آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۷۸۹
۱۳:۳۱
۱۳۹۴/۰۲/۰۶
معاون وزیر صنعت خبر داد:

موافقت با ورود خودروسازان آمریکایی

معاون وزیر صنعت، با بیان اینکه منعی برای ورود خودروسازان آمریکایی به صنعت خودروی ایران وجود ندارد، در عین حال، ۷ پیش شرط شراکت ایرانی-آمریکایی را اعلام کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، محسن صالحی‌نیا در خصوص مذاکره خودروسازان آمریکایی با خودروسازان ایرانی گفت: اصولا وزارت صنعت، معدن و تجارت سیاست‌گذار این بخش است و شرکت‌های خودروساز داخلی براساس سیاست‌هایی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت سیاست‌گذاری می‌شود، باید با خودروسازان آمریکایی مشارکت داشته باشند.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه منعی برای همکاری خودروسازان ایرانی با خودروسازان آمریکایی وجود ندارد، افزود: در این همکاری مشترک، باید ۷ پیش‌شرط اعم از همکاری مشترک، ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی، سرمایه‌گذاری، ایجاد پلت فرم و طرح توسعه آن، عمق‌بخشی ساخت داخل و استفاده از توانمندی قطعه‌سازان داخلی در رابطه با توسعه صنعت خودرو رعایت شود.
 
وی تصریح کرد: اگر شرکت‌های خودروساز بتوانند براساس این سیاست‌ها مذاکراتی را با شرکت‌های مختلف دنیا چه آمریکایی و چه غیرآمریکایی داشته باشند، منعی برای شراکت وجود ندارد. در واقع حضور شرکت‌هایی که اصولا از نظر قواعد ایران بتوانند مراوده صنعتی و تجاری داشته باشند، بلامانع است.
 
صالحی‌نیا با بیان اینکه اطلاع ویژه‌ای از اینکه این مذاکرات در چه مرحله‌ای است، ندارم، خاطرنشان کرد: لیکن به لحاظ سیاست‌های کلان، اگر این همکاری در چارچوب این سیاستها باشد؛ منعی برای آن نیست. البته در تجارت خارجی کشور نیز جایی که همکاری با شرکت‌های آمریکایی منع شده باشد، وجود ندارد.
 
پیش از این، محمدرضا نجفی‌منش عضو شورای سیاستگذاری خودرو در گفتگو با مهر با بیان اینکه خودروسازان آمریکایی رایزنی‌هایی را با خودروسازان و مسئولان ایرانی برای حضور در بازار خودروی ایران خبرداده و گفته بود: هر حضوری که باعث ارتقای تکنیک و مجهز شدن خودروسازان ایرانی به تکنولوژی روز شود، بسیار مناسب به نظر می‌رسد و ایران از آن استقبال می‌کند، این در حالی است که قراردادها باید به سرمایه‌گذاری مشترک و صادرات بیانجامد.
 
وی افزوده بود: نکاتی در مورد عقد قرارداد با خودروسازان آمریکایی حتما لحاظ خواهد شد که نمونه آن، منافع ملی باید در این قراردادها لحاظ شود و صنعت داخلی باید در یک قرارداد جوینت ونچر «برد- برد»، تولید مشترک با خودروساز آمریکایی داشته و بخشی از تولیدات را صادر کند.
 
نجفی منش تصریح کرده بود: آمریکایی برای حضور و سرمایه‌گذاری در بازار ایران ابراز علاقه کرده‌اند و منتظرند تا بیانیه لوزان به یک توافق‌نامه تبدیل شوند و به بازار ایران ورود کنند، اما هم اکنون رایزنی‌هایی صورت گرفته که باید اجازه داد ریزه‌کاری‌های آن، در یک زمان مناسب‌تر اطلاع‌رسانی شود.

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو