کد خبر:
۸۳۱۴۲ ۱۴:۲۸
۱۳۹۷/۰۳/۰۵
صرفه جويی سايپا در مصرف آب برای توليد هر خودرو
پدال نیوز: معاون توليد، پشتيباني و خدمات فنی سايپا از تكميل فاز سوم پروژه استفاده از پساب صنعتی تصفيه خانه مركزی سايپا خبرداد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، مسعود لؤلؤ اظهاركرد: با اجراي اين طرح، برداشت از منابع زيرزميني آب بهازاي توليد هر خودرو بهميزان 25 درصد كاهش يافته كه اين امر موجب صرفهجويي و كاهش هزينههاي توليد خودرو در سايپا ميشود.
وي افزود: اين طرح همچنين امكان استفاده روزانه هزار و 400 متر مكعب پساب تصفيه شده را براي شركت سايپا فراهم ميسازد كه باعث حفظ و صيانت منابع ملي و سرمايه خدادادي كشور خواهد بود.
به گفته معاون توليد، پشتيباني و خدمات فني شركت سايپا با وجود افزايش 25 درصدي توليد خودرو در شركت سايپا و اجراي برنامههاي توليدمحور در سال جاري، ميزان برداشت از منابع آبهاي زيرزميني در سال 96 نسبت به سال قبل از آن، 6 درصد كاهش يافته و بقيه آب مورد نياز شركت سايپا از پساب تصفيهخانه تأمين شده است؛ ضمن اينكه استفاده از پساب تصفيهخانه بهازاي توليد هر خودرو در سال 96 نسبت به سال قبل از آن، بهميزان 47 درصد افزايش نشان ميدهد.
برنامهريزي و اجراي طرح راهاندازي تصفيهخانه پساب صنعتي شركت سايپا علاوه بر آنكه بهعنوان يك مسئوليت اجتماعي براي گروه خودروسازي سايپا در راستاي حفظ و صيانت از محيط زيست و منابع آبي كشور بهشمار ميرود، كاهش هزينههاي توليد و صرفهجويي در مصرف را نيز بههمراه دارد.
گفتني است در حال حاضر ميزان مصرف آب صنعتي به ازاي توليد هر خودرو 2.7 متر مكعب و ميزان استحصال آب از منابع زيرزميني به ازاي توليد هر خودرو 4 متر مكعب برآورد ميشود، ضمن آنكه با تكميل فاز سوم طرح تصفيهخانه پساب صنعتي سايپا، استفاده از پساب حاصل از آن براي توليد خودرو به 1.06 متر مكعب رسيده است.
وي افزود: اين طرح همچنين امكان استفاده روزانه هزار و 400 متر مكعب پساب تصفيه شده را براي شركت سايپا فراهم ميسازد كه باعث حفظ و صيانت منابع ملي و سرمايه خدادادي كشور خواهد بود.
به گفته معاون توليد، پشتيباني و خدمات فني شركت سايپا با وجود افزايش 25 درصدي توليد خودرو در شركت سايپا و اجراي برنامههاي توليدمحور در سال جاري، ميزان برداشت از منابع آبهاي زيرزميني در سال 96 نسبت به سال قبل از آن، 6 درصد كاهش يافته و بقيه آب مورد نياز شركت سايپا از پساب تصفيهخانه تأمين شده است؛ ضمن اينكه استفاده از پساب تصفيهخانه بهازاي توليد هر خودرو در سال 96 نسبت به سال قبل از آن، بهميزان 47 درصد افزايش نشان ميدهد.
برنامهريزي و اجراي طرح راهاندازي تصفيهخانه پساب صنعتي شركت سايپا علاوه بر آنكه بهعنوان يك مسئوليت اجتماعي براي گروه خودروسازي سايپا در راستاي حفظ و صيانت از محيط زيست و منابع آبي كشور بهشمار ميرود، كاهش هزينههاي توليد و صرفهجويي در مصرف را نيز بههمراه دارد.
گفتني است در حال حاضر ميزان مصرف آب صنعتي به ازاي توليد هر خودرو 2.7 متر مكعب و ميزان استحصال آب از منابع زيرزميني به ازاي توليد هر خودرو 4 متر مكعب برآورد ميشود، ضمن آنكه با تكميل فاز سوم طرح تصفيهخانه پساب صنعتي سايپا، استفاده از پساب حاصل از آن براي توليد خودرو به 1.06 متر مكعب رسيده است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها