کد خبر:
۸۳۴۷۶ ۱۰:۲۵
۱۳۹۷/۰۳/۰۹
تخصیص ارز 4200 تومانی به واردات خودرو باید متوقف شود
پدال نیوز: عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: در شرایط تنگنای ارزی تخصیص ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی برای واردات خودروهای لوکس برخلاف منطق و عقلانیت است و باید متوقف شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، امیرحسن کاکایی اظهار کرد: واقعیت این است که ما هماکنون درگیر یک جنگ اقتصادی هستیم و به همین دلیل است که دولت تصمیم گرفته با تک نرخی کردن، بازار آزاد ارز را حذف و مصارف ارزی را کنترل کند.
وی با بیان اینکه تصمیم دولت در تخصیص ارز یارانهای برای واردات کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، بسیار درست و مدبرانه است، خاطرنشان کرد: اما نکته عجیب این است که در چنین شرایطی چه دلیلی دارد که منابع ارزی کشور صرف واردات خودروهای لوکس شود.
این کارشناس صنعت خودرو افزود: درست است که دولت تعهد کرده ارز مورد نیاز تمام واردکنندگان را با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین کند، اما مگر خودرو، کالای اساسی و مورد نیاز عموم مردم همچون دارو و مواد غذایی است که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات آن اختصاص یابد!؟.
کاکایی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان میگویند که هنوز موفق به دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی نشدهاند، تصریح کرد: در چنین شرایطی اختصاص ارز به واردات خودروهای لوکس نهایت کج سلیقگی است.
وی خاطرنشان کرد: خودروهای وارداتی مورد استفاده کمتر از پنج درصد شهروندان است بنابراین چرا باید برای آنکه تعداد اندکی از شهروندان خودروی لوکس سوار شوند ارز مورد نیاز ۹۵ درصد شهروندان را فدا کنیم. در این شرایط باید به مردم اطمینان بدهیم که منابع ارزی محدود کشور صرف مصارف و نیازهای واقعی و اساسی مردم میشود نه واردات خودروهای لوکس چند صد میلیون تومانی.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
وی با بیان اینکه تصمیم دولت در تخصیص ارز یارانهای برای واردات کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، بسیار درست و مدبرانه است، خاطرنشان کرد: اما نکته عجیب این است که در چنین شرایطی چه دلیلی دارد که منابع ارزی کشور صرف واردات خودروهای لوکس شود.
این کارشناس صنعت خودرو افزود: درست است که دولت تعهد کرده ارز مورد نیاز تمام واردکنندگان را با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین کند، اما مگر خودرو، کالای اساسی و مورد نیاز عموم مردم همچون دارو و مواد غذایی است که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات آن اختصاص یابد!؟.
کاکایی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان میگویند که هنوز موفق به دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی نشدهاند، تصریح کرد: در چنین شرایطی اختصاص ارز به واردات خودروهای لوکس نهایت کج سلیقگی است.
وی خاطرنشان کرد: خودروهای وارداتی مورد استفاده کمتر از پنج درصد شهروندان است بنابراین چرا باید برای آنکه تعداد اندکی از شهروندان خودروی لوکس سوار شوند ارز مورد نیاز ۹۵ درصد شهروندان را فدا کنیم. در این شرایط باید به مردم اطمینان بدهیم که منابع ارزی محدود کشور صرف مصارف و نیازهای واقعی و اساسی مردم میشود نه واردات خودروهای لوکس چند صد میلیون تومانی.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها