کد خبر:
۷۷۲۷۹ ۰۹:۱۸
۱۳۹۶/۱۲/۱۰
جابجایی مسافر بین شهری با اتوبوس های دولتی ممنوع است
پدال نیوز- وزیر راه و شهرسازی در بخشنامه ای، استفاده از اتوبوس های در مالکیت وزارتخانه ها، سازمان ها، دانشگاه ها و نهادهای نظامی و انتظامی را برای جابجایی مسافر و کارکنان خود و خانواده آنها در مسیرهای بین شهری ممنوع اعلام کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «عباس آخوندی» در این بخشنامه که در آستانه نوروز برای ارتقای ایمنی راه ها و کاهش تصادف ها، به همه وزارتخانه ها، استانداران، سازمان ها و نهادهای نظامی فرستاد، تاکید کرد این ممنوعیت شامل اتوبوس های استیجاری در اختیار وزارتخانه ها، سازمان ها، دانشگاه ها و نهادهای نظامی و انتظامی نیز می شود.
بر اساس این بخشنامه در محورهای برون شهری، فقط تردد اتوبوس های دارای پروانه فعالیت از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بدون مانع است.
بخشنامه دیگری نیز هفتم اسفندماه امسال از سوی وزیر راه و شهرسازی به وزارتخانه ها، استانداری ها، سازمان ها و نهادهای نظامی و انتظامی ابلاغ شده بود.
در این بخشنامه آمده بود: پس از رخداد واژگونی اتوبوس در بیست و سوم بهمن ماه امسال در محور دهوک- فردوس استان خراسان جنوبی، با توجه به اینکه اتوبوس متعلق به یکی از سازنان های نظامی بود، مقررات لازم باید رعایت شود.
بر اساس آیین نامه اجرایی «سهم بهینه بخش های دولتی و غیردولتی در فعالیت های راه و راه آهن»، هر گونه فعالیت در زمینه حمل و نقل عمومی بار و مسافر از سوی دستگاه های دولتی، نظامی و انتظامی ممنوع است.
همچنین طبق ماده 203 آیین نامه راهنمایی و رانندگی، حمل مسافر با وسایل نقلیه ای که دارای پلاک شخصی بوده و پیشتر مجوز لازم را برای جابجایی مسافر از وزارت راه و ترابری و یا شهرداری دریافت نکرده باشند، بجز در شرایط اضطراری با اجازه پلیس راه یا راهنمایی و رانندگی ممنوع است.
بر اساس این بخشنامه در محورهای برون شهری، فقط تردد اتوبوس های دارای پروانه فعالیت از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بدون مانع است.
بخشنامه دیگری نیز هفتم اسفندماه امسال از سوی وزیر راه و شهرسازی به وزارتخانه ها، استانداری ها، سازمان ها و نهادهای نظامی و انتظامی ابلاغ شده بود.
در این بخشنامه آمده بود: پس از رخداد واژگونی اتوبوس در بیست و سوم بهمن ماه امسال در محور دهوک- فردوس استان خراسان جنوبی، با توجه به اینکه اتوبوس متعلق به یکی از سازنان های نظامی بود، مقررات لازم باید رعایت شود.
بر اساس آیین نامه اجرایی «سهم بهینه بخش های دولتی و غیردولتی در فعالیت های راه و راه آهن»، هر گونه فعالیت در زمینه حمل و نقل عمومی بار و مسافر از سوی دستگاه های دولتی، نظامی و انتظامی ممنوع است.
همچنین طبق ماده 203 آیین نامه راهنمایی و رانندگی، حمل مسافر با وسایل نقلیه ای که دارای پلاک شخصی بوده و پیشتر مجوز لازم را برای جابجایی مسافر از وزارت راه و ترابری و یا شهرداری دریافت نکرده باشند، بجز در شرایط اضطراری با اجازه پلیس راه یا راهنمایی و رانندگی ممنوع است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها