کد خبر:
۷۴۲۸۶ ۱۲:۰۶
۱۳۹۶/۱۱/۰۲
یک فعال حمل و نقلی عنوان کرد:
ظرفیت خالی 40 درصد از کامیونها
پدال نیوز- اگر همین ۴۰ درصد ناوگان مازاد را از اکوسیستم حملونقل باری خارج سازیم خودبهخود با همین اقدام ساده ۴۰ درصد درآمد کامیون دار افزایش مییابد اما این مهم است که این خروج ناوگان فرسوده با چه کم و کیفی انجام شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تین نیوز ، وضعیت حملونقل در کشور اقتصادی نیست و ازآنجاییکه خود بخش حملونقل آسیبدیده است نمیتواند اجزای خودش را نجات دهد.
مهدی جاویدنیا گفت: اکنون وضعیت عرضه کامیون و بار نامتعادل است و تقریباً 40 درصد با مازاد کامیون مواجه هستیم و این 40 درصد ناوگان که عمدتاً فرسوده هستند باید از چرخه حملونقل بیرون آیند.
این فعال حملونقلی ادامه داد: اگر همین 40 درصد ناوگان مازاد را از اکوسیستم حملونقل باری خارج سازیم خودبهخود با همین اقدام ساده 40 درصد درآمد کامیون دار افزایش مییابد اما این مهم است که این خروج ناوگان فرسوده با چه کم و کیفی انجام شود.
وی به طرح توقف تردد کامیونهای فرسوده بالای 50 سال اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح مثل این میماند که درب مغازه کوچکی را ببندیم و بگوییم چون هایپر مارکت بازشده است شما دیگر نمیتوانید فعالیت اقتصادی داشته باشید.این طرح عادلانه نیست و نمیشود جلوی فعالیت اقتصادی کسی را گرفت مگر اینکه پیشنهاد جایگزین اقتصادی برای ان فرد داشته باشیم.
جاوید نیا بابیان اینکه این فرد 40 سال است هزینه حملونقل را میپردازد و نباید از حملونقل بیرون انداخته شود گفت: بهتر است با این دید به این رانندگان نگاه شود که این فرد 40 سال عضو حملونقل بوده است و هزینه حملونقل را پرداخت کرده است و باید کامیون فرسوده از او خریداری شود تا بهعنوان سرمایه بتواند کار دیگری را شروع کند.
وی بابیان اینکه برای اجرای طرحهای نوسازی لازم است که کار مطالعاتی انجام شود و با اهلفن به گفتوگو نشست، گفت: رانندهای که بهجای 8 ساعت کار 16 ساعت کار میکند حداقل حقوق و مزایا را ندارد و برای این قشر افرادی خارج از این بدنه نمیتوانند تصمیم بگیرند.
به گفتهی جاوید نیا اکنون هزینههای پنهان حملونقل راننده را ورشکسته کرده است و بهرهوری پایین و موضوع یکسرخالی و پرداخت هزینههای اضافی سرمایهگذار که اکنون خود راننده است را با مشکلات جدی روبروِ ساخته است.
به گفتهی جاویدنیا وضعیت حملونقل در این کشور اقتصادی نیست و ازآنجاییکه خود بخش حملونقل آسیبدیده است نمیتواند اجزای خودش را نجات دهد.
وی ادامه داد: حملونقل اگر رونق داشته باشد سایر بخشها هم رونق مییابد و خودبهخود اقتصاد مملکت شکوفا میشود، صنایع خودروسازی اکنون با ظرفیتهایی که دارد و تولید محدود یکجورهایی متوقف است چراکه قدرت خرید و جایگزینی از سوی کامیون دار و سرمایهگذار وجود ندارد.
به گزارش تین نیوز از ابتدای سال 97 از تردد کامیونهای بیش از 50 سال درراههای کشور جلوگیری میشود.
داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی دراینباره گفته است: محدودیت تردد کامیونهای فرسوده با بیش از 50 سال سن درراههای کشور انگیزه نوسازی ناوگان حملونقل جادهای را بیشتر میکند.
مهدی جاویدنیا گفت: اکنون وضعیت عرضه کامیون و بار نامتعادل است و تقریباً 40 درصد با مازاد کامیون مواجه هستیم و این 40 درصد ناوگان که عمدتاً فرسوده هستند باید از چرخه حملونقل بیرون آیند.
این فعال حملونقلی ادامه داد: اگر همین 40 درصد ناوگان مازاد را از اکوسیستم حملونقل باری خارج سازیم خودبهخود با همین اقدام ساده 40 درصد درآمد کامیون دار افزایش مییابد اما این مهم است که این خروج ناوگان فرسوده با چه کم و کیفی انجام شود.
وی به طرح توقف تردد کامیونهای فرسوده بالای 50 سال اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح مثل این میماند که درب مغازه کوچکی را ببندیم و بگوییم چون هایپر مارکت بازشده است شما دیگر نمیتوانید فعالیت اقتصادی داشته باشید.این طرح عادلانه نیست و نمیشود جلوی فعالیت اقتصادی کسی را گرفت مگر اینکه پیشنهاد جایگزین اقتصادی برای ان فرد داشته باشیم.
جاوید نیا بابیان اینکه این فرد 40 سال است هزینه حملونقل را میپردازد و نباید از حملونقل بیرون انداخته شود گفت: بهتر است با این دید به این رانندگان نگاه شود که این فرد 40 سال عضو حملونقل بوده است و هزینه حملونقل را پرداخت کرده است و باید کامیون فرسوده از او خریداری شود تا بهعنوان سرمایه بتواند کار دیگری را شروع کند.
وی بابیان اینکه برای اجرای طرحهای نوسازی لازم است که کار مطالعاتی انجام شود و با اهلفن به گفتوگو نشست، گفت: رانندهای که بهجای 8 ساعت کار 16 ساعت کار میکند حداقل حقوق و مزایا را ندارد و برای این قشر افرادی خارج از این بدنه نمیتوانند تصمیم بگیرند.
به گفتهی جاوید نیا اکنون هزینههای پنهان حملونقل راننده را ورشکسته کرده است و بهرهوری پایین و موضوع یکسرخالی و پرداخت هزینههای اضافی سرمایهگذار که اکنون خود راننده است را با مشکلات جدی روبروِ ساخته است.
به گفتهی جاویدنیا وضعیت حملونقل در این کشور اقتصادی نیست و ازآنجاییکه خود بخش حملونقل آسیبدیده است نمیتواند اجزای خودش را نجات دهد.
وی ادامه داد: حملونقل اگر رونق داشته باشد سایر بخشها هم رونق مییابد و خودبهخود اقتصاد مملکت شکوفا میشود، صنایع خودروسازی اکنون با ظرفیتهایی که دارد و تولید محدود یکجورهایی متوقف است چراکه قدرت خرید و جایگزینی از سوی کامیون دار و سرمایهگذار وجود ندارد.
به گزارش تین نیوز از ابتدای سال 97 از تردد کامیونهای بیش از 50 سال درراههای کشور جلوگیری میشود.
داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی دراینباره گفته است: محدودیت تردد کامیونهای فرسوده با بیش از 50 سال سن درراههای کشور انگیزه نوسازی ناوگان حملونقل جادهای را بیشتر میکند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش