کد خبر:
۸۵۹۱۳ ۰۸:۵۷
۱۳۹۷/۰۴/۱۱
برخورد دوگانه وزارت صنعت با واردکنندگان خودرو
پدال نیوز : واردکنندگان خودرو این روزها با برخورد دوگانه وزارت صنعت، معدن و تجارت مواجهند، چه آنکه از یکسو کسبوکارشان بهدلیل ممنوعیت ثبتسفارش، تقریبا متوقف شده و از سوی دیگر، این وزارتخانه به بهانه حمایت از بخش خصوصی، اطلاعات ارزی آنها را محرمانه دانسته و منتشر نمیکند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از دنیای اقتصاد :هفته گذشته بود که با اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، ثبتسفارش خودرو ممنوع شد تا عملا فعالیت شرکتهای واردکننده خودرو به حالت تعلیق دربیاید. بر این اساس، تا اطلاع ثانوی امکان ثبتسفارش و طبعا واردات خودرو به کشور وجود ندارد بنابراین واردکنندگان خودرو بهعنوان فعالان بخش خصوصی، حالا با توقف فعالیتهای خود روبهرو هستند؛ بنابر دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنیبر ممنوعیت ثبتسفارش خودرو، به نوعی تیر خلاص به یکی از حوزههای فعال در بخش خصوصی کشور بهشمار میرود، چه آنکه پیشتر نیز واردکنندگان با مشکلات و موانعی مانند بسته شدن سایت ثبتسفارش، ممنوعیت فعالیت گری مارکتها (شرکتهای متفرقه واردکننده) و همچنین محدودیت ارزی روبهرو شده بودند.
این در شرایطی است که محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت بهتازگی در مقام حمایت از واردکنندگان بهعنوان دایرهای از بخش خصوصی برآمده است. وی در نشست خبری ابتدای هفته خود در واکنش به پرسشی مبنیبر اعلام لیست شرکتهای دریافتکننده ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی گفته بود: بانک مرکزی اسامی افرادی را که ارز ۴۲۰۰ تومانی به آنها داده شده است در اختیار دارد، اما وزارت صنعت نمیتواند اسامی آنها را منتشر کند. وی تاکید کرده اگر اسامی دریافتکنندگان ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اعلام شود، معنایش این است که به جنگ بخش خصوصی رفتهایم. اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت نمیخواهد به جنگ بخش خصوصی برود، البته سیاستی درست و منطقی و قابلتقدیری است، اما آیا ممنوعیت واردات خودرو، جنگ با بخش خصوصی نیست؟!
این در شرایطی است که محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت بهتازگی در مقام حمایت از واردکنندگان بهعنوان دایرهای از بخش خصوصی برآمده است. وی در نشست خبری ابتدای هفته خود در واکنش به پرسشی مبنیبر اعلام لیست شرکتهای دریافتکننده ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی گفته بود: بانک مرکزی اسامی افرادی را که ارز ۴۲۰۰ تومانی به آنها داده شده است در اختیار دارد، اما وزارت صنعت نمیتواند اسامی آنها را منتشر کند. وی تاکید کرده اگر اسامی دریافتکنندگان ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اعلام شود، معنایش این است که به جنگ بخش خصوصی رفتهایم. اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت نمیخواهد به جنگ بخش خصوصی برود، البته سیاستی درست و منطقی و قابلتقدیری است، اما آیا ممنوعیت واردات خودرو، جنگ با بخش خصوصی نیست؟!
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو خودرو در «فاز انتظار» توافق ورود خودروی پلاک منطقه آزاد تهران به ناوگان حمل و نقل عدم صدور مجوز برای تردد خودروهای مناطق آزاد در سرزمین اصلی
شرایط فروش