وزیر اقتصاد عنوان کرد:
حذف کامل دلار از مبادلات
پدال نیوز- وزیر اقتصاد با بیان اینکه در حال حال حاضر مبادلات کشور با یورو انجام می شود، گفت: حذف کامل دلار از مبادلات خارجی کشور دور از دسترس نیست.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایبنا، مسعود کرباسیان با بیان اینکه مبادلات امروز کشور با یورو انجام میگیرد نه دلار، بیان داشت: حذف کامل دلار از مبادلات خارجی دور از دسترس نیست. وزیر امور اقتصادی و دارایی با استناد به بخشنامههای وزارت اقتصاد، عنوان کرد: امروز مبادلات اقتصادی کشور، گشایش اعتبار و خرید خارجی طبق بخشنامهها با یورو انجام میگیرد، بنابراین حذف کامل دلار از مبادلات خارجی دور از دسترس نیست.
کرباسیان در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نشست شب گذشته سه شنبه 28 فروردین ماه با اعضای فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی، عنوان کرد: در این نشست مسائل متعددی مطرح شد که یکی از مهم ترین این مسائل وجود 4 لایحه موجود در کمیسیونهای حقوقی و قضایی و امنیت ملی مجلس در رابطه با مبارزه با پولشویی بود، لذا در این زمینه نقطه نظرات نمایندگان شنیده و همفکری بسیار سازندهای صورت گرفت.
وزیر امور اقتصادی و دارایی کابینه دوازدهم اظهار امیدواری کرد که این لوایح هر چه سریعتر به صحن علنی مجلس ارجاع تا دولت جمهوری اسلامی ایران بتواند عضو FATF شود، البته یکی از این لوایح در مجلس رای آورده و در گیر و دار تصویب در شورای نگهبان است و سایر لوایح در کمیسیونهای مجلس روند قانونی خود را طی میکنند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مباحث مطروحه در نشست شب گذشته در زمینه تثبیت قیمت ارز بود که با اشاره به تاثیر سیاست خارجی در نرخ ارز، نقطه نظرات نمایندگان در این زمینه شنیده شد و مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز نمایندگان را در جریان اقدامات خود برای تثبیت نرخ ارز قرار دادند و در این زمینه نیز همفکری و مساعدت فکری از نمایندگان گرفته شد.
کرباسیان یادآور شد: همچنین مسائلی در حوزه بورس، مالیات بر ارزش افزوده و نوع همکاری با کشورهای خارجی از دیگر موارد مورد بحث در نشست دیشب بود. وی با اشاره به موضوع حذف دلار و جایگزینی یورو در مبادلات خارجی، گفت: در حال حاضر مبادلات کشور، گشایش اعتبار و خرید خارجی طبق بخشنامههای موجود با یورو است و نه دلار، بنابراین اینکه دلار از مبادلات ارزی حذف شود، توقعی دست یافتنی است.
این عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: در عین حال وزارت امور اقتصاد و دارایی مذاکراتی با کشورهای مختلف انجام می دهد تا با پول ملی کشورهای مقابل مبادله کالا صورت گیرد و لزوما نیازی به وجود ارز سومی در این بین نیست.
کرباسیان بیان داشت: حجم مبادلات ایران با کشورهای غیر بسیار بیشتر است تا کشورهایی که با دلار فعایت اقتصادی انجام میدهند، بنابراین امیدواریم در این زمینه بتوانیم اقدامات موثری را عملیاتی کنیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار امیدواری کرد که به جایی برسیم که دلار به طور کامل از مبادلات اقتصادی کشور خارج شود.
کرباسیان در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نشست شب گذشته سه شنبه 28 فروردین ماه با اعضای فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی، عنوان کرد: در این نشست مسائل متعددی مطرح شد که یکی از مهم ترین این مسائل وجود 4 لایحه موجود در کمیسیونهای حقوقی و قضایی و امنیت ملی مجلس در رابطه با مبارزه با پولشویی بود، لذا در این زمینه نقطه نظرات نمایندگان شنیده و همفکری بسیار سازندهای صورت گرفت.
وزیر امور اقتصادی و دارایی کابینه دوازدهم اظهار امیدواری کرد که این لوایح هر چه سریعتر به صحن علنی مجلس ارجاع تا دولت جمهوری اسلامی ایران بتواند عضو FATF شود، البته یکی از این لوایح در مجلس رای آورده و در گیر و دار تصویب در شورای نگهبان است و سایر لوایح در کمیسیونهای مجلس روند قانونی خود را طی میکنند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مباحث مطروحه در نشست شب گذشته در زمینه تثبیت قیمت ارز بود که با اشاره به تاثیر سیاست خارجی در نرخ ارز، نقطه نظرات نمایندگان در این زمینه شنیده شد و مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز نمایندگان را در جریان اقدامات خود برای تثبیت نرخ ارز قرار دادند و در این زمینه نیز همفکری و مساعدت فکری از نمایندگان گرفته شد.
کرباسیان یادآور شد: همچنین مسائلی در حوزه بورس، مالیات بر ارزش افزوده و نوع همکاری با کشورهای خارجی از دیگر موارد مورد بحث در نشست دیشب بود. وی با اشاره به موضوع حذف دلار و جایگزینی یورو در مبادلات خارجی، گفت: در حال حاضر مبادلات کشور، گشایش اعتبار و خرید خارجی طبق بخشنامههای موجود با یورو است و نه دلار، بنابراین اینکه دلار از مبادلات ارزی حذف شود، توقعی دست یافتنی است.
این عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: در عین حال وزارت امور اقتصاد و دارایی مذاکراتی با کشورهای مختلف انجام می دهد تا با پول ملی کشورهای مقابل مبادله کالا صورت گیرد و لزوما نیازی به وجود ارز سومی در این بین نیست.
کرباسیان بیان داشت: حجم مبادلات ایران با کشورهای غیر بسیار بیشتر است تا کشورهایی که با دلار فعایت اقتصادی انجام میدهند، بنابراین امیدواریم در این زمینه بتوانیم اقدامات موثری را عملیاتی کنیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار امیدواری کرد که به جایی برسیم که دلار به طور کامل از مبادلات اقتصادی کشور خارج شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها