۳ روایت از کمبود بنزین سوپر در جایگاههای عرضه سوخت
پدال نیوز- نزدیک به ۳ هفته است که عرضه بنزین سوپر در جایگاه های کلانشهر ها محدود شده است که تا کنون سه روایت در خصوص علت کمبود عرضه بنزین در کشور مطرح شده است.
به گزارش "پدال نیوز"
پیگیری خبرنگار فارس حاکی است ظاهرا مشکل نبود بنزین سوپر تنها به کلان شهر تهران مربوط نمی شود بلکه در دیگر شهرهای کشور هم این مشکل وجود دارد و بنزین سوپر مدتی است در دیگر شهرها هم عرضه نشده است.
پیشتر برخی از رسانه ها اعلام کرده بودند علت نبود بنزین سوپر در جایگاهها عدم واردات این نوع بنزین به کشور است و چون پالایشگاه شازند اراک که بنزین سوپر را تولید و عرضه می کند در حال اورهال است عرضه بنزین سوپر در جایگاه های عرضه کاهش یافته است.
در همین رابطه یک منبع آگاه گفته بود از آنجایی که این پالایشگاه در وضعیت تعمیرات اساسی دورهای قرار داشته و حدود 10 تا 12 روز است که به چرخه تولید بازگشته است حدود 10 روز زمان نیاز دارد تا کمبود ایجاد شده را جبران کند.
ناصر رئیسی فرد رییس کانون کارفرمایان جایگاه های سوخت کشور نیز گفته است: با توجه به تغییراتی که جایگاه های سوخت در سیستم نرم افزاری و بارگیری شان انجام می دهند و تغییرات تاسیساتی در انبار ری که در حال حاضر در دست انجام بوده، این مشکل (کمبود عرضه بنزین سوپر) بوجود آمده است.
وی با اشاره به اینکه همه جایگاه های سوخت تهران و تعداد کثیری از جایگاه های کل کشور از انبار ری که انبار مرکزی است تغذیه می شوند، افزوده است: باتوجه به تغییراتی که جایگاهها در نرمافزار و تجهیزات شان اعمال می کنند، فقط یک ساعت محدود را به بارگیری بنزین سوپر اختصاص می دهند.
به گفته وی بین ساعت 10 تا 12 شب بارگیری بنزین سوپر انجام می شود و برخی جایگاه ها به صورت مقطعی با کمبود هزینه مواجه می شوند اما قطعا به صورت مختصر فرآورده به آنها ارسال خواهد شد. بنابراین ممکن است در طول روز یک جایگاه نهایتا 4 ساعت بنزین سوپر نداشته باشد اما قطعا ارسال می شود.
همچنین فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی درمورد مشکل مذکور توضیح داده بود درحال حاضر بنزین سوپر در تعداد محدودی از جایگاههای تهران عرضه میشود. از آنجایی که بنزین سوپر در پالایشگاه شازند اراک تامین میشود و این پالایشگاه در وضعیت اورهال قرار داشته، عرضه بنزین سوپر با محدودیت مواجه شده است.
وی با بیان اینکه نفتکشها در حال انتقال بنزین سوپر از پالایشگاه شازند به سراسر کشور هستند، اظهار کرد: به زودی بنزین سوپر بدون هیچ مشکلی در کشور عرضه خواهد شد.
اکنون بیش از 10 روز است که کار اورهال پالایشگاه شازند به اتمام رسیده است اما هنوز بنزین سوپر در جایگاه ها یافت نمی شود حتی به طور مقطعی نیز نمی توان این نوع بنزین را در تهران یافت.
اگرچه اظهارات بالا از یک مقام مسئول در شرکت ملی پخش فراورده های نفتی بیان شده است اما با این حال یک منبع آگاه به خبرنگار فارس در خصوص علت نبود بنزین سوپر گفت: علت نبود بنزین سوپر در جایگاه ها، افزایش تولید و ذخیره سازی بنزین معمولی در مخازن است.
وی تاکید کرد: وزارت نفت به دنبال بالابردن ظرفیت ذخیره سازی بنزین در کشور است که بعد از تحریم های نفتی مشکلی کشور را در این خصوص تهدید نکند.
به گفته این منبع آگاه در حال حاضر خوراک اصلی تولید بنزین نفتا است که وزارت نفت سعی کرده است حتی نفتای مورد استفاده در پتروشیمی ها را نیز محدود کند و این خوراک را برای تولید بنزین اختصاص دهد.
وی تصریح کرد: مسئولان وزارت نفت سعی دارند قبل از شروع تحریم های نفتی تمام فازهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس را که موجب خودکفایی ایران در تولید بنزین می شود را به مدار بیاورند و اگر هم این اتفاق رخ نداد 2 فاز این پالایشگاه به طور 100 درصد آماده کنند.
به گزارش خبرنگار فارس اگر دلیل واقعی کمبود بنزین سوپر تدبیر وزارت نفت برای روزهایی است که قرار است نفت ایران از سوی آمریکا تحریم شود قابل درک است و مصرف کنندگان نیز باید شرایط موجود کشور را درک کنند.
به گزارش پدال نیوز به نقل از فارس ، مدتی است که در جایگاه های عرضه بنزین در تهران بنزین سوپر یافت نمی شود و خودروهایی که حتما باید از بنزین سوپر استفاده کنند بعد از استفاده از بنزین معمولی اقدام به استفاده از اکتان افزاها می کنند. در عین حال بارها مسئولان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی اعلام کرده اند استفاده از این اکتان افزاها مورد تایید نیست.
پیگیری خبرنگار فارس حاکی است ظاهرا مشکل نبود بنزین سوپر تنها به کلان شهر تهران مربوط نمی شود بلکه در دیگر شهرهای کشور هم این مشکل وجود دارد و بنزین سوپر مدتی است در دیگر شهرها هم عرضه نشده است.
پیشتر برخی از رسانه ها اعلام کرده بودند علت نبود بنزین سوپر در جایگاهها عدم واردات این نوع بنزین به کشور است و چون پالایشگاه شازند اراک که بنزین سوپر را تولید و عرضه می کند در حال اورهال است عرضه بنزین سوپر در جایگاه های عرضه کاهش یافته است.
در همین رابطه یک منبع آگاه گفته بود از آنجایی که این پالایشگاه در وضعیت تعمیرات اساسی دورهای قرار داشته و حدود 10 تا 12 روز است که به چرخه تولید بازگشته است حدود 10 روز زمان نیاز دارد تا کمبود ایجاد شده را جبران کند.
ناصر رئیسی فرد رییس کانون کارفرمایان جایگاه های سوخت کشور نیز گفته است: با توجه به تغییراتی که جایگاه های سوخت در سیستم نرم افزاری و بارگیری شان انجام می دهند و تغییرات تاسیساتی در انبار ری که در حال حاضر در دست انجام بوده، این مشکل (کمبود عرضه بنزین سوپر) بوجود آمده است.
وی با اشاره به اینکه همه جایگاه های سوخت تهران و تعداد کثیری از جایگاه های کل کشور از انبار ری که انبار مرکزی است تغذیه می شوند، افزوده است: باتوجه به تغییراتی که جایگاهها در نرمافزار و تجهیزات شان اعمال می کنند، فقط یک ساعت محدود را به بارگیری بنزین سوپر اختصاص می دهند.
به گفته وی بین ساعت 10 تا 12 شب بارگیری بنزین سوپر انجام می شود و برخی جایگاه ها به صورت مقطعی با کمبود هزینه مواجه می شوند اما قطعا به صورت مختصر فرآورده به آنها ارسال خواهد شد. بنابراین ممکن است در طول روز یک جایگاه نهایتا 4 ساعت بنزین سوپر نداشته باشد اما قطعا ارسال می شود.
همچنین فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی درمورد مشکل مذکور توضیح داده بود درحال حاضر بنزین سوپر در تعداد محدودی از جایگاههای تهران عرضه میشود. از آنجایی که بنزین سوپر در پالایشگاه شازند اراک تامین میشود و این پالایشگاه در وضعیت اورهال قرار داشته، عرضه بنزین سوپر با محدودیت مواجه شده است.
وی با بیان اینکه نفتکشها در حال انتقال بنزین سوپر از پالایشگاه شازند به سراسر کشور هستند، اظهار کرد: به زودی بنزین سوپر بدون هیچ مشکلی در کشور عرضه خواهد شد.
اکنون بیش از 10 روز است که کار اورهال پالایشگاه شازند به اتمام رسیده است اما هنوز بنزین سوپر در جایگاه ها یافت نمی شود حتی به طور مقطعی نیز نمی توان این نوع بنزین را در تهران یافت.
اگرچه اظهارات بالا از یک مقام مسئول در شرکت ملی پخش فراورده های نفتی بیان شده است اما با این حال یک منبع آگاه به خبرنگار فارس در خصوص علت نبود بنزین سوپر گفت: علت نبود بنزین سوپر در جایگاه ها، افزایش تولید و ذخیره سازی بنزین معمولی در مخازن است.
وی تاکید کرد: وزارت نفت به دنبال بالابردن ظرفیت ذخیره سازی بنزین در کشور است که بعد از تحریم های نفتی مشکلی کشور را در این خصوص تهدید نکند.
به گفته این منبع آگاه در حال حاضر خوراک اصلی تولید بنزین نفتا است که وزارت نفت سعی کرده است حتی نفتای مورد استفاده در پتروشیمی ها را نیز محدود کند و این خوراک را برای تولید بنزین اختصاص دهد.
وی تصریح کرد: مسئولان وزارت نفت سعی دارند قبل از شروع تحریم های نفتی تمام فازهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس را که موجب خودکفایی ایران در تولید بنزین می شود را به مدار بیاورند و اگر هم این اتفاق رخ نداد 2 فاز این پالایشگاه به طور 100 درصد آماده کنند.
به گزارش خبرنگار فارس اگر دلیل واقعی کمبود بنزین سوپر تدبیر وزارت نفت برای روزهایی است که قرار است نفت ایران از سوی آمریکا تحریم شود قابل درک است و مصرف کنندگان نیز باید شرایط موجود کشور را درک کنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش