آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۸۶۳۷۵
۱۳:۵۲
۱۳۹۷/۰۴/۱۷
با هدف الزام برای اخذ پروانه بهره برداری؛

ممنوعیت دسترسی 46 مرکز اسقاط به سامانه ستاد مدیریت سوخت +سند

پدال نیوز: طی نامه ای از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، دسترسی ۴۶ مرکز اسقاط به سامانه این ستاد از امروز تا زمان دریافت پروانه بهره برداری به صورت موقت قطع شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، امیر سیفی زاده، کارشناس حوزه اسقاط در گفت و گو با عصر خودرو  با بیان این خبر افزود: وفق قانون وزرات صنعت، معدن و تجارت هر واحد صنعتی برای فعالیت، باید مجهز به پروانه بهره برداری باشد در غیر این صورت قادر به دریافت خدمات نخواهد بود.

وی افزود: در 12 سال گذشته بسیاری از فعالان حوزه اسقاط به دلیل عدم رعایت قانون که مقصر اصلی آن ستاد سوخت وقت بوده، بدون پروانه بهره برداری اقدام به فعالیت کرده و به صورت ناعادلانه در این  بازار حضور داشتند که تصمیم این ستاد، اقدامی به موقع بوده است.
این کارشناس حوزه اسقاط با بیان این که حداقل سرمایه گذاری لازم برای راه اندازی یک مرکز اسقاط 4.5 میلیارد تومان است، گفت: سرمایه گذاری در زمین، ساخت و ساز و همچنین مالکیت تجهیزات رقمی بالغ بر 8 میلیارد تومان خواهد شد که این رقم در استان ها مختلف، متفاوت بوده اما آن چه مسلم است، راه اندازی یک مرکز اسقاط نیاز به یک و نیم هکتار زمین دارد در حالیکه حداقل قیمت در شهرک های صنعتی متری 350 هزار تومان است.
سیفی زاده ادامه داد: هم اکنون صاحبان برخی از مراکز وفق قانون اقدام به کسب پروانه بهره برداری می کنند اما در مقابل کسانی که از دریافت پروانه بهره برداری امتناع می کنند، رقم لازم برای سرمایه گذاری را صرف خرید بیشتر می کنند در شرایطی که رقم صرف شده برای دریافت پروانه بهره برداری، سرمایه در گردش خوبی برای مراکز خواهد بود.
وی نتیجه نداشتن پروانه بهره برداری از سوی برخی از واحدها را به نحوه پرداخت مالیات ها عنوان و تصریح کرد: تصمیم اخیر ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت نشان از عزم این ستاد برای کنترل بازار سیاه، رانت، تولیدی های زیرزمینی ها بوده و امیدواریم این ستاد بر دریافت پروانه بهره برداری از سوی واحدها تاکید داشته باشد.
این کارشناس حوزه اسقاط یادآور شد: بر اساس قانون اخذ پروانه بهره برداری، برخی از واحدها در 12 سال گذشته اقدام به دریافت این مجوز کرده اند اما در عین حال جایگاه نظارتی ستاد، این اجازه را داده که بسیاری از واحدها بدون پروانه نسبت به فعالیت اقدام کنند این در حالیست که تعداد متعددی از مراکز نیز دارای پروانه بهره برداری موقت، مشروط و یکساله هستند که در فهرست جدید اعلام شده از سوی این ستاد قرار ندارند .
به گفته سیفی زاده، این مراکز باید نسبت به ایجاد تعهداتی اقدام می کردند که یا اقدام نشده و یا پس از اقدام اطلاعی داده نشده و پروانه آن ها به صورت موقت باقی مانده که باید هرچه سریع تر نسبت به تعیین و تکلیف آن ها نیز اقدام شود.

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو