کد خبر:
۸۲۳۱۸ ۰۹:۰۹
۱۳۹۷/۰۲/۲۵
عضو اتاق بازرگانی ایران:
قرارداد با خودروسازان اروپایی پا برجا میماند
پدال نیوز: رئیس کمیسیون تسهیل کسبوکار اتاق بازرگانی تهران گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام قرارداد با خودروسازان اروپایی پا برجا میماند اما ممکن است مشکلات نقل و انتقالات ارزی و مسائل مالی تشدید شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، یکی از صنایعی که بعد از برجام توانست از فرصتهای به وجود آمده برای ارتباط با شرکتهای خارجی و تبادل دانش و فناوری استفاده کند، صنعت خودروسازی بوده است که موفق شد با شرکتها و خودروسازیهای معتبر دنیا از جمله پژو، رنو، سیتروئن و فولکس واگن قرارداد امضا کند و امکان تولید و سرمایهگذاری مشترک به وجود آید. اما این روزها به دنبال خروج آمریکا از برجام صحبتهای مختلفی در مورد وضعیت قراردادهای پسابرجامی با کشورهای اروپایی مطرح میشود. اینکه این قراردادها چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.
در این باره محمدرضا نجفیمنجش - رئیس کمیسیون تسهیل کسبوکار اتاق بازرگانی تهران - در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد که قرارداد با خودروسازان خارجی پا برجا خواهد بود اما موانعی هم سر راه به وجود خواهد آمد.
وی گفت: خودروسازانی که بعد از برجام آمدند و با ایران قرارداد امضا کردند هیچ کدام قصد بر هم زدن این قراردادها را ندارند و نگرانی از این بابت وجود ندارد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: مشکلی که ممکن است بعد از خروج آمریکا از برجام اتفاق بیفتد مسائل مربوط به نقل و انتقال پولی است که باید بررسیها و تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.
وی ادامه داد: به هر حال موضوع خروج آمریکا از برجام نمیتواند بیتاثیر باشد و اثراتی را در پی خواهد داشت اما در نهایت اینکه چه اثراتی به دنبال داشته باشد به تصمیمات و تدبیرهای خودمان بستگی دارد، اینکه چگونه با این مسئله برخورد کنیم.
نجفیمنش اضافه کرد: با اطمینان میتوان گفت که قراردادهای بسته شده در حوزه خودروسازی پابرجا خواهد بود، چون سرمایهگذاری شده است و امکان بهم خوردن آن وجود ندارد.
وی تصریح کرد: نمیتوان گفت خروج آمریکا از برجام هیچ تاثیری ندارد و از طرفی هم نمیتوان گفت که اثرات خیلی منفی خواهد داشت.
رئیس کمیسیون تسهیل کسبوکار اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که ممکن است بعد از این جریانات اتفاق بیفتد نقل و انتقال ارز و مسائل مالی است که باید به نحوی آن را مدیریت کنیم.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
در این باره محمدرضا نجفیمنجش - رئیس کمیسیون تسهیل کسبوکار اتاق بازرگانی تهران - در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد که قرارداد با خودروسازان خارجی پا برجا خواهد بود اما موانعی هم سر راه به وجود خواهد آمد.
وی گفت: خودروسازانی که بعد از برجام آمدند و با ایران قرارداد امضا کردند هیچ کدام قصد بر هم زدن این قراردادها را ندارند و نگرانی از این بابت وجود ندارد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: مشکلی که ممکن است بعد از خروج آمریکا از برجام اتفاق بیفتد مسائل مربوط به نقل و انتقال پولی است که باید بررسیها و تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.
وی ادامه داد: به هر حال موضوع خروج آمریکا از برجام نمیتواند بیتاثیر باشد و اثراتی را در پی خواهد داشت اما در نهایت اینکه چه اثراتی به دنبال داشته باشد به تصمیمات و تدبیرهای خودمان بستگی دارد، اینکه چگونه با این مسئله برخورد کنیم.
نجفیمنش اضافه کرد: با اطمینان میتوان گفت که قراردادهای بسته شده در حوزه خودروسازی پابرجا خواهد بود، چون سرمایهگذاری شده است و امکان بهم خوردن آن وجود ندارد.
وی تصریح کرد: نمیتوان گفت خروج آمریکا از برجام هیچ تاثیری ندارد و از طرفی هم نمیتوان گفت که اثرات خیلی منفی خواهد داشت.
رئیس کمیسیون تسهیل کسبوکار اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که ممکن است بعد از این جریانات اتفاق بیفتد نقل و انتقال ارز و مسائل مالی است که باید به نحوی آن را مدیریت کنیم.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش