کد خبر:
۸۲۱۷۴ ۱۲:۲۴
۱۳۹۷/۰۲/۲۲
حمل و نقل عمومی، گزینه بهتر برای محیط زیست و عابران پیاده
پدال نیوز- نتایج مطالعات نشان میدهد که اتوبوسها از ماشینهای شخصی ایمنتر هستند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ، مسافرت با اتوبوس نه تنها برای محیطزیست مفید بوده و از نظر اقتصادی هم موثر است، بلکه میتواند به کاهش تعداد حوادث مربوط به دوچرخهسواران و عابران پیاده هم کمک کند.
مطالعه محققان دانشگاه مونترال نشان میدهد، افرادی که با خودروی شخصی سفر میکنند، چهار برابر بیشتر از مسافران اتوبوسهای شهری آسیب میبینند. اتوبوسها برای دوچرخهسواران و پیاده ها نیز ایمنتر هستند.
این مطالعه برای اولینبار، تاثیر اتوبوس یا ماشین بر ایمنی عابران پیاده را بررسی کرد.
اطلاعات این بررسی طی 10 سال جمعآوری شده و مورد مطالعه قرار گرفته است.
نتایج بررسیها نشان داد که سفر با ماشین، چهار برابر بیشتر برای عابران پیاده و پنج برابر بیشتر برای دوچرخهسواران منجر به آسیب رساندن میشود و همچنین پنج برابر بیشتر خطر مرگومیر را افزایش میدهد.
محققان اظهار کردند: در طول این مطالعه تنها 10 مسافر اتوبوس مجروح شدند و در این مسیرها تلفاتی هم مشاهده نشد، اما رانندگان و مسافران اتومبیلها، 278 نفر زخمی و در همان زمان، 19 مورد مرگومیر داشتند.
این مطالعه همچنین نشان داد که عابران پیاده و دوچرخهسوارها، بیشتر از مسافران اتوبوس در این مسیرها کشته یا مجروح شدهاند.
محققان اظهار کردند: استفاده از اتوبوس ایمنتر است، زیرا رانندگان اتوبوسها رانندگی مطمئنتری نسبت به راننده اتومبیل دارند.
این مطالعه در نشریه Urban Health ارائه شده است.
مطالعه محققان دانشگاه مونترال نشان میدهد، افرادی که با خودروی شخصی سفر میکنند، چهار برابر بیشتر از مسافران اتوبوسهای شهری آسیب میبینند. اتوبوسها برای دوچرخهسواران و پیاده ها نیز ایمنتر هستند.
این مطالعه برای اولینبار، تاثیر اتوبوس یا ماشین بر ایمنی عابران پیاده را بررسی کرد.
اطلاعات این بررسی طی 10 سال جمعآوری شده و مورد مطالعه قرار گرفته است.
نتایج بررسیها نشان داد که سفر با ماشین، چهار برابر بیشتر برای عابران پیاده و پنج برابر بیشتر برای دوچرخهسواران منجر به آسیب رساندن میشود و همچنین پنج برابر بیشتر خطر مرگومیر را افزایش میدهد.
محققان اظهار کردند: در طول این مطالعه تنها 10 مسافر اتوبوس مجروح شدند و در این مسیرها تلفاتی هم مشاهده نشد، اما رانندگان و مسافران اتومبیلها، 278 نفر زخمی و در همان زمان، 19 مورد مرگومیر داشتند.
این مطالعه همچنین نشان داد که عابران پیاده و دوچرخهسوارها، بیشتر از مسافران اتوبوس در این مسیرها کشته یا مجروح شدهاند.
محققان اظهار کردند: استفاده از اتوبوس ایمنتر است، زیرا رانندگان اتوبوسها رانندگی مطمئنتری نسبت به راننده اتومبیل دارند.
این مطالعه در نشریه Urban Health ارائه شده است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها