کد خبر:
۸۰۹۴۵ ۰۹:۳۴
۱۳۹۷/۰۲/۰۳
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند:
قانون اسقاط خودرو در مناطق آزاد لغو می شود
پدال نیوز: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت : با نظر کمیسیون زیر بنایی دولت قانون اسقاط خودرو در مناطق آزاد تا ۱۵ روز آینده و با نظر نهایی هیات دولت لغو می شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایرنا ، اسمعیل زمانی دوشنبه اظهار کرد: با پیگیری صورت گرفته لغو مصوبه سال گذشته دولت درخصوص واردات خودرو در صورت اسقاط، منتظر تصویب نهایی در هیات دولت است.
وی اظهار کرد : در مناطق آزاد کشور و به ویژه در منطقه آزاد اروند ، اساسا خودروی فرسوده با کارکرد 15 سال نداریم و قانون اسقاط خودرو شامل مناطق آزاد نمی شود.
زمانی گفت:مصوبه جدید کمیسیون زیربنایی دولت تا 15 روز آینده در هیات دولت مورد بررسی قرار می گیرد و پس از تصویب در جلسه هیئت وزیران و ابلاغ، لازم الاجراست و پس از آن نیازی به اسقاط خودرودر مناطق آزاد برای واردکردن خودروی جدید بر اساس این قانون وجود ندارد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت:با تصویب نهایی این قانون تکلیف یک هزار و 400 خودرو پس از چهار ماه سرگردانی مالکان آنها در گمرک بندر خرمشهر مشخص می شود.
طبق مصوبه موضوع این گفت وگو ، از میان خودروهایی که در هر صد کیلومتر پنج الی 6 لیتر بنزین مصرف می کنند به ازای واردات هر 2 عدد خودرو ، یک خودروی فرسوده اسقاط می شود.
همچنین به ازای خودروهایی که در هر صد کیلومتر 6 تا هفت لیتر بنزین مصرف کنند چهار دستگاه ، هفت تا هشت لیتر بنزین 6 دستگاه و هشت لیتر به بالا 10 دستگاه خودروی فرسوده اسقاط خواهد شد.
طبق این مصوبه همچنین 10 درصد ارزش گمرکی از خودروهای جدیدی که وارد منطقه آزاد کشور می شوند ، به حساب خزانه دولت واریز می شود.
وی اظهار کرد : در مناطق آزاد کشور و به ویژه در منطقه آزاد اروند ، اساسا خودروی فرسوده با کارکرد 15 سال نداریم و قانون اسقاط خودرو شامل مناطق آزاد نمی شود.
زمانی گفت:مصوبه جدید کمیسیون زیربنایی دولت تا 15 روز آینده در هیات دولت مورد بررسی قرار می گیرد و پس از تصویب در جلسه هیئت وزیران و ابلاغ، لازم الاجراست و پس از آن نیازی به اسقاط خودرودر مناطق آزاد برای واردکردن خودروی جدید بر اساس این قانون وجود ندارد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت:با تصویب نهایی این قانون تکلیف یک هزار و 400 خودرو پس از چهار ماه سرگردانی مالکان آنها در گمرک بندر خرمشهر مشخص می شود.
طبق مصوبه موضوع این گفت وگو ، از میان خودروهایی که در هر صد کیلومتر پنج الی 6 لیتر بنزین مصرف می کنند به ازای واردات هر 2 عدد خودرو ، یک خودروی فرسوده اسقاط می شود.
همچنین به ازای خودروهایی که در هر صد کیلومتر 6 تا هفت لیتر بنزین مصرف کنند چهار دستگاه ، هفت تا هشت لیتر بنزین 6 دستگاه و هشت لیتر به بالا 10 دستگاه خودروی فرسوده اسقاط خواهد شد.
طبق این مصوبه همچنین 10 درصد ارزش گمرکی از خودروهای جدیدی که وارد منطقه آزاد کشور می شوند ، به حساب خزانه دولت واریز می شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها