وزیر نفت: حرام خواری زیاد شده است
پدال نیوز: وزیر نفت با ابراز نگرانی از افزایش پدیده «حرام خواری» گفت: باید با فساد مالی از هر نوعی در کشور برخورد شود.
به گزارش "پدال نیوز"
به گزارش پدال نیوز به نقل از میزان، بیژن زنگنه صبح امروز (سه شنبه ٢١ مهرماه) در شانزدهمین همایش سراسری فرماندهان و مسئولان بسیج وزارت نفت با بیان آن که متأسفانه پدیده «حرام خواری» زیاد شده است، بر مبارزه با فساد از هرنوعی تأکید کرد و خطاب به فرماندهان بسیج صنعت نفت گفت: هر جا فسادی دیده شد با صدای بلند آن را اعلام و با هرگونه تخلفی مبارزه کنید.
وی با بیان این که فساد مالی مانند موریانه ای است که کشور را نابود می کند، افزود: اگر کار خلافی دیده شد یا هر فسادی اتفاق افتاد باید سختگیرانه با آن برخورد کرد زیرا وظیفه شما (بسیجیان) برخورد با فساد است.
وزیر نفت تصریح کرد: فقط با دستورالعمل و ضابطه نمی توان جلوی فساد را گرفت اگرچه تعیین ضوابط لازمه مبارزه با فساد است.
زنگنه مهمترین آفتی که ممکن است صنعت نفت با آن روبرو شود را «حرام خواری در کار» دانست و گفت: مسلمان باید آمر به معرف و ناهی از منکر باشد؛ بزرگترین منکر در سیستم نفت حرام خواری است.
وی با بیان این که به دلیل حجم بالای جابجایی پول در صنعت نفت امکان فساد در آن وجود دارد، تصریح کرد: پولی که در نفت وجود دارد برای مردم است و به کارکنان نفت اختصاص ندارد.
زنگنه با تاکید بر این که باید از مال مردم مراقبت کرد، افزود: نفت مال مردم است و این که برخی بدون حساب و کتاب اموال مردم را بخورند و بعد هم به روی خود نیاورند باید به آن حساس بود و آن فساد را فریاد زد.
وی با بیان این که هر جا فسادی دیده می شود باید با صدای بلند آن را فریاد کرد، افزود: برخی اموال مردم را می خورند و به روی خود نمی آورند.
زنگنه با بیان این که چرا باید یک عده میلیاردها تومان پول بادآورده داشته باشند و عده ای دیگری چیزی نداشته باشند، به ماجرای بدهکار بزرگ نفتی اشاره کرد و گفت: این آقا به پول امروز ١٠ هزار میلیارد تومان پول مردم را خورده و حالا گردنش را بالا می گیرد و می خندد و یک کلمه نمی گوید این پولها کجاست.
وزیر نفت خواستار حساسیت بسیجیان نسبت به مسئله فساد شد و گفت: با حساس شدن به طور قطع فساد در کشور کاهش پیدا می کند و در این زمینه همگی مسئول هستیم و البته مسئولیت من به عنوان وزیر نفت بیشتر از همه خواهد بود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش