کد خبر:
۸۱۷۴۹ ۱۶:۱۲
۱۳۹۷/۰۲/۱۵
آغاز دوباره پلاک گذاری خودروهای منطقه آزاد اروند
پدال نیوز: مدیر گمرک منطقه آزاد اروند گفت : پلاک گذاری یک هزار و ۸۰۰ خودرو در منطقه آزاد بعد از پنج ماه معطلی از سرگرفته شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایرنا ، محمد نظارت اظهار کرد : از پانزدهم بهمن سال گذشته بدلیل وضع قانون اسقاط خودروهای فرسوده در مناطق آزاد، روند پلاک گذاری خودروها دراین منطقه متوقف شده بود.
وی اظهار کرد: با پیگیری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و نمایندگان آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی و با تصویب هیات وزیران، مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی از شرط اسقاط خودروهای فرسوده در قبال واردات خودرو معاف شدند و مجددا پلاک گذاری خودروهای وارداتی در منطقه آزاد اروند آغاز شد.
نظارت گفت : با اختصاص 6 باجه برای مراجعین و افزایش پهنای باند اینترنت، روزانه 250 تا 300 خودرو اروندی پس از پلاک گذاری ترخیص می شوند.
وی افزود : در مرحله اول ترخیص با خودروهای زیر 2500 سی سی در الویت کاری است و کار پلاک گذاری خودروهای شش سیلندر تا پایان سالجاری اجرایی می شود.
مدیر گمرک منطقه آزاد اروند گفت:در حال مذاکره با شرکت انبارداری برای دریافت تخفیف بابت انبارداری پنج ماهه برای صاحبان خودروها هستیم.
طبق قانون گذشته به ازای خودروهایی که در هر صد کیلومتر 6 تا هفت لیتر بنزین مصرف کنند چهار دستگاه ، هفت تا هشت لیتر بنزین 6 دستگاه و هشت لیتر به بالا 10 دستگاه خودروی فرسوده اسقاط می شد.
طبق این مصوبه همچنین 10 درصد ارزش گمرکی از خودروهای جدیدی که وارد منطقه آزاد کشور می شوند ، به حساب خزانه دولت واریز می شود.
وی اظهار کرد: با پیگیری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و نمایندگان آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی و با تصویب هیات وزیران، مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی از شرط اسقاط خودروهای فرسوده در قبال واردات خودرو معاف شدند و مجددا پلاک گذاری خودروهای وارداتی در منطقه آزاد اروند آغاز شد.
نظارت گفت : با اختصاص 6 باجه برای مراجعین و افزایش پهنای باند اینترنت، روزانه 250 تا 300 خودرو اروندی پس از پلاک گذاری ترخیص می شوند.
وی افزود : در مرحله اول ترخیص با خودروهای زیر 2500 سی سی در الویت کاری است و کار پلاک گذاری خودروهای شش سیلندر تا پایان سالجاری اجرایی می شود.
مدیر گمرک منطقه آزاد اروند گفت:در حال مذاکره با شرکت انبارداری برای دریافت تخفیف بابت انبارداری پنج ماهه برای صاحبان خودروها هستیم.
طبق قانون گذشته به ازای خودروهایی که در هر صد کیلومتر 6 تا هفت لیتر بنزین مصرف کنند چهار دستگاه ، هفت تا هشت لیتر بنزین 6 دستگاه و هشت لیتر به بالا 10 دستگاه خودروی فرسوده اسقاط می شد.
طبق این مصوبه همچنین 10 درصد ارزش گمرکی از خودروهای جدیدی که وارد منطقه آزاد کشور می شوند ، به حساب خزانه دولت واریز می شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها