بنزین گران میشود یا سهمیهبندی؟
پدال نیوز: گردوخاک اعتراضات به بند ۱۸ لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ که از افزایش ۵۰ درصدی حاملهای انرژی خبر میداد با مخالفت مجلس نشینان تقریبا آرام گرفت، اما به موازات آن شائبه سهمیه بندی بنزین به دلیل لزوم استفاده از کارت سوخت همچنان ادامه داشت.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، پس از آنکه دولت در تبصره ۱۸ لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ درآمد ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی را بر پایه افزایش قیمت حامل های انرژی پیش بینی کرد و به طور غیر مستقیم از احتمال افزایش ۵۰ درصدی قیمت بنزین خبر داد، با مخالفت شدید مردم و نمایندگان مجلس رو به رو شد؛ به طوریکه بنزین ۱۵۰۰ تومانی پشت درهای مجلس ماند و پس از آن با انتشار خبری مبنی بر اینکه استفاده از کارت سوخت الزامی خواهد شد، احتمال سهمیه بندی و دو نرخی شدن بنزین قوت گرفت.
مهر قطعی عدم افزایش بنزین را محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در جلسه علنی روز سهشنبه مجلس زد و اعلام کرد که دولت قطعا قیمت بنزین و سایر حاملهای انرژی در سال ۱۳۹۷ را افزایش نمیدهد.
از سوی دیگر شائبه سهمیهبندی بنزین که با اعلام استفاده الزامی از کارت سوخت از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایجاد شده بود نیز رد شده به نظر میرسد.
شائبهای که بیژن زنگنه، وزیر نفت در آخرین نشست خبری خود با اشاره به تصمیم مجلس شورای اسلامی مبنی بر استفاده مجدد از کارت سوخت، گفت: وزارت نفت قانون مجلس شورای اسلامی را اجرا کرد. قانون گفته است باید سوخت با کارت ارائه شود وزارت نفت هم اعلام کرد افرادی که کارت سوخت ندارند برای گرفتن آن اقدام کنند ولی این به معنی سهمیهبندی بنزین نیست.
آن طور که به نظر میرسد در سال ۱۳۹۷ نه تنها قیمت بنزین افزایش نمییابد، بلکه شاهد سهمیهبندی آن هم نخواهیم بود.
منبع: ایسنا
مهر قطعی عدم افزایش بنزین را محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در جلسه علنی روز سهشنبه مجلس زد و اعلام کرد که دولت قطعا قیمت بنزین و سایر حاملهای انرژی در سال ۱۳۹۷ را افزایش نمیدهد.
از سوی دیگر شائبه سهمیهبندی بنزین که با اعلام استفاده الزامی از کارت سوخت از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایجاد شده بود نیز رد شده به نظر میرسد.
شائبهای که بیژن زنگنه، وزیر نفت در آخرین نشست خبری خود با اشاره به تصمیم مجلس شورای اسلامی مبنی بر استفاده مجدد از کارت سوخت، گفت: وزارت نفت قانون مجلس شورای اسلامی را اجرا کرد. قانون گفته است باید سوخت با کارت ارائه شود وزارت نفت هم اعلام کرد افرادی که کارت سوخت ندارند برای گرفتن آن اقدام کنند ولی این به معنی سهمیهبندی بنزین نیست.
آن طور که به نظر میرسد در سال ۱۳۹۷ نه تنها قیمت بنزین افزایش نمییابد، بلکه شاهد سهمیهبندی آن هم نخواهیم بود.
منبع: ایسنا
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو خودرو در «فاز انتظار» توافق ورود خودروی پلاک منطقه آزاد تهران به ناوگان حمل و نقل عدم صدور مجوز برای تردد خودروهای مناطق آزاد در سرزمین اصلی خودرو در انتظار تکرار برجام هند در مسیر فناوری خودروهای خودران
شرایط فروش