آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۷۹۵۹۰
۱۱:۰۸
۱۳۹۷/۰۱/۱۵
هاشم‌زایی:

خودرو که ویترین کالای ایرانی است وضعیت خوبی ندارد

پدال نیوز- یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، گفت: عرضه کالاهای ایرانی به مردم، نیازمند زیرساخت‌هایی از جمله کیفیت و قیمت مناسب است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ،  عبدالرضا هاشم‌زایی در رابطه با شعار سال که حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، با بیان اینکه «عرضه کالاهای داخلی به مردم نیازمند زیرساخت‌هایی است» اظهار داشت: باید کیفیت کالاها را بالا برده و قیمت آنها را پایین آورد. کیفیت و قیمت دو فاکتور تعیین‌کننده بازار مصرفی هستند، صرف شعار، مشکل را حل نمی‌کند. حمایت از کالای ایرانی شعار زیربنایی و اساسی است و تحقق آن نیاز به زیرساخت و ابزار خود را دارد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه «در کشور ما ساخت خودرو همزمان با کره جنوبی آغاز شد و اکنون بعد از 50 سال بیشترین برندها در دنیا مختص به کره جنوبی است و ماشین‌های این کشور به اقصی نقاط دنیا صادر می‌شود» تصریح کرد: ما باید ببینیم که کیفیت خودروی ما نیز در این 50 سال چه میزان افزایش یافته است؟ چرا که خودرو ویترین کالاهای ساخت داخل است.
 
نماینده مردم تهران افزود: از نظر من تا زمانی که کیفیت خودروی ما اینگونه باشد عدم تمایل مردم به استفاده از کالاهای ایرانی دیده خواهد شد. به اعتقاد من با ممنوعیت و تعرفه‌های بالای کالای خارجی مشکل حمایت از کالای داخلی حل نمی‌شود. ما باید کیفیت محصولات خود را بالا ببریم.
 
این عضو کمیسیون شوراها گفت: مردم تمام کشورها دوست دارند تا کالای داخلی کشور خود را استفاده کنند و این کیفیت و قیمت است که در کشور ما باعث عدم تمایل مردم به استفاده از کالای داخلی شده است. اکنون ما می‌بینیم که یک کارگاه سه برابر نیازش کارمند دارد و کار را تشریفاتی جلو می‌برد که این امر باعث افزایش قیمت تمام شده می‌شود و زمانی که قیمت تمام شده کالا بالا باشد وقتی کشوری می‌تواند همان کالا را با قیمت پایین‌تر تولید کند، مردم نیز به سراغ آن کالا می‌روند.
 
هاشم زایی در پایان در پاسخ به اینکه شما چه اندازه از کالاهای تولید داخل استفاده می‌کنید؟ گفت: نمی‌خواهم بگویم که از کالای ایرانی استفاده نمی‌کنم ولی برای مسافرت‌ها از خودروی ساخت داخل استفاده نمی‌کنم. در تصادفی که در جاده داشتم اگر خودروی من لکسوس نبود، می‌مُردم، کما اینکه تعدادی از نمایندگان در تصادف با ماشین داخل کشته شده‌اند. ما استانداردهای مناسبی در بحث ایمنی نداریم. شاید یک نماینده از لباس و کفش ایرانی استفاده کند اما خودرو که ویترین کالای ایرانی است امروز وضعیت خوبی با گذشت 50 سال ندارد.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو