کد خبر:
۷۹۰۷۱ ۰۹:۰۳
۱۳۹۷/۰۱/۰۷
اعلام زمان نخستین محصول پسابرجامی رنو در ایران
پدال نیوز- نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: نخستین محصول پسابرجامی رنو با مشارکت اقتصادی و صنعتی ایران و فرانسه، تابستان سال جاری در سایت بن رو ساوه تولید می شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایرنا، محمد رضا منصوری روز دوشنبه در جریان بازدید از نوروزگاه ها و پایگاه هلال احمر شهر آوه در گفت و گو با ایرنا افزود: همه ساز و کارها و مقدمات لازم برای آغاز فعالیت خودروسازی رنو در ساوه مهیا شده و این قرارداد بعد از توتال، بزرگترین قرارداد سرمایه گذاری خارجی با حجم 600 میلیون دلار است که می تواند دستاوردهای بزرگ و تحول بخشی به همراه داشته باشد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به اصلاحیه ای در قرارداد رنو اشاره کرد و گفت: بر این اساس، قرار است نوع خودرویی که در سایت بن رو ساوه توسط طرف فرانسوی تولید شود، منطبق با آخرین تکنولوژی و پلت فرم این خودروسازی اروپایی باشد.
وی ادامه داد: تولیدات رنو در سایت بن رو ساوه منطبق با آخرین تکنولوژی های سال 2018 میلادی است.
منصوری گفت: با توجه به اینکه همه نیروهای کار سایت بن رو ایرانی هستند و محصول تولیدی این واحد نیز در کشور ساخته می شود، راهبرد حمایت از کالای ایرانی تحقق می یابد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اهداف مورد تاکید در سرمایه گذاری مشترک رنو در سایت بن رو علاوه بر تامین نیازهای داخلی، صادرات محوری است چرا که حضور خودروهای تولیدی در بازار کشورهای همسایه ارزی آوری به همراه دارد.
منصوری گفت: تلاش ها برای به نتیجه رسیدن این طرح بیش از 15 ماه زمان برد و عملیات انتقال سهام بعد از تعطیلات نوروزی انجام می شود.
وی گفت: در پایان بهار امسال، استقرار خط تولید و تجهیزات لازم با نصب ماشین آلات تولیدی در سایت بن رو انجام می شود و در تابستان نیز نخستین خودروی تولیدی ساخت ایران با کیفیتی همطراز با انواع مشابه خارجی روانه بازار مصرف می شود.
با توافقی که میان شرکت سایپا و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) انجام شد، اکنون سایت بن رو به شرکت رنو فرانسه واگذار و شمارش معکوس برای تحقق یکی از بزرگترین دستاوردهای پسابرجامی دولت آغاز شده است.
در هشت ماه گذشته پیگیری استقرار رنو در ساوه با تاخیر مواجه شد و گمانه زنیهایی نیز در خصوص انتقال به یکی دیگر از شهرهای کشور در فضای مجازی پیچید.
با پیگیری های مسئولان استان مرکزی از جمله استاندار، نماینده مردم ساوه و زرندیه، فرماندار ساوه و دیگر مسئولان مرتبط ، سرانجام قرارداد پسابرجامی صنعت خودرو در این استان نهایی شد.
استاندار مرکزی در نخستین روزهای سال نو، از آغاز فعالیت اجرایی احداث خط تولید رنو در سایت بن رو ساوه خبر داد.
سرمایه گذاری رنو در سایت بن رو، افزون بر پنج هزار شغل به طور مستقیم و حدود 20 هزار شغل به صورت غیرمستقیم ایجاد می کند و مزیت این سرمایه گذاری، تنها معطوف به شهرستان ساوه و استان مرکزی نیست.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به اصلاحیه ای در قرارداد رنو اشاره کرد و گفت: بر این اساس، قرار است نوع خودرویی که در سایت بن رو ساوه توسط طرف فرانسوی تولید شود، منطبق با آخرین تکنولوژی و پلت فرم این خودروسازی اروپایی باشد.
وی ادامه داد: تولیدات رنو در سایت بن رو ساوه منطبق با آخرین تکنولوژی های سال 2018 میلادی است.
منصوری گفت: با توجه به اینکه همه نیروهای کار سایت بن رو ایرانی هستند و محصول تولیدی این واحد نیز در کشور ساخته می شود، راهبرد حمایت از کالای ایرانی تحقق می یابد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اهداف مورد تاکید در سرمایه گذاری مشترک رنو در سایت بن رو علاوه بر تامین نیازهای داخلی، صادرات محوری است چرا که حضور خودروهای تولیدی در بازار کشورهای همسایه ارزی آوری به همراه دارد.
منصوری گفت: تلاش ها برای به نتیجه رسیدن این طرح بیش از 15 ماه زمان برد و عملیات انتقال سهام بعد از تعطیلات نوروزی انجام می شود.
وی گفت: در پایان بهار امسال، استقرار خط تولید و تجهیزات لازم با نصب ماشین آلات تولیدی در سایت بن رو انجام می شود و در تابستان نیز نخستین خودروی تولیدی ساخت ایران با کیفیتی همطراز با انواع مشابه خارجی روانه بازار مصرف می شود.
با توافقی که میان شرکت سایپا و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) انجام شد، اکنون سایت بن رو به شرکت رنو فرانسه واگذار و شمارش معکوس برای تحقق یکی از بزرگترین دستاوردهای پسابرجامی دولت آغاز شده است.
در هشت ماه گذشته پیگیری استقرار رنو در ساوه با تاخیر مواجه شد و گمانه زنیهایی نیز در خصوص انتقال به یکی دیگر از شهرهای کشور در فضای مجازی پیچید.
با پیگیری های مسئولان استان مرکزی از جمله استاندار، نماینده مردم ساوه و زرندیه، فرماندار ساوه و دیگر مسئولان مرتبط ، سرانجام قرارداد پسابرجامی صنعت خودرو در این استان نهایی شد.
استاندار مرکزی در نخستین روزهای سال نو، از آغاز فعالیت اجرایی احداث خط تولید رنو در سایت بن رو ساوه خبر داد.
سرمایه گذاری رنو در سایت بن رو، افزون بر پنج هزار شغل به طور مستقیم و حدود 20 هزار شغل به صورت غیرمستقیم ایجاد می کند و مزیت این سرمایه گذاری، تنها معطوف به شهرستان ساوه و استان مرکزی نیست.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها