فرسودگی ۵۰درصدی ناوگان اتوبوسرانی
پدال نیوز: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: دولت مقرر کرده سن فرسودگی اتوبوس در تهران هشت سال است که براین اساس در حال حاضر ۵۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی ما فرسوده و بالای ۵ سال از عمر آن میگذرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایلنا، پیمان سنندجی درباره مشکلات ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه هزینه جابجایی مسافر در تهران براساس هزینههای مرتبط با اتوبوس مانند گازوئیل، روغن و... برآورد میشود، گفت: قرار بود؛ یک سوم هزینهها در نظر گرفته شده برای این ناوگان توسط دولت، یک سوم توسط شهرداری و یک سوم توسط مردم پرداخت شود.
وی ادامه داد: به دلیل بالا بودن هزینهها معمولا میزان یک سوم در شورای شهر تصویب نمیشود و پرداخت مردم کمتر از این مقدار است. به عنوان مثال هزینه جابجایی مسافر در تهران بین هزار و 800 تا 2000 تومان است که اگر قرار باشد به صورت یک سوم پرداخت شود؛ مردم باید حدود 600 تومان در این حوزه به بخش عمومی پرداخت کرده و مبلغ بیشتری را نیز به بخش خصوصی پرداخت کنند، در حالی که در بخش بیآرتی آنچه پرداخت میشود؛ مقدار 300 تومان یا کمتر است که فشار این موضوع بر شهرداری بوده و این نهاد سهم مردم را پرداخت میکند.
سنندجی با تاکید براینکه سهم در نظرگرفته شده برای دولت در این حوزه معمولا یا پرداخت نمیشود یا سهم بسیار ناچیزی پرداخت میشود، افزود: براساس برآوردهای ما سهم یارانهها بالغ بر 200 میلیون تومان است که آنچه پرداخت میشود، بسیار جزئیتر از این مقدار است و علت آن معمولا کمبود اعتبارات است.
با کمبود اتوبوس در شهر تهران مواجه هستیم
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با یادآوری اینکه در گذشته 5 .82 درصد یارانه خرید اتوبوس و یارانه مربوط به بلیت توسط دولت پرداخت میشد، تصریح کرد: اما 5 سالی است که هیچ یارانهای توسط دولت پرداخت نشده و اتوبوسی نیز به اتوبوسرانی تحویل داده نشده است به همین علت امروز با مسئله کمبود اتوبوس در شهر مواجه هستیم و همچنین مشکل عدم پرداخت سهم مشخص شده توسط قانونگذار نیز وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که دولت سهم خود را پرداخت نکند، اولین آثارش را در کمبود اتوبوس یا استفاده از اتوبوسهای فرسوده میبینیم، این در حالی است که دولت مقرر کرده سن فرسودگی اتوبوس در تهران هشت سال است که براین اساس در حال حاضر 50 درصد ناوگان اتوبوسرانی ما فرسوده و بالای 5 سال از عمر آن میگذرد.
سنندجی بیان کرد: چنین اتوبوسهایی به لحاظ ایمنی، آلودگی هوا وایجاد نارضایتی در مردم مشکلاتی را ایجاد میکنند. همچنین فرسودگی باعث خرابی اتوبوس و در نتیجه تاخیر در ورود اتوبوس به داخل ایستگاهها را به دنبال دارد، کمبود اتوبوس نیز تراکم مردم در ایستگاهها و سایر مشکلات را ایجاد میکند.
باید سالی هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان تهران اضافه شود
وی با بیان اینکه باید سالی هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران اضافه شود، افزود: هزینه خرید اتوبوس تک کابین 450 میلیون تومان است که با یک جمع و تفریق ساده بالا بودن هزینه این حوزه را مشاهده میکنیم. همچنین در این زمینه جلساتی را با مسئولان داشتهایم، اما تا به حال هیچ یک از این نشستها منجر به افزوده شدن اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران نشده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه معتقد است؛ مهمترین مشکل در این زمینه کمبود اعتبار است و همچنین باید از مسئولان دولتی پرسید که چرا اتوبوسی به ناوگان اتوبوسرانی اضافه نمیشود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که مردم در حوزه حمل و نقل عمومی با آن مواجهاند، بحث وجود ناوگان مناسب است بدین معنی که اتوبوسها نباید فرسوده باشند و به لحاظ فاصله از سطح زمین باید کوتاه بوده و به گونهای باشند که همه افراد اعم از جوان، سالمند و معلول به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین اتوبوسها باید سیستمهای گرمایشی و سرمایشی داشته باشند.
سنندجی با تاکید براینکه اتوبوسرانی کشور دچار مشکل است، ادامه داد: وقتی اتوبوسی وجود ندارد که وارد تهران شود، قاعدتا اتوبوس به سایر شهرها نیز وارد نمیشود. اساس کار ما در حوزه حمل و نقل شهری داشتن اتوبوس است و ضروری است؛ اتوبوسهای خوبی موجود باشد تا در اختیار مردم قرار بگیرند.
وی ادامه داد: به دلیل بالا بودن هزینهها معمولا میزان یک سوم در شورای شهر تصویب نمیشود و پرداخت مردم کمتر از این مقدار است. به عنوان مثال هزینه جابجایی مسافر در تهران بین هزار و 800 تا 2000 تومان است که اگر قرار باشد به صورت یک سوم پرداخت شود؛ مردم باید حدود 600 تومان در این حوزه به بخش عمومی پرداخت کرده و مبلغ بیشتری را نیز به بخش خصوصی پرداخت کنند، در حالی که در بخش بیآرتی آنچه پرداخت میشود؛ مقدار 300 تومان یا کمتر است که فشار این موضوع بر شهرداری بوده و این نهاد سهم مردم را پرداخت میکند.
سنندجی با تاکید براینکه سهم در نظرگرفته شده برای دولت در این حوزه معمولا یا پرداخت نمیشود یا سهم بسیار ناچیزی پرداخت میشود، افزود: براساس برآوردهای ما سهم یارانهها بالغ بر 200 میلیون تومان است که آنچه پرداخت میشود، بسیار جزئیتر از این مقدار است و علت آن معمولا کمبود اعتبارات است.
با کمبود اتوبوس در شهر تهران مواجه هستیم
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با یادآوری اینکه در گذشته 5 .82 درصد یارانه خرید اتوبوس و یارانه مربوط به بلیت توسط دولت پرداخت میشد، تصریح کرد: اما 5 سالی است که هیچ یارانهای توسط دولت پرداخت نشده و اتوبوسی نیز به اتوبوسرانی تحویل داده نشده است به همین علت امروز با مسئله کمبود اتوبوس در شهر مواجه هستیم و همچنین مشکل عدم پرداخت سهم مشخص شده توسط قانونگذار نیز وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که دولت سهم خود را پرداخت نکند، اولین آثارش را در کمبود اتوبوس یا استفاده از اتوبوسهای فرسوده میبینیم، این در حالی است که دولت مقرر کرده سن فرسودگی اتوبوس در تهران هشت سال است که براین اساس در حال حاضر 50 درصد ناوگان اتوبوسرانی ما فرسوده و بالای 5 سال از عمر آن میگذرد.
سنندجی بیان کرد: چنین اتوبوسهایی به لحاظ ایمنی، آلودگی هوا وایجاد نارضایتی در مردم مشکلاتی را ایجاد میکنند. همچنین فرسودگی باعث خرابی اتوبوس و در نتیجه تاخیر در ورود اتوبوس به داخل ایستگاهها را به دنبال دارد، کمبود اتوبوس نیز تراکم مردم در ایستگاهها و سایر مشکلات را ایجاد میکند.
باید سالی هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان تهران اضافه شود
وی با بیان اینکه باید سالی هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران اضافه شود، افزود: هزینه خرید اتوبوس تک کابین 450 میلیون تومان است که با یک جمع و تفریق ساده بالا بودن هزینه این حوزه را مشاهده میکنیم. همچنین در این زمینه جلساتی را با مسئولان داشتهایم، اما تا به حال هیچ یک از این نشستها منجر به افزوده شدن اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران نشده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه معتقد است؛ مهمترین مشکل در این زمینه کمبود اعتبار است و همچنین باید از مسئولان دولتی پرسید که چرا اتوبوسی به ناوگان اتوبوسرانی اضافه نمیشود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که مردم در حوزه حمل و نقل عمومی با آن مواجهاند، بحث وجود ناوگان مناسب است بدین معنی که اتوبوسها نباید فرسوده باشند و به لحاظ فاصله از سطح زمین باید کوتاه بوده و به گونهای باشند که همه افراد اعم از جوان، سالمند و معلول به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین اتوبوسها باید سیستمهای گرمایشی و سرمایشی داشته باشند.
سنندجی با تاکید براینکه اتوبوسرانی کشور دچار مشکل است، ادامه داد: وقتی اتوبوسی وجود ندارد که وارد تهران شود، قاعدتا اتوبوس به سایر شهرها نیز وارد نمیشود. اساس کار ما در حوزه حمل و نقل شهری داشتن اتوبوس است و ضروری است؛ اتوبوسهای خوبی موجود باشد تا در اختیار مردم قرار بگیرند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو خودرو در «فاز انتظار» توافق ورود خودروی پلاک منطقه آزاد تهران به ناوگان حمل و نقل عدم صدور مجوز برای تردد خودروهای مناطق آزاد در سرزمین اصلی
شرایط فروش