آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۸۰۱۸
۱۲:۱۹
۱۳۹۴/۰۷/۲۵

برنامه تویوتا برای کاهش آلودگی تا 2050 +تصاویر

پدال نیوز: تویوتا از برنامه‌های خود برای کاهش آلودگی زیست‌محیطی‌اش در سال‌های آینده خبر داده که برای برخی از آنها بازه‌ای مانند ۲۰۵۰ درنظر گرفته شده است. در این برنامه پیچیده، برای ۶ چالش منحصر به فرد تدارک دیده شده که هر کدام آنها، اهداف و راه‌حل‌های خاص خود را خواهند داشت. بزرگترین دستاورد این برنامه، کاهش قابل‌توجه وابستگی به موتورهای احتراق داخلی بنزینی رایج و همین‌طور، کاهش آلودگی‌ها در حین فرآیند تولید از طریق بازیافت وسایل نقلیه خواهد بود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، اولین چالشی که تویوتا معرفی کرده، برنامه این کمپانی برای کاهش آلودگی دی اکسید کربن محصولات جدید به اندازه ۹۰ درصد است. مطابق گفته تویوتا، این هدف می‌تواند با فروش سالانه ۳۰ هزار وسیله نقلیه هیدروژنی در «حدود یا بعد از سال ۲۰۲۰» محقق شود. در اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی، تویوتا تعداد محدودی از اتوبوس‌های کوچک هیدروژنی را تا قبل از المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو به فروش خواهد رساند.



علاوه بر خودروهای با تکنولوژی پیل سوختی، تویوتا قصد دارد تا آمار فروش سالانه جهانی مدل‌های هیبریدی خود را به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه برساند و در نتیجه، تا سال ۲۰۲۰ تعداد ۱۵ میلیون دستگاه خودروی هیبریدی را به دست مشتریان رسانده باشد. این مدل‌های هیبرید می‌تواند آلودگی کلی محصولات تویوتا، شامل مدل‌های غیر هیبریدی را به میزان ۲۲ درصد کاهش دهند.

دومین چالش مستقیماً به منابع اولیه تولید آلودگی در کمپانی مربوط می‌شود و تویوتا برنامه دارد تا آلودگی دی‌اکسید کربن را از فرآیند تولید و متریال‌های خود حذف کند. استفاده از مواد تجدید‌پذیر نیز می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.


چالش سوم بسیار بلندپروازانه است؛ چرا که هدف تویوتا تا سال ۲۰۵۰، رساندن آلودگی دی‌اکسید کربن در کارخانه‌های مونتاژ به صفر است. هدف اولیه این برنامه که نصف کردن آلودگی تولید تا سال ۲۰۲۰ اعلام شده است و این کاهش تا سال ۲۰۳۰ باید به یک‌سوم برسد. به گفته تویوتا، استفاده از منابع نیروی هیدروژنی برای خطوط تولید در کنار نیروی حاصل از انرژی باد در نیروگاه «تاهارا» در سال ۲۰۲۰، می‌تواند هدف آلودگی صفر را به نتیجه برساند.

چهارمین نقطه در این برنامه زیست‌محیطی بر روی استفاده از آب در کمپانی تویوتا تکیه دارد. در این برنامه، تأکید بر تصفیه آب و استفاه از فاضلاب و جمع‌‌آوری بارندگی‌ها خواهد بود. همچنین تویوتا می‌خواهد آب فاضلاب خروجی از کارخانه‌هایش پاکیزه‌تر از آب رودخانه‌های محلی باشد.

تویوتا به دنبال افزایش میزان بازیافت وسایل نقلیه، با جمع‌آوری تعداد زیادی از منابع خودروهای قدیمی و بازگرداندن آن به خط تولید خودروهای جدید است. تویوتا امیدوار است تا به این منظور ۱۰۰ کارخانه تخریب‌کار را در سراسر جهان ایجاد کند که اولین آنها، در سال ۲۰۱۴ در پکن بوده است.


برای آخرین اقدام زیست‌محیطی، تویوتا می‌خواهد تا در رشد اجتماعی و احیای محیط زیست نقش داشته باشد. این کمپانی به دنبال کاشت ۸/۶ میلیون درخت در چین و همین‌طور، اعطای هزینه برای سازمان‌های «هم‌سو» در سراسر جهان است.
گزارش خطا
برچسب ها:
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو