کد خبر:
۸۴۳۳۲ ۱۶:۳۳
۱۳۹۷/۰۳/۲۱
سود گرانی خودرو در جیب خودروسازان داخلی/ خودرو ارزان میشود؟
پدال نیوز: افزایش چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و وارداتی در بازار طی روزهای گذشته نگرانی و سردرگمی مردم شده است و سوال این است که آیا شرایط فعلی برای خرید خودرو مناسب است؟
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، سعید موتمنی، رییس اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو تهران در گفتو گو با خبرنگار اقتصادآنلاین، افزایش قیمت خودرو طی روزهای گذشته را ناشی از کمیاب شدن این کالا در بازار دانست و تصریح کرد: خودرو به تعداد محدود و به صورت قطره چکانی به بازار عرضه شده که متناسب با نیاز مردم نیست و هر کالایی به مقدار ناچیز عرضه شود ارزش بیشتری پیدا میکند.
او همچنین به دیگر عوامل تنشزا در بازار اشاره کرد و توضیح داد: اوایل خرداد سازمان شورای رقابت اعلام کرد که اواخر این ماه خودرو گران میشود این تنش از همان زمان شکل گرفت و میتوان گفت از عوامل اصلی گران شدن خودرو جو روانی موجود در بازار است.
اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو تهران با تاکید بر اینکه قیمتهای فعلی واقعی نیست و حباب دارد، خاطرنشان کرد: طی چند روز اخیر خودرو های داخلی با یک شوک و افزایش قیمت عجیب رو به رو شدهاند که این اصلا دلیل منطقی ندارد.
موتمنی با بیان اینکه بازار خودرو غیر قابل پیشبینی است، اضافه کرد: در حال حاضر اختلاف خودروهای پایین 45 میلیون تومان نیز حدود 5 تا 14 میلیون است.
وی درباره نقش نمایشگاه داران در افزایش قیمت توضیح داد: بیشترین سود در این میان نصیب شرکتهای خودروساز داخلی شده است و نمایشگاه داران هیچ نقش و سودی در افزایش قیمت خودرو نداشته اند.
اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو تهران با بیان اینکه خودرو باید تک نرخی شود، افزود: به شدت مخالف این افزایش قیمت هستم چرا که مصرف کننده بیشترین ضرر را متحمل خواهد شد.
وی در پایان تاکید کرد: مردم باید آگاه باشند این افزایش قیمت معقولانه نیست و فعلا برای خرید و فروش دست نگه دارند.
او همچنین به دیگر عوامل تنشزا در بازار اشاره کرد و توضیح داد: اوایل خرداد سازمان شورای رقابت اعلام کرد که اواخر این ماه خودرو گران میشود این تنش از همان زمان شکل گرفت و میتوان گفت از عوامل اصلی گران شدن خودرو جو روانی موجود در بازار است.
اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو تهران با تاکید بر اینکه قیمتهای فعلی واقعی نیست و حباب دارد، خاطرنشان کرد: طی چند روز اخیر خودرو های داخلی با یک شوک و افزایش قیمت عجیب رو به رو شدهاند که این اصلا دلیل منطقی ندارد.
موتمنی با بیان اینکه بازار خودرو غیر قابل پیشبینی است، اضافه کرد: در حال حاضر اختلاف خودروهای پایین 45 میلیون تومان نیز حدود 5 تا 14 میلیون است.
وی درباره نقش نمایشگاه داران در افزایش قیمت توضیح داد: بیشترین سود در این میان نصیب شرکتهای خودروساز داخلی شده است و نمایشگاه داران هیچ نقش و سودی در افزایش قیمت خودرو نداشته اند.
اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو تهران با بیان اینکه خودرو باید تک نرخی شود، افزود: به شدت مخالف این افزایش قیمت هستم چرا که مصرف کننده بیشترین ضرر را متحمل خواهد شد.
وی در پایان تاکید کرد: مردم باید آگاه باشند این افزایش قیمت معقولانه نیست و فعلا برای خرید و فروش دست نگه دارند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها