آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۷۵۴۶۴
۱۰:۳۷
۱۳۹۶/۱۱/۱۶

چرا دولت مجوز رانت واردات خودرو را به عده‌ای خاص داد؟

پدال نیوز: نماینده مردم تهران در مجلس در جریان بررسی پیشنهاد یکی از نمایندگان در مورد دریافت 60 درصد از سود خالص واردات خودرو به عنوان مالیات ویژه گفت: باید پرسید که چرا دولت مجوز رانت واردات خودرو را به عده‌ای خاص داد؟
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین، به دنبال مطرح شدن پیشنهاد محمد دهقان، نماینده چناران در مجلس مبنی بر دریافت ۶۰ درصد از سود خالص ناشی از واردات خودرو به عنوان مالیات ویژه، مصطفی کواکبیان در اخطاری با استناد به اصل ۹۰ قانون اساسی خطاب به رئیس مجلس گفت: نماینده دولت می گوید قانون عطف به ماسبق نمی‌شود. اگر این طور است پس چرا مجوز رانت واردات خودرو را به عده ای خاص دادید؟
 
کواکبیان در ادامه افزود: به نظر بنده به جای ۶۰ درصد باید ۱۰۰ درصد سود ناشی از واردات خودرو به عنوان مالیات ویژه از  وارد کنندگان دریافت شود.
 
نماینده تهران در مجلس در ادامه به هیئت رئیسه مجلس پیشنهاد داد تا به کمیسیون اصل ۹۰ ماموریت داده شود که روند واردات خودرو در سال‌های گذشته را بررسی و افراد خاطی را محاکمه کند.
 
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی هم در پاسخ به این اخطار گفت: اخطار شما به نماینده دولت بود ولی باید به رئیس جلسه اخطار می دادید.
 
لاریجانی اظهار داشت: به این موضوع رسیدگی می کنیم.
 
بر اساس این گزارش، محمد دهقان نماینده چناران در مجلس در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی، پیشنهاد الحاقی به تبصره ۶ لایحه بودجه در مورد دریافت ۶۰ درصد از سود خالص ناشی از واردات خودرو به عنوان مالیات ویژه از واردکنندگان را مطرح کرد که این پیشنهاد مورد تصویب نمایندگان مجلس قرار گرفت.
 
دهقان در جریان ارائه این پیشنهاد گفت: در دو سال گذشته رانت بزرگی برای واردکنندگان ایجاد شد، ابتدا اجازه دادند ثبت سفارش بزرگی برای واردات خودرو انجام شود و بعد آن را متوقف کردند و برای واردات تعرفه گذاشتند که این موضوع موجب  شد وارد کنندگان به ثروت‌های چند هزار میلیارد تومانی برسند. البته گرانی دلار هم مزید بر علت بود.
 
پورمحمدی نماینده دولت هم در خصوص این پیشنهاد و قبل از رای گیری گفت: قانون هیچ وقت عطف به ماسبق نمی شود. برخی از نمایندگان عنوان کردند که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان واردات خودرو انجام می‌شود که این عدد بسیار کلانی است.
 
او در ادامه افزود: این در حالی است که دولت برای سال آینده ۱.۵ میلیارد دلار واردات خودرو پیش بینی کرده، در  حالی که اگر ۱۰۰ هزار میلیارد تومانِ مخالفان درست باشد، ۲۸ میلیارد دلار واردات خودرو انجام شده که این آدرس غلط دادن به مردم است.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو خودرو در «فاز انتظار» توافق ورود خودروی پلاک منطقه آزاد تهران به ناوگان حمل و نقل عدم صدور مجوز برای تردد خودروهای مناطق آزاد در سرزمین اصلی خودرو در انتظار تکرار برجام هند در مسیر فناوری خودروهای خودران