کد خبر:
۸۵۰۶۰ ۰۹:۳۷
۱۳۹۷/۰۳/۳۱
فرمول جدید خودروساز فرانسوی برای ماندن در بازار ایران
پدال نیوز: وزیر دارایی فرانسه، سهشنبه گذشته در گفتوگو با یک شبکه تلویزیونی این کشور اعلام کرد شرکتهای اروپایی که بعد از برجام به ایران آمدند......
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پایگاه خبری پدال نیوز، وزیر دارایی فرانسه، سهشنبه گذشته در گفتوگو با یک شبکه تلویزیونی این کشور اعلام کرد شرکتهای اروپایی که بعد از برجام به ایران آمدند، بهدلیل شرایط حاکم بر نقلو انتقال پول نمیتوانند به فعالیت خود در ایران ادامه دهند و مجبور به ترک بازار ایران خواهند بود.
اما داستان رنو متفاوت است؛ بهطوریکه این شرکت به تازگی اعلام کرده که بازار ایران را ترک نخواهند کرد. رنو در تحریمهای سال ۹۲ نیز بازار ایران را ترک نکرد و این در حالی است که در آن سالهای تحریم هم نتوانست درآمد حاصل از محصولات تولیدی خود در ایران را انتقال دهد این در شرایطی است که طبق اظهارات برخی از دستاندرکاران صنعت خودرو این شرکت بخشی از پولهای مانده در دوران تحریم را صرف سرمایهگذاری در قرارداد مشترک خود با سازمان گسترش کرد. به این ترتیب بهنظر میرسد که براساس همین فرمول کارلوس گوسن، مدیر اجرایی رنو، در همایش سالانه سهامداران این شرکت اعلام کرد، بهرغم تحریمها رنو شاید فعالیتهای خود در بازار ایران را کاهش دهد اما این بازار را ترک نخواهد کرد. این نشان میدهد که تحلیل مدیران ارشد رنو این است که تحریمهای اقتصادی علیه ایران بلندمدت نخواهد بود؛ بنابراین تلاش میکند در صورت لغوتحریمهای جدید حضور گستردهتری در بازار ایران داشته باشند. .
اظهارات این عضو کابینه دولت فرانسه در شرایطی است که پژو سیتروئن چندی پیش در بیانیهای اعلام کرد با توجه به بازگشت قریبالوقوع تحریمها، فعالیتهای خود را در ایران تعلیق میکند.
پاسخ چرایی استفاده از تعلیق به جای خروج از بازار ایران، را میتوان در میان اظهارات وزیر دارایی فرانسه جستوجو کرد. برونو له مایر میگوید کشورهای اروپایی حاضر در قرار داد برجام، دو راهکار را برای ادامه فعالیتهای شرکت خارجی در ایران مورد توجه قرار داده اند، اولین راهکار گرفتن مجوز معافیت این شرکتها از تحریمهای جدید آمریکا است و دیگری ایجاد موسسات مالی مستقل و حاکمیتی اروپایی است که امکان ایجاد کانالهای تامین مالی را فراهم آورد. به این ترتیب بهنظر میرسد که پژو سیتروئن منتظر است تا ببیند این راهکارها به کجا میانجامد و اگر راهکارهای مذکور جواب دهد، دوباره فعالیتهای خود را در ایران از سر میگیرد.
اما داستان رنو متفاوت است؛ بهطوریکه این شرکت به تازگی اعلام کرده که بازار ایران را ترک نخواهند کرد. رنو در تحریمهای سال ۹۲ نیز بازار ایران را ترک نکرد و این در حالی است که در آن سالهای تحریم هم نتوانست درآمد حاصل از محصولات تولیدی خود در ایران را انتقال دهد این در شرایطی است که طبق اظهارات برخی از دستاندرکاران صنعت خودرو این شرکت بخشی از پولهای مانده در دوران تحریم را صرف سرمایهگذاری در قرارداد مشترک خود با سازمان گسترش کرد. به این ترتیب بهنظر میرسد که براساس همین فرمول کارلوس گوسن، مدیر اجرایی رنو، در همایش سالانه سهامداران این شرکت اعلام کرد، بهرغم تحریمها رنو شاید فعالیتهای خود در بازار ایران را کاهش دهد اما این بازار را ترک نخواهد کرد. این نشان میدهد که تحلیل مدیران ارشد رنو این است که تحریمهای اقتصادی علیه ایران بلندمدت نخواهد بود؛ بنابراین تلاش میکند در صورت لغوتحریمهای جدید حضور گستردهتری در بازار ایران داشته باشند. .
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها