آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۸۰۳۲۳
۱۲:۳۷
۱۳۹۷/۰۱/۲۶

چرا در تاکسی در مورد بی‌آبی حرف نمی‌زنیم؟

پدال نیوز: ایران با بحران بی‌آبی روبرو است. انگار نه انگار که برف و باران کم باریده است. انگار نه انگار خشکسالی مانند ابر بر روی سر ایران سایه افکنده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از عصر ایران؛ مصطفی داننده- بعد از حمله سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه، باعث شد تا بحث‌های ایرانی‌ها از دلار و حواشی آن به سمت کشوری جنگ زده در خاورمیانه برود.
 
مردم در خانه و مهمانی، تاکسی، اتوبوس، مترو، محل کار و خیلی جاهای دیگر در مورد جنگ سوریه باهم صحبت می‌کنند. تحلیل می‌کنند و بعد نگران می‌شوند.
 
مردم ایران بیشتر از مردم سوریه و سه کشور حمله کننده، در مورد این هجوم موشکی صحبت کردند و نگران شدند.
 
مردم ایران به شدت نگران آینده خود هستند. از هر اتفاقی برای اینکه از آینده بترسند استقبال می‌کنند. ترسیدن از آینده کار خوبی است اما این ترس نباید برای سوریه باشد. نباید برای دلار باشد. ما سال‌هاست با دلار در جنگیم و توپ، تانک و ترور خو گرفته‌ایم.
 
ترسناک ترین هیولای روبروی ما بی‌آبی است. اژدهایی که گویی ما اصلا از او نمی‌ترسیم.
 
آقایان، خانم‌ها، آب نداریم.
 
ایران با بحران بی‌آبی روبرو است. انگار نه انگار که برف و باران کم باریده است. انگار نه انگار خشکسالی مانند ابر بر روی سر ایران سایه افکنده است.
 
مردم به راحتی آب مصرف می‌کنند. ماشین می‌‎شویند. حمام می‌روند و از فراوانی آب لذت می‌برند.
 
در کشاورزی هم که گویی ایران به دریایی وصل است که هیچگاه آبش تمام نمی‌شود. در مناطق کویری برنج می‌کاریم. خربزه از دل زمین می‌چینیم. خیار و هندوانه تولید می‌کنیم بدون اینکه توجه کنیم چه آبی فدای این محصولات می‌شود.
 
محصولاتی که به راحتی می‌شود از دیگر کشورها وارد کرد و آب را ذخیره کرد. بسیاری از این محصولات مانند هندوانه یا خیار اگر مورد استفاده قرار نگیرد هم چندان عیبی ندارد و مردم ضرر نمی‌کنند.
 
مردم با نخوردن هندوانه یا خیار به مشکل بر نمی‌خورند اما نبود آب، تمام زندگی آنها را تعطیل می‌کند. بسیاری از مهاجرت‌ها به خاطر نبود آب است. آب که نباشد مردم تصمیم می‌گیرند برای به دست آوردن آب از این شهر به آن شهر بروند.
 
بی دلیل نیست که در قرآن آمده است « و جعلنا من الماء كل شيء حي»
 
بیایید به جای سوریه، دلار، و هزار مشکل دیگر در ابتدا به فکر آب باشیم. آب را درست مصرف کنیم و نگذاریم در آینده ایران با بحران بی آبی روبرو شود و ایرانی‌ها مجبور شوند برای به دست آوردن آب از این شهر به آن شهر بروند.
 
مسؤولان و مردم هنوز این بحران را جدی نگرفته‌اند. بیایید فکری کنیم تا دیر نشده است. بی آبی را با هیچ دستور از بالایی نمی‌شود حل کرد.
گزارش خطا
برچسب ها:
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو