نظر معاون وزیر درباره ممنوعیت ثبت سفارش با دلار
پدال نیوز: درپی ممنوع شدن ثبت سفارش واردات با دلار آمریکا، رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: تاکنون مشکل مهمی از سوی واردکنندگان مطرح نشده و با توجه به نوع کالاهای وارداتی و کشورهای طرف مبادله، نباید مشکل جدی ایجاد شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، از نهم اسفند امسال بر اساس ابلاغ بانک مرکزی، ثبت سفارش واردات با نوع ارز دلار آمریکا ممنوع و اعلام شد که ثبت سفارش واردات با نوع ارز دلار آمریکا امکانپذیر نخواهد بود. البته بر این نکته نیز تاکید شد که این ابلاغیه شامل درخواستهایی که قبل از این تاریخ مجوز هشت رقمی ثبت سفارش خود را دریافت کردهاند، نمیشود.
در ارتباط با تاثیر این تصمیم بر واردات و امور واردکنندگان، مجتبی خسروتاج - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - به ایسنا، گفت: سیاستهای ارزی کشور و نحوه استفاده از آن از اختیارات بانک مرکزی محسوب میشود.
وی اظهار کرد: عدم اتکا به دلار، سالهای سال است که بحث محافل اقتصادی است و در واردات کالاهایی که از طریق شبکه بانکی انجام میشود از دلار استفاده نمیشود و در سیستم ثبت سفارش نیز استفاده از دلار برای واردات با نرخ مبادلهای چند سالی است که ممنوعیت وجود دارد .
خسروتاج افزود: با توجه به اینکه در دو سال اخیر بخشی از کالاهای وارداتی به سمت ارز آزاد (ارز صادراتی) رفته و سهم آن در تجارت خارجی کشور افزایش یافته و در حال حاضر حداقل ۵۰ درصد است، با همان هدف خروج از اتکا به دلار در مبادلات تجاری، طبیعی بود که بانک مرکزی به دنبال چنین سیاستی در واردات کشور به خصوص در شرایط فعلی باشد.
رئیس سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: اتخاذ این سیاست با توجه به نوع کالاهای وارداتی و کشورهای طرف مبادله، نباید مشکل جدی ایجاد کند. با این وجود از همکاران خواستهام در تماس با محافل تجاری چنانچه توصیهای یا نظری باشد دریافت و منعکس کنند .
وی در پایان تاکید کرد: سیاست مذکور صرفا در امر ثبت سفارش که مربوط به واردات است، انجام میشود و ربطی به صادرات ندارد
در ارتباط با تاثیر این تصمیم بر واردات و امور واردکنندگان، مجتبی خسروتاج - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - به ایسنا، گفت: سیاستهای ارزی کشور و نحوه استفاده از آن از اختیارات بانک مرکزی محسوب میشود.
وی اظهار کرد: عدم اتکا به دلار، سالهای سال است که بحث محافل اقتصادی است و در واردات کالاهایی که از طریق شبکه بانکی انجام میشود از دلار استفاده نمیشود و در سیستم ثبت سفارش نیز استفاده از دلار برای واردات با نرخ مبادلهای چند سالی است که ممنوعیت وجود دارد .
خسروتاج افزود: با توجه به اینکه در دو سال اخیر بخشی از کالاهای وارداتی به سمت ارز آزاد (ارز صادراتی) رفته و سهم آن در تجارت خارجی کشور افزایش یافته و در حال حاضر حداقل ۵۰ درصد است، با همان هدف خروج از اتکا به دلار در مبادلات تجاری، طبیعی بود که بانک مرکزی به دنبال چنین سیاستی در واردات کشور به خصوص در شرایط فعلی باشد.
رئیس سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: اتخاذ این سیاست با توجه به نوع کالاهای وارداتی و کشورهای طرف مبادله، نباید مشکل جدی ایجاد کند. با این وجود از همکاران خواستهام در تماس با محافل تجاری چنانچه توصیهای یا نظری باشد دریافت و منعکس کنند .
وی در پایان تاکید کرد: سیاست مذکور صرفا در امر ثبت سفارش که مربوط به واردات است، انجام میشود و ربطی به صادرات ندارد
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش