کد خبر:
۷۸۹۱۱ ۱۴:۵۸
۱۳۹۷/۰۱/۰۳
یک فعال حوزه قطعه سازی مطرح کرد:
قطعه سازان ایرانی تمایلی برای ورود به بازارهای جهانی ندارند
پدال نیوز- ابراهیمی گفت:حاشیه سود صادرات بسیار کم است از این رو قطعه سازان به بازار داخلی اکتفا کرده و به سراغ صادرات نمی روند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ،ایمان ابراهیمی فعال قطعه سازی،اظهار کرد: برخی از قطعه سازان ایرانی محصولات خود را در بازار لوازم یدکی به فروش می رسانند اما عده زیادی نیز با خودروسازان معامله می کنند.
ابراهیمی افزود: قطعه سازان داخلی، از جهت کیفیت، نظارت سازمان های مختلف و بازاریابی تفاوت های بسیاری با هم دارند.
وی تصریح کرد:شرکت های قطعه سازی که با 2 خودرو ساز بزرگ کشور کار می کنند،به میزان کمتری می توانند وارد بازار شوند زیرا قانونی وجود دارد که این شرکت ها فقط می توانند 5 درصد از تولیدات خود را در بازار به فروش برسانند.
این فعال حوزه قطعه سازی عنوان کرد:از طرف دیگر،شرکت هایی که محصولات خود را به بازار می دهند به صورت غیر رسمی مورد مجازات خودروسازان داخلی واقع می شوند، به این معنا که بدهی این شرکت ها دیرتر پرداخت می شود و حجم طلبشان از خودروسازان به مرور زیاد می شود.
وی به تشریح دلایل پایین بودن صادرات قطعات ایرانی پرداخت و گفت:دلیل اصلی این امر،این است که حاشیه سود صادرات بسیار کم است و تا جاییکه بازار داخلی باشد،قطعه سازان به سراغ صادرات نمی روند.
وی ادامه داد:شاید یک دلیل پایین بودن سود صادرات، این باشد که آنها به راحتی ما را به دلیل کیفیت یک قطعه جریمه می کنند و ما هم توانایی مالی برای اعزام کارشناس به اروپا برای بررسی صحت موضوع را نداریم.
این قطعه ساز داخلی در خاتمه تاکید کرد:افزایش طلب قطعه سازان از دو شرکت خودروسازبزرگ موجب وارد آمدن لطمه های بسیار به این صنایع کوچک و متوسط کشور می شود و به منظور تقویت صنعت قطعه سازی کشور این مشکل باید هرچه سریعتر برطرف شود.
ابراهیمی افزود: قطعه سازان داخلی، از جهت کیفیت، نظارت سازمان های مختلف و بازاریابی تفاوت های بسیاری با هم دارند.
وی تصریح کرد:شرکت های قطعه سازی که با 2 خودرو ساز بزرگ کشور کار می کنند،به میزان کمتری می توانند وارد بازار شوند زیرا قانونی وجود دارد که این شرکت ها فقط می توانند 5 درصد از تولیدات خود را در بازار به فروش برسانند.
این فعال حوزه قطعه سازی عنوان کرد:از طرف دیگر،شرکت هایی که محصولات خود را به بازار می دهند به صورت غیر رسمی مورد مجازات خودروسازان داخلی واقع می شوند، به این معنا که بدهی این شرکت ها دیرتر پرداخت می شود و حجم طلبشان از خودروسازان به مرور زیاد می شود.
وی به تشریح دلایل پایین بودن صادرات قطعات ایرانی پرداخت و گفت:دلیل اصلی این امر،این است که حاشیه سود صادرات بسیار کم است و تا جاییکه بازار داخلی باشد،قطعه سازان به سراغ صادرات نمی روند.
وی ادامه داد:شاید یک دلیل پایین بودن سود صادرات، این باشد که آنها به راحتی ما را به دلیل کیفیت یک قطعه جریمه می کنند و ما هم توانایی مالی برای اعزام کارشناس به اروپا برای بررسی صحت موضوع را نداریم.
این قطعه ساز داخلی در خاتمه تاکید کرد:افزایش طلب قطعه سازان از دو شرکت خودروسازبزرگ موجب وارد آمدن لطمه های بسیار به این صنایع کوچک و متوسط کشور می شود و به منظور تقویت صنعت قطعه سازی کشور این مشکل باید هرچه سریعتر برطرف شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها