کد خبر:
۷۶۳۲۴ ۱۱:۱۹
۱۳۹۶/۱۱/۲۷
سرپرست اتحادیه تاکسیرانیهای شهری:
سامانه iTaxi وارد ناوگان تاکسیرانی شد
پدال نیوز- سرپرست اتحادیه تاکسیرانیهای شهری گفت: اپلیکشن itaxi توسط سازمان تاکسیرانی طراحی شده است و علاوه بر اینکه در چند شهر قزوین، سنندج، همدان و شیراز در حال اجراست، در سازمان تاکسیرانی دیگر شهرهای کشور نیز فعال شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ، مرتضی ضامنی با بیان اینکه استفاده از نرم افزارهای نوین و برخط در هر حرفه و کسبوکار نیاز است،اظهار کرد: فعالین هر عرصه باید خود را به نرم افزارهای برخط و نوین تجهیز کنند تا بتوانند نیازهای جامعه را پاسخ دهند.اما باید بپذیریم در کشور قوانینی وجود دارد که بر طبق آن وظایفی به دستگاهها واگذار شده است.
وی ادامه داد: هر نوع ارائه خدمات در حوزه حمل و نقل شهری اعم از استارت آپها، خدمات نوین و سنتی باید در یک چارچوبی زیر نظر شهرداری شهر مربوطه ساماندهی شوند. اگر این ساماندهی وجود نداشته باشد شاید بتوان گفت این استارت آپها با مسافربریهای شخصی غیرمجاز تفاوتی نخواهند داشت و فقط نوع فراخوان آنها برای سوار کردن مسافر تغییر کرده است.
سرپرست اتحادیه تاکسیرانیهای شهری اضافه کرد: از نابسامانی در حوزه مسافربریهای شهری آسیب دیدهایم و در گذشته نیز شاهد حوادث بسیاری در این حوزه بودیم.بنابراین این استارتآپها باید تحت نظارت شهرداریها ارائه خدمات کنند و شهرداریها و سازمانهای ایرانی هم باید به عنوان متولی این امر خود را مجهز به این نرم افزارهای برخط و نوین نمایند.
وی در ادامه صحبتهایش به سامانه itaxi اشاره کرد و گفت: به همین منظور قصد داریم این سامانه را در سازمان تاکسیرانی فعال کنیم.اپلیکشن itaxi توسط سازمان تاکسیرانی طراحی شده است و بنا است در سازمان تاکسیرانی شهرهای کشور فعال شود.
ضامنی تشریح کرد:itaxi اپلیکشن درخواست ماشین توسط مسافر است و مسافر و راننده را بدون استفاده از ابزارهای سنتی به هم می رساند. بنابراین زیرساختهای آن را در تمام سازمانهای تاکسیرانی و شهرداریهایی که تحت پوشش اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور هستند به صورت رایگان فراهم کردیم.همچنین این سامانه هم اکنون در شهرهای قزوین، سنندج، همدان و شیراز فعالیت خود را آغاز کرده است و امیدواریم در شهرهای دیگر نیز بتوانیم این خدمات را به شهروندان ارائه دهیم.
وی ادامه داد: این نرم افزار حدود 20 روز است که فعالیت خود را آغاز کرده وکلیه قوانین و مقررات حمل و نقل شهری در آن لحاظ شده است. همچنین رانندگانی مجاز به فعالیت در این سامانه هستند که مورد تایید سازمان تاکسیرانی و شهرداری شهر مربوطه باشند؛ زیرا اسنپ و باقی استارتآپهای موجود فارغ از تمام دستگاه هایی که متولی امر مربوطه هستند ، خودشان اقدام به جذب راننده میکنند و هر راننده را نیز در مجموعه خودشان میپذیرند اما در این سامانه احتمال دارد در شهری هم رانندههای ماشینهای شهری به این جمع بپیوندند اماحتما باید استعلامهای مربوطه را این راننده داشته باشد و دارای تأیید صلاحیت جهت فعالیت در حوزه تاکسیرانی باشد.
وی ادامه داد: هر نوع ارائه خدمات در حوزه حمل و نقل شهری اعم از استارت آپها، خدمات نوین و سنتی باید در یک چارچوبی زیر نظر شهرداری شهر مربوطه ساماندهی شوند. اگر این ساماندهی وجود نداشته باشد شاید بتوان گفت این استارت آپها با مسافربریهای شخصی غیرمجاز تفاوتی نخواهند داشت و فقط نوع فراخوان آنها برای سوار کردن مسافر تغییر کرده است.
سرپرست اتحادیه تاکسیرانیهای شهری اضافه کرد: از نابسامانی در حوزه مسافربریهای شهری آسیب دیدهایم و در گذشته نیز شاهد حوادث بسیاری در این حوزه بودیم.بنابراین این استارتآپها باید تحت نظارت شهرداریها ارائه خدمات کنند و شهرداریها و سازمانهای ایرانی هم باید به عنوان متولی این امر خود را مجهز به این نرم افزارهای برخط و نوین نمایند.
وی در ادامه صحبتهایش به سامانه itaxi اشاره کرد و گفت: به همین منظور قصد داریم این سامانه را در سازمان تاکسیرانی فعال کنیم.اپلیکشن itaxi توسط سازمان تاکسیرانی طراحی شده است و بنا است در سازمان تاکسیرانی شهرهای کشور فعال شود.
ضامنی تشریح کرد:itaxi اپلیکشن درخواست ماشین توسط مسافر است و مسافر و راننده را بدون استفاده از ابزارهای سنتی به هم می رساند. بنابراین زیرساختهای آن را در تمام سازمانهای تاکسیرانی و شهرداریهایی که تحت پوشش اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور هستند به صورت رایگان فراهم کردیم.همچنین این سامانه هم اکنون در شهرهای قزوین، سنندج، همدان و شیراز فعالیت خود را آغاز کرده است و امیدواریم در شهرهای دیگر نیز بتوانیم این خدمات را به شهروندان ارائه دهیم.
وی ادامه داد: این نرم افزار حدود 20 روز است که فعالیت خود را آغاز کرده وکلیه قوانین و مقررات حمل و نقل شهری در آن لحاظ شده است. همچنین رانندگانی مجاز به فعالیت در این سامانه هستند که مورد تایید سازمان تاکسیرانی و شهرداری شهر مربوطه باشند؛ زیرا اسنپ و باقی استارتآپهای موجود فارغ از تمام دستگاه هایی که متولی امر مربوطه هستند ، خودشان اقدام به جذب راننده میکنند و هر راننده را نیز در مجموعه خودشان میپذیرند اما در این سامانه احتمال دارد در شهری هم رانندههای ماشینهای شهری به این جمع بپیوندند اماحتما باید استعلامهای مربوطه را این راننده داشته باشد و دارای تأیید صلاحیت جهت فعالیت در حوزه تاکسیرانی باشد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها