سوخت وجود دارد که بیش از نیمی ازآنها با مشکلاتی در حفظ و نگه داری جایگاه و یا سرویس دهی به مشتریان مواجه هستند.
اتحادیه جایگاه دارن تاکنون بارها اعلام کرده اند خواستار جایگزینی سیستم حق العمل کاری به جای سیستم کارمزد هستند تا از این طریق شاهد بهبود عملکرد باشیم.
به دنبال این درخواست محمدرضا موسویخواه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران از تغییر نحوه محاسبه کارمزد جایگاهداران سوخت خبر داد و گفت: کارمزد جایگاهداران عرضه سوخت از این پس به صورت حقالعمل محاسبه میشود و آنان میتوانند حقالعمل خود را بهطور مستقیم از مصرفکنندگان دریافت کنند.
بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ماهانه بیش از 120 میلیارد تومان به عنوان کارمزد به جایگاهداران پرداخت میشد که این رقم پس از فروش فرآوردههای نفتی و واریز پول آن به خزانه مجددا از خزانه برداشت و به جایگاه داران پرداخت میشد.
این روند در شیوه جدید تغییر کرده به گونه ای که پرداخت سوخت را با رقمی پایینتر از نرخ تکلیلفی به جایگاه داران عرضه میکنند تا آنها با فروش بار به قیمت تکلیفی از مابه التفاوت آن سود کنند و در نتیجه آن کاهش بوروکراسی و افزایش رضایت مندی جایگاه داران را به دنبال دارد.
پیش از این نیز شرکت ملی پالایش و پخش فراوردههای نفتی ایران خبر از افزایش کارمزد جایگاههای عرضه سی انجی به ازای هر متر مکعب فروش در جایگاهها تا سقف 400 ریال داد.
بر این اساس، قرار است کارمزد قابل پرداخت به جایگاهداران و بهرهبرداران جایگاههای عرضه سیانجی غیرخصوصی به ازای هر متر مکعب فروش 220 ریال و به جایگاهداران بخشخصوصی و جایگاههایی که کارمزد ویژه میگیرند افزون بر مبلغ مذکور 180 ریال اضافهتر پرداخت شود.
همچنین برای جایگاههای سی ان جی مبلغ 70 ریال از کارمزد یادشده مربوط به هزینههای فرآیند یکسانسازی و ارتقای سطح ایمنی جایگاهها تا سطح یک برای همه جایگاهها در نظر گرفته شده که پس از انجام فرآیند یادشده با تائید شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، این مبلغ قابل پرداخت است.
تا پیش از این کارمزد جایگاههای سوخت با توجه به مبادی تامین سوخت، پراکندگی جغرافیایی و سطح جایگاه محاسبه و پرداخت میشد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها