کد خبر:
۸۴۹۹۵ ۱۳:۰۲
۱۳۹۷/۰۳/۳۰
یک فعال کارگری:
رانندگان کامیون از یارانه دولتی بهرهمند میشوند
پدال نیوز: یک فعال کارگری با اشاره به تشکیل کارگروه بررسی و پیگیری مشکلات کامیونداران، گفت: رانندگان از یارانهای که دولت در شرایط خاص در نظر گرفته، بهرهمند میشوند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، علی اکبر سیارمه اظهار کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات رانندگان کامیون، موضوع بیمه اجتماعی و تکمیلی است و خوشبختانه طی جلساتی که با مسئولان وزارت کار داشتیم، مقرر شد تا کارگروهی برای پیگیری مسایل و مشکلات کامیونداران ایجاد شود و سازمان تامین اجتماعی، مشکلات بیمه اجتماعی و تکمیلی آنها را پیگیری کند تا از فشاری که در این باره به رانندگان وارد شده کاسته شود.
وی تصریح کرد: بیش از چهار سال بود که با وجود افزایش تورم، در نرخ کرایه حمل کالا اتفاقی نیفتاده بود و درآمدی که رانندگان از محل کرایه حمل بار به دست میآورند، هزینههای نگهداری وسایل نقلیه آنها، به ویژه لوازم یدکی و لاستیک را پوشش نمیداد.
به گفته سیارمه با تمهیدات پیشبینی شده در سازمان تامین اجتماعی رانندگان کامیون از یارانهای که دولت تحت شرایط خاص درنظر گرفته بهرهمند میشوند.
این فعال کارگری با اشاره به مطالبات رانندگان کامیون، گفت: هزینه حمل بار و کرایهها دو مشکلی است که رانندگان کامیون با آن مواجه هستند. بعضا هزینههای حمل را با کرایه محسابه میکنند، در حالی که آنچه به اسم کرایه ملموس است، تفاوت بسیاری با هزینه حملی دارد که صاحب کالا میپردازد.
وی یاد آور شد: در اوایل دهه ۸۰ بیمه خویشفرمایی اجباری رانندگان به تصویب رسید و در همان سال به اجرا درآمد. آن زمان حداقل دستمزدی که برای رانندگان درنظر گرفته شده بود، بین ۸۰ هزار تا ۱۰۰هزار تومان و حق بیمهای که باید میپرداختند، رقمی در حدود ۲۴ هزار تومان بود که در آن مقطع زمانی این رقم یک چهارم درآمد راننده به شمار میآمد و پرداخت آن سخت بود لذا خیلی تمایلی به بیمه نداشتند ولی سالها تلاش کردیم تا رانندگان و خانوادههایشان را به مزایای بیمه آشنا کنیم.
این فعال کارگری از تداوم مذاکرات با وزارتخانههای مربوطه خبر داد و گفت: هیاتی در وزارت کار تعیین شده تا کسانی که میتوانند به طور مستمر در تهران حضور داشته باشند، مسئولیت پیگیری بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی را برعهده بگیرند و کمیسیونهای تخصصی جلسات تداوم داشته باشد.
پیشتر احمد مشیریان ـ معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از نشست کامیونداران و رانندگان با وزیر کار خبر داده و گفته بود که مطالبات و مصوبات این نشست به صورت جزئی در کمیتههای تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای قانونی برای اجرایی کردن آنها ارائه خواهد شد. بیمه تامین اجتماعی، افزایش حقوق بازنشستگی و سخت و زیانآور بودن این صنف از جمله مطالباتی است که رانندگان کامیون در دیدار با وزیر کار مطرح کردند.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
وی تصریح کرد: بیش از چهار سال بود که با وجود افزایش تورم، در نرخ کرایه حمل کالا اتفاقی نیفتاده بود و درآمدی که رانندگان از محل کرایه حمل بار به دست میآورند، هزینههای نگهداری وسایل نقلیه آنها، به ویژه لوازم یدکی و لاستیک را پوشش نمیداد.
به گفته سیارمه با تمهیدات پیشبینی شده در سازمان تامین اجتماعی رانندگان کامیون از یارانهای که دولت تحت شرایط خاص درنظر گرفته بهرهمند میشوند.
این فعال کارگری با اشاره به مطالبات رانندگان کامیون، گفت: هزینه حمل بار و کرایهها دو مشکلی است که رانندگان کامیون با آن مواجه هستند. بعضا هزینههای حمل را با کرایه محسابه میکنند، در حالی که آنچه به اسم کرایه ملموس است، تفاوت بسیاری با هزینه حملی دارد که صاحب کالا میپردازد.
وی یاد آور شد: در اوایل دهه ۸۰ بیمه خویشفرمایی اجباری رانندگان به تصویب رسید و در همان سال به اجرا درآمد. آن زمان حداقل دستمزدی که برای رانندگان درنظر گرفته شده بود، بین ۸۰ هزار تا ۱۰۰هزار تومان و حق بیمهای که باید میپرداختند، رقمی در حدود ۲۴ هزار تومان بود که در آن مقطع زمانی این رقم یک چهارم درآمد راننده به شمار میآمد و پرداخت آن سخت بود لذا خیلی تمایلی به بیمه نداشتند ولی سالها تلاش کردیم تا رانندگان و خانوادههایشان را به مزایای بیمه آشنا کنیم.
این فعال کارگری از تداوم مذاکرات با وزارتخانههای مربوطه خبر داد و گفت: هیاتی در وزارت کار تعیین شده تا کسانی که میتوانند به طور مستمر در تهران حضور داشته باشند، مسئولیت پیگیری بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی را برعهده بگیرند و کمیسیونهای تخصصی جلسات تداوم داشته باشد.
پیشتر احمد مشیریان ـ معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از نشست کامیونداران و رانندگان با وزیر کار خبر داده و گفته بود که مطالبات و مصوبات این نشست به صورت جزئی در کمیتههای تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای قانونی برای اجرایی کردن آنها ارائه خواهد شد. بیمه تامین اجتماعی، افزایش حقوق بازنشستگی و سخت و زیانآور بودن این صنف از جمله مطالباتی است که رانندگان کامیون در دیدار با وزیر کار مطرح کردند.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو خودرو در «فاز انتظار» توافق ورود خودروی پلاک منطقه آزاد تهران به ناوگان حمل و نقل عدم صدور مجوز برای تردد خودروهای مناطق آزاد در سرزمین اصلی خودرو در انتظار تکرار برجام هند در مسیر فناوری خودروهای خودران
شرایط فروش