کد خبر:
۸۴۸۱۹ ۱۱:۱۸
۱۳۹۷/۰۳/۲۸
با اعلام آمادگی واردکنندگان برای تامین ارز مورد نیاز خود؛
راهکارهای تامین ارز واردات خودرو در هفته جاری نهایی می شود
پدال نیوز- دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از نهایی شدن راهکارهای تامین ارز واردکنندگان در هفته جاری خبر داد و گفت: در جلسه هفته پیش واردکنندگان در کمیسیون زیربنایی دولت، درخواست واگذاری راهکارهای تامین ارز به واردکنندگان مطرح شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، مهدی دادفر در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» ، با بیان این که مقرر شده تا در این هفته سیاست ها و راهکارهای تامین ارز واردکنندگان از سوی دولت تبیین شود، اظهار کرد: واردکنندگان خود دارای منابع و اعتبار خارجی هستند و می توانند ارز مورد نیاز خود را از روش های دیگری به غیر از ارز حاصل از صادرات فراهم کنند که این موارد در جلسه مشترک با دولت مطرح شد.
وی با تاکید بر این که اصرار دولت مبنی بر خرید ارز حاصل از صادرات از سوی واردکنندگان خودرو مشخص نیست، تصریح کرد: صادرکننده به امیدی کالای خود را به سطح صادراتی رسانده تا ارز حاصل از صادرات خود را به بیشترین قیمت بفروشد و بیشترین عایدی ریالی را از آن خود کند اما با این اقدام، صادرات نیز از بین خواهد رفت چرا که هیچ انگیزه ای برای صادرکننده باقی نخواهد ماند.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: دور از ذهن به نظر می رسد که صادرکنندگان نیز زیر بار قیمت گذاری دستوری ارز حاصل از صادرات بروند.
دادفر تاکید کرد: دولت در حال حاضر به جای استفاده از اهرم نظارتی و کنترلی غیر مستقیم، خود به صورت مستقیم وارد بازار شده که نتیجه آن، روندی غیر از روند فعلی نخواهد بود این در حالی است که در جلسه مشترک با دولت اعلام و مکاتبات لازم نیز انجام شد که در صورت واگذاری تامین ارز به خود واردکنندگان، احتمال تامین با قیمت به مراتب پایین تری وجود دارد که در این صورت خودرو با با قیمت پایین تری به مصرف کننده عرضه شده و مزیت رقابتی واردکننده افزایش می یابد اما در حال حاضر شاهد هستیم که دخالت دولت کار را به انحراف می برد.
به گفته وی، روند فعلی در حال حاضر عملیات خود تحریمی است که در صورت رفع آن می توان باقی مشکلات را حل کرد.
وی با تاکید بر این که اصرار دولت مبنی بر خرید ارز حاصل از صادرات از سوی واردکنندگان خودرو مشخص نیست، تصریح کرد: صادرکننده به امیدی کالای خود را به سطح صادراتی رسانده تا ارز حاصل از صادرات خود را به بیشترین قیمت بفروشد و بیشترین عایدی ریالی را از آن خود کند اما با این اقدام، صادرات نیز از بین خواهد رفت چرا که هیچ انگیزه ای برای صادرکننده باقی نخواهد ماند.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: دور از ذهن به نظر می رسد که صادرکنندگان نیز زیر بار قیمت گذاری دستوری ارز حاصل از صادرات بروند.
دادفر تاکید کرد: دولت در حال حاضر به جای استفاده از اهرم نظارتی و کنترلی غیر مستقیم، خود به صورت مستقیم وارد بازار شده که نتیجه آن، روندی غیر از روند فعلی نخواهد بود این در حالی است که در جلسه مشترک با دولت اعلام و مکاتبات لازم نیز انجام شد که در صورت واگذاری تامین ارز به خود واردکنندگان، احتمال تامین با قیمت به مراتب پایین تری وجود دارد که در این صورت خودرو با با قیمت پایین تری به مصرف کننده عرضه شده و مزیت رقابتی واردکننده افزایش می یابد اما در حال حاضر شاهد هستیم که دخالت دولت کار را به انحراف می برد.
به گفته وی، روند فعلی در حال حاضر عملیات خود تحریمی است که در صورت رفع آن می توان باقی مشکلات را حل کرد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها