کد خبر:
۷۵۹۶۴ ۱۵:۲۰
۱۳۹۶/۱۱/۲۲
همکاری دو غول خودروسازی روی یک خودروی برقی
پدال نیوز- دو خودروساز مطرح دنیا به اتفاق، یک پلتفرم خودروی برقی را معرفی خواهند کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ، دو شرکت خودروسازی "پورشه" و "آئودی" یک پلتفرم خودروی برقی را به اشتراک خواهند گذاشت.
گفته میشود هدف اصلی این همکاری، کاهش هزینهها بوده است.
"پورشه" و "آئودی" در زمینه همکاری با یکدیگر در شاسی و طراحی داخلی خودرو غریبه نیستند. به عنوان مثال در خودروهای پورشه کاین و ماکان این همکاری صورت گرفت و این راه در ورود به عصر خودروهای برقی نیز ادامه مییابد.
"اولیور بلوم" نماینده پورشه و "روپرت استادلر" نماینده آئودی در مصاحبهای گفتند که دو برند تجاری متعلق به "فولکسواگن" به طور مشترک یک پلتفرم رایج خودروی برقی را توسعه خواهند داد که راه خود را در چند مدل که از سال 2021 به بعد معرفی خواهند شد، باز خواهد کرد.
"آئودی" در حال حاضر منتظر معرفی دو سدان و دو شاسیبلند برقی است، در حالی که "پورشه" میتواند اولین خودروی برقی خود را بر روی این پلتفرم در همان خط تولید "ماکان" تولید کند. البته این بدان معنی نیست که منتظر یک ماکان برقی باشیم، اما مشخص است که یک کوپه برقی هم نخواهد بود.
"بلوم" گفت: این که کدام خودرو اول عرضه شود، به مقررات انتشار کربن دیاکسید بستگی دارد.
وی افزود: دلیل همکاری ما با ""آئودی" تعجب برانگیز نیست، پول. چرا که هر برند اگر بخواهد پلتفرم خود را توسعه دهد، حدود 30 درصد هزینه بیشتری خواهد داشت که هزینه هنگفتی است.
"استادلر" تخمین زده است که برای تکمیل این پلتفرم تا سال 2025 نیاز به مبلغی بالغ بر یک میلیارد یورو وجود دارد.
توسعه این پلتفرم، جدا از ماموریت و تمرکز فعلی پورشه است و این باعث نمیشود که هر دو شرکت از ساخت پلتفرمهای سفارشی دست بکشند. انتظار این است داریم "پورشه" به طراحی خودروهای برقی اسپرت بپردازد.
گفته میشود هدف اصلی این همکاری، کاهش هزینهها بوده است.
"پورشه" و "آئودی" در زمینه همکاری با یکدیگر در شاسی و طراحی داخلی خودرو غریبه نیستند. به عنوان مثال در خودروهای پورشه کاین و ماکان این همکاری صورت گرفت و این راه در ورود به عصر خودروهای برقی نیز ادامه مییابد.
"اولیور بلوم" نماینده پورشه و "روپرت استادلر" نماینده آئودی در مصاحبهای گفتند که دو برند تجاری متعلق به "فولکسواگن" به طور مشترک یک پلتفرم رایج خودروی برقی را توسعه خواهند داد که راه خود را در چند مدل که از سال 2021 به بعد معرفی خواهند شد، باز خواهد کرد.
"آئودی" در حال حاضر منتظر معرفی دو سدان و دو شاسیبلند برقی است، در حالی که "پورشه" میتواند اولین خودروی برقی خود را بر روی این پلتفرم در همان خط تولید "ماکان" تولید کند. البته این بدان معنی نیست که منتظر یک ماکان برقی باشیم، اما مشخص است که یک کوپه برقی هم نخواهد بود.
"بلوم" گفت: این که کدام خودرو اول عرضه شود، به مقررات انتشار کربن دیاکسید بستگی دارد.
وی افزود: دلیل همکاری ما با ""آئودی" تعجب برانگیز نیست، پول. چرا که هر برند اگر بخواهد پلتفرم خود را توسعه دهد، حدود 30 درصد هزینه بیشتری خواهد داشت که هزینه هنگفتی است.
"استادلر" تخمین زده است که برای تکمیل این پلتفرم تا سال 2025 نیاز به مبلغی بالغ بر یک میلیارد یورو وجود دارد.
توسعه این پلتفرم، جدا از ماموریت و تمرکز فعلی پورشه است و این باعث نمیشود که هر دو شرکت از ساخت پلتفرمهای سفارشی دست بکشند. انتظار این است داریم "پورشه" به طراحی خودروهای برقی اسپرت بپردازد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها