رئیس انجمن جایگاهداران سوخت کشور اعلام کرد:
مشکلات برندسازی در بخش جایگاهداری
پدال نیوز: رئیس انجمن جایگاهداران سوخت کشور گفت: انحصار در تولید و توزیع بنزین یکی از مهمترین علتهای تأخیر در رونمایی اولین برند جایگاههای سوخت کشور است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم، بیژن حاجمحمدرضا رئیس انجمن جایگاهداران سوخت کشور با اشاره به اینکه کیفیت عرضه بنزین و فرآوردههای نفتی در کل کشور یکسان است گفت: یکی از علتهایی که موجب تأخیر در رونمایی از اولین برند جایگاههای سوخت شد، انحصار در تولید و توزیع بنزین مورد نیاز است.
وی افزود: در واقع جایگاههاداران مجبور هستند سوختِ تنها تولیدکننده بنزین کشور را به فروش برسانند. در این حالت حتی با برندسازی دراین بخش، تنها لباس جایگاهها تغییر کرده و متحدالشکل شده است اما در اصل، تفاوتی در سوختی که عرضه میشود ایجاد نشده است.
وی با اظهار این که در صورت برندسازی تنها شکل جایگاهها و خدمات ارائه شده به مشتریان بهبود مییابد گفت: در صورتی که جایگاهدار بخواهد سوخت با کیفیتتری عرضه کند به دلیل پرداخت یارانه سوخت حتی در صورت واردات بنزین با کیفیت توسط جایگاهداران، قیمت تمام شده سوخت مانع از انجام چنین کاری خواهد شد.
این جایگاهدار با تأکید بر این که علیرغم این موانع همچنان جایگاهداران در حالی پیگیری جهت برندسازی در بخش جایگاهداری هستند گفت: در حال حاضر هزینه هر ماه هر جایگاه با 20 کارگر حدود 290 میلیون تومان و درآمد ماهانه آن 35 میلیون تومان میشود. بهتر است برای بهبود شرایط جایگاهداران توزیع بنزین به این بخش سپرده شود تا هزینههای توزیع سوخت از هزینههای دولت کاسته شود.
حاجمحمدرضا ادامه داد: همچنین میتوان هزینههای جایگاهداری را از مصرف کننده دریافت کرد. در این صورت افراد به جایگاههایی مراجعه میکنند که بهترین خدمات را ارائه میدهند؛ در نتیجه هر جایگاه میکوشد تا کیفیت خدمات خود را برای کسب سود بیشتر ارتقاء دهد.
وی افزود: در واقع جایگاههاداران مجبور هستند سوختِ تنها تولیدکننده بنزین کشور را به فروش برسانند. در این حالت حتی با برندسازی دراین بخش، تنها لباس جایگاهها تغییر کرده و متحدالشکل شده است اما در اصل، تفاوتی در سوختی که عرضه میشود ایجاد نشده است.
وی با اظهار این که در صورت برندسازی تنها شکل جایگاهها و خدمات ارائه شده به مشتریان بهبود مییابد گفت: در صورتی که جایگاهدار بخواهد سوخت با کیفیتتری عرضه کند به دلیل پرداخت یارانه سوخت حتی در صورت واردات بنزین با کیفیت توسط جایگاهداران، قیمت تمام شده سوخت مانع از انجام چنین کاری خواهد شد.
این جایگاهدار با تأکید بر این که علیرغم این موانع همچنان جایگاهداران در حالی پیگیری جهت برندسازی در بخش جایگاهداری هستند گفت: در حال حاضر هزینه هر ماه هر جایگاه با 20 کارگر حدود 290 میلیون تومان و درآمد ماهانه آن 35 میلیون تومان میشود. بهتر است برای بهبود شرایط جایگاهداران توزیع بنزین به این بخش سپرده شود تا هزینههای توزیع سوخت از هزینههای دولت کاسته شود.
حاجمحمدرضا ادامه داد: همچنین میتوان هزینههای جایگاهداری را از مصرف کننده دریافت کرد. در این صورت افراد به جایگاههایی مراجعه میکنند که بهترین خدمات را ارائه میدهند؛ در نتیجه هر جایگاه میکوشد تا کیفیت خدمات خود را برای کسب سود بیشتر ارتقاء دهد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها