درخواست رسمی واردات گازوئیل روی میز دولت رفت
پدال نیوز- هنوز پرونده واردات بنزین بسته نشده، درخواست رسمی آغاز واردات گازوئیل در دولت مطرح شده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم، در طی 4 سال اخیر بیش از 7 میلیارد دلار از سرمایه ملی مردم ایران صرف واردات بنزین شده است. ایران که بزرگترین دارنده ذخایر نفت و گاز جهان محسوب می شود، در صنعت پالایشی توسعه مناسبی نداشته و برای رفع نیاز مصرف داخلی خود (بدون در نظر گرفتن سیاسی کاری ها و منفعت طلبی های احتمالی) به واردات گسترده بنزین روی آورده است.
وارداتی که اگرچه بارها رسماً اعلام شد که طی سالهای 94، 95 و بعد 96 متوقف می شود اما هنوز ادامه دارد. در حالی که هنوز پرونده واردات بنزین بسته نشده، درخواست رسمی آغاز واردات گازوئیل در دولت مطرح شده است.
شب گذشته عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران در بخشی از صحبت های خود به موضوع کیفیت پایین گازوئیل توزیعی اشاره کرد و گفت: میزان گوگرد گازوئیلی که در تهران عرضه می شود حدود 200 واحد است، در حالی که میزان گوگرد گازوئیل عرضه شده در مشهد هشت هزار و در اصفهان پنج هزار واحد است. با توجه به کیفیت نامناسب گازوئیل، درخواست رسمی واردات گازوئیل را ارائه کردهایم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: تا زمانی که سوخت استاندارد نداشته باشیم و در زمینه ساخت خودرو مناسب سرمایه گذاری نکنیم، نمیتوانیم آلودگی هوا را از بین ببریم.
به گزارش تسنیم، باید دید طرح رسمی موضوع واردات گازوئیل در حالی که تا کمتر از یک ماه دیگر قرار است شاهد آغاز تولید گازوئیل با استانداردهای یورو 5 در پالایشگاه ستاره خلیج فارس باشیم، مورد موافقت وزارت نفت و مورد تصویب هیئت دولت قرار می گیرد یا خیر.
وارداتی که اگرچه بارها رسماً اعلام شد که طی سالهای 94، 95 و بعد 96 متوقف می شود اما هنوز ادامه دارد. در حالی که هنوز پرونده واردات بنزین بسته نشده، درخواست رسمی آغاز واردات گازوئیل در دولت مطرح شده است.
شب گذشته عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران در بخشی از صحبت های خود به موضوع کیفیت پایین گازوئیل توزیعی اشاره کرد و گفت: میزان گوگرد گازوئیلی که در تهران عرضه می شود حدود 200 واحد است، در حالی که میزان گوگرد گازوئیل عرضه شده در مشهد هشت هزار و در اصفهان پنج هزار واحد است. با توجه به کیفیت نامناسب گازوئیل، درخواست رسمی واردات گازوئیل را ارائه کردهایم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: تا زمانی که سوخت استاندارد نداشته باشیم و در زمینه ساخت خودرو مناسب سرمایه گذاری نکنیم، نمیتوانیم آلودگی هوا را از بین ببریم.
به گزارش تسنیم، باید دید طرح رسمی موضوع واردات گازوئیل در حالی که تا کمتر از یک ماه دیگر قرار است شاهد آغاز تولید گازوئیل با استانداردهای یورو 5 در پالایشگاه ستاره خلیج فارس باشیم، مورد موافقت وزارت نفت و مورد تصویب هیئت دولت قرار می گیرد یا خیر.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها