الزام استفاده مجدد از کارت سوخت به کجا رسید؟
پدال نیوز- درحالی که حدود سه ماه از تصویب قانون استفاده دوباره از کارت سوخت توسط مجلس شورای اسلامی گذشته است، نه تنها سوختگیری بدون استفاده از کارت سوخت مالک خودرو همچنان انجام میشود بلکه دیگر هیچ خبری مبنی بر الزام استفاده از کارت سوخت هم منتشر نشد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، مجلس شورای اسلامی حدود سه ماه پیش قانون استفاده دوباره از کارت سوخت را تصویب و اعلام کرد مالکان خودروهایی که به هر دلیل فاقد کارت سوخت هستند باید به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل نسبت به اخذ کارت اقدام کنند. این خبر اندکی پس از بحبوحه احتمال افزایش قیمت بنزین بر اساس لایحه بودجهای بود که دولت تقدیم مجلس کرد و شائبههای دو نرخی شدن بنزین را پررنگتر کرد.
حتی بیژن حاج محمدرضا، رییس اتحادیه جایگاهداران سوخت ضمن اعلام مخالفت با استفاده دوباره از کارت سوخت اعلام کرد که ممکن است استفاده از کارت سوخت مقدمه دو نرخی شدن بنزین باشد. علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه اعلام کرد: درباره تعیین نرخ بنزین و سوخت حتما باید شرایط مردم در نظر گرفته شود و شاید روشهای دیگری همانند دونرخی کردن بنزین ارائه شود؛ به گونهای که به طبقات پایین فشار وارد نشود.
البته دقیقا یک روز بعد از اظهارات لاریجانی، نوبخت در نشست خبری درباره برنامه دولت و مجلس برای سهمیهبندی کردن یا دو نرخی کردن بنزین، بیان کرد: دولت دنبال سهمیهبندی یا دو نرخی کردن بنزین نیست.
با این حال اطلاعیه شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی احتمال دو نرخی شدن بنزین را قوت میبخشید تا اینکه بیژن زنگنه، وزیر نفت در آخرین نشست خبری خود با اشاره به تصمیم مجلس شورای اسلامی مبنی بر استفاده مجدد از کارت سوخت، گفت: وزارت نفت قانون مجلس شورای اسلامی را اجرا کرد، قانون گفته است باید سوخت با کارت ارائه شود، وزارت نفت هم اعلام کرده افرادی که کارت سوخت ندارند، برای گرفتن آن اقدام کنند. این به معنی سهمیهبندی بنزین نیست.
شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی اما در اطلاعیه خود زمان مشخصی برای استفاده دوباره از کارت سوخت توسط مالکان خودرو و همچنین اخذ کارت سوخت برای افرادی که کارت ندارند تعیین نکرد، با این حال هیچ خبری مبنی بر لزوم استفاده از کارت سوخت به گوش نمیرسد و مشخص نیست تصمیم مذکور به چه علت و با چه هدفی اخذ شد.
حتی بیژن حاج محمدرضا، رییس اتحادیه جایگاهداران سوخت ضمن اعلام مخالفت با استفاده دوباره از کارت سوخت اعلام کرد که ممکن است استفاده از کارت سوخت مقدمه دو نرخی شدن بنزین باشد. علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه اعلام کرد: درباره تعیین نرخ بنزین و سوخت حتما باید شرایط مردم در نظر گرفته شود و شاید روشهای دیگری همانند دونرخی کردن بنزین ارائه شود؛ به گونهای که به طبقات پایین فشار وارد نشود.
البته دقیقا یک روز بعد از اظهارات لاریجانی، نوبخت در نشست خبری درباره برنامه دولت و مجلس برای سهمیهبندی کردن یا دو نرخی کردن بنزین، بیان کرد: دولت دنبال سهمیهبندی یا دو نرخی کردن بنزین نیست.
با این حال اطلاعیه شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی احتمال دو نرخی شدن بنزین را قوت میبخشید تا اینکه بیژن زنگنه، وزیر نفت در آخرین نشست خبری خود با اشاره به تصمیم مجلس شورای اسلامی مبنی بر استفاده مجدد از کارت سوخت، گفت: وزارت نفت قانون مجلس شورای اسلامی را اجرا کرد، قانون گفته است باید سوخت با کارت ارائه شود، وزارت نفت هم اعلام کرده افرادی که کارت سوخت ندارند، برای گرفتن آن اقدام کنند. این به معنی سهمیهبندی بنزین نیست.
شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی اما در اطلاعیه خود زمان مشخصی برای استفاده دوباره از کارت سوخت توسط مالکان خودرو و همچنین اخذ کارت سوخت برای افرادی که کارت ندارند تعیین نکرد، با این حال هیچ خبری مبنی بر لزوم استفاده از کارت سوخت به گوش نمیرسد و مشخص نیست تصمیم مذکور به چه علت و با چه هدفی اخذ شد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها