کد خبر:
۸۶۱۱۲ ۱۶:۳۲
۱۳۹۷/۰۴/۱۳
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
دولت از تصدیگری در خودروسازی دست بردارد
پدال نیوز- نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: دولت اگر از خودروسازیها، تصدیگری و بنگاهداری دست بکشد و به سیاستگذاری بپردازد مشکلات برطرف میشود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خانه ملت ،فریدون احمدی در خصوص هزینههای سربار تولیدکنندگان خودرو به دلیل وجود نیروی کار مازاد، اظهار داشت: مقصر اصلی این موضوع دولت است، چرا این موضوع را در گروه خودروسازی بهمن خودرو و کرمان خودرو وجود ندارد و تنها در ایرانخودرو و سایپا وجود دارد.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات موجود به دلیل دولتی بودن خودروسازی ها است، به همین دلیل هم شاهد مشکلاتی مانند وجود نیروی مازاد هستیم، گفت: دولت اگر از خودروسازیها، تصدیگری و بنگاهداری دست بکشد و به سیاستگذاری بپردازد مشکلات برطرف میشود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در امورات بنگاههای بزرگ دخالت میکند پس باید پاسخگوی تبعات آن نیز باشد، ادامه داد: بخشی از افزایش هزینههای تولید طبیعی است، به قطعهسازان ارز تخصیص داده نمیشود آنها نیز برای تامین نیاز خود از مکانیزمهای آزاد استفاده میکنند همین موضوع باعث میشود تا قیمت خود را افزایش دهند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با تغییر نرخ ارز از 3 هزار و 800 تومان به 4 هزار 200تومان قطعا رشد 10 درصدی را شاهد میشویم، عنوان کرد: میتوان گفت این افزایش هزینه تولید را از طریق صرفهجویی و بهرهوری جبران کرد؛ اما کدام صنعت ما بهرهور است که خودروسازی باشد.
وی در پایان در خصوص اینکه نقش مدیران و مشاوران با حقوقهای بالا در افزایش هزینه تولید خودروسازان اظهار داشت: بحثهای حاشیهای نیز مطرح است، سوء مدیریت در افزایش هزینه تولید تاثیر دارد، در کشور چوب سوء مدیریتها را میخوریم.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات موجود به دلیل دولتی بودن خودروسازی ها است، به همین دلیل هم شاهد مشکلاتی مانند وجود نیروی مازاد هستیم، گفت: دولت اگر از خودروسازیها، تصدیگری و بنگاهداری دست بکشد و به سیاستگذاری بپردازد مشکلات برطرف میشود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در امورات بنگاههای بزرگ دخالت میکند پس باید پاسخگوی تبعات آن نیز باشد، ادامه داد: بخشی از افزایش هزینههای تولید طبیعی است، به قطعهسازان ارز تخصیص داده نمیشود آنها نیز برای تامین نیاز خود از مکانیزمهای آزاد استفاده میکنند همین موضوع باعث میشود تا قیمت خود را افزایش دهند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با تغییر نرخ ارز از 3 هزار و 800 تومان به 4 هزار 200تومان قطعا رشد 10 درصدی را شاهد میشویم، عنوان کرد: میتوان گفت این افزایش هزینه تولید را از طریق صرفهجویی و بهرهوری جبران کرد؛ اما کدام صنعت ما بهرهور است که خودروسازی باشد.
وی در پایان در خصوص اینکه نقش مدیران و مشاوران با حقوقهای بالا در افزایش هزینه تولید خودروسازان اظهار داشت: بحثهای حاشیهای نیز مطرح است، سوء مدیریت در افزایش هزینه تولید تاثیر دارد، در کشور چوب سوء مدیریتها را میخوریم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش