بنزین توزیعی در کلانشهرهای کشور استاندارد است؟
پدال نیوز- مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست با اشاره به میزان بَنزَن و آروماتیکها در سوخت توزیعی تهران و کرج، توضیحاتی درباره کیفیت سوختهای توزیعی در کشور ارائه کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم ، شینا انصاری درباره پایش انجام شده بر روی سوختهای مصرفی در کشور و بهویژه کلانشهرها اظهار کرد: از هفته ابتدایی آبان ماه ضمن آزمایش بَنزَن و آروماتیکها بحث اندازهگیری گوگرد را هم مدنظر قرار دادهایم.
وی میزان بَنزَن و آروماتیکهای جایگاههای کلانشهرها را تقریباً در حد استاندارد دانست و تاکید کرد: میزان بَنزَن و آروماتیکها فقط در بعضی موارد و در برخی شهرها بالاتر از حد استاندارد بوده اما در هر صورت روند نسبت به گذشته که میزان بَنزَن چند برابر استاندارد بوده رو به بهبود گذاشته و تا حد قابل توجهی کاهش یافته است.
مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه میزان گوگرد نیز در بنزین اندازهگیری شده است، تصریح کرد: در سوخت استاندارد یورو 4 میزان گوگرد استاندارد حدود 50 میلیگرم در هر کیلوگرم است.
انصاری در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود یورو 4 بودن سوخت کلانشهرها و بهویژه تهران، این میزان گوگرد بالاتر از حد استاندارد بوده است، گفت: اندازهگیریها در تمام استان تهران بوده و ممکن است مشکلات ناشی از بالاتر بودن گوگردها از حد استاندارد به شهرستانهای استان تهران مربوط شود.
وی افزود: باید سوخت توزیعی در کریدورهای ارتباطی و مواصلاتی هم یورو 4 باشد؛ بسیاری از خودروها که وارد شهرها از جمله تهران میشوند در شهرستانها از این سوختهای غیر استاندارد بهره میگیرند.
مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه بنزین یورو 4 باید فراگیرتر شود، اظهار کرد: ما نمونههای عرضه سوخت را بهطور کامل آزمایش میکنیم و نمونهبرداری را انجام میدهیم البته بسیاری از نمونهها استاندارد و برخی نمونهها نیز بالاتر از حد استاندارد بوده است.
انصاری تصریح کرد: اغلب این جایگاههای غیر استاندارد نیز به اطراف استان باز میگردد و در حقیقت وظیفه ما پایش است و وزارت نفت هم مسئولیت سوخت توزیعی را دارد.
وی درباره بررسیهای انجام شده در کلانشهرها گفت: از منظر پایشهای انجام شده، سوخت توزیعی در شهر مشهد از نظر بررسی آروماتیکها و بَنزَن در مقایسه با سایر کلانشهرها بیشترین تفاوت را با استاندارد داشته است.
مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست تصریح کرد: شهر اراک از نظر آروماتیکها و بَنزَن بهترین و استانداردترین سوخت را داشته است.
انصاری با بیان اینکه نمونهبرداری به طور مستمر در کلانشهرها انجام میگیرد، گفت: نتایج پایش از بیست و هفتم مهر ماه در تهران و کرج از منظر بَنزَن و آروماتیکهای موجود در سوخت مصرفی نشان میدهد که این میزان در حد استاندارد بوده اما میزان گوگرد در برخی نمونهها، بیش از حد مجاز بوده است.
وی میزان بَنزَن و آروماتیکهای جایگاههای کلانشهرها را تقریباً در حد استاندارد دانست و تاکید کرد: میزان بَنزَن و آروماتیکها فقط در بعضی موارد و در برخی شهرها بالاتر از حد استاندارد بوده اما در هر صورت روند نسبت به گذشته که میزان بَنزَن چند برابر استاندارد بوده رو به بهبود گذاشته و تا حد قابل توجهی کاهش یافته است.
مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه میزان گوگرد نیز در بنزین اندازهگیری شده است، تصریح کرد: در سوخت استاندارد یورو 4 میزان گوگرد استاندارد حدود 50 میلیگرم در هر کیلوگرم است.
انصاری در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود یورو 4 بودن سوخت کلانشهرها و بهویژه تهران، این میزان گوگرد بالاتر از حد استاندارد بوده است، گفت: اندازهگیریها در تمام استان تهران بوده و ممکن است مشکلات ناشی از بالاتر بودن گوگردها از حد استاندارد به شهرستانهای استان تهران مربوط شود.
وی افزود: باید سوخت توزیعی در کریدورهای ارتباطی و مواصلاتی هم یورو 4 باشد؛ بسیاری از خودروها که وارد شهرها از جمله تهران میشوند در شهرستانها از این سوختهای غیر استاندارد بهره میگیرند.
مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه بنزین یورو 4 باید فراگیرتر شود، اظهار کرد: ما نمونههای عرضه سوخت را بهطور کامل آزمایش میکنیم و نمونهبرداری را انجام میدهیم البته بسیاری از نمونهها استاندارد و برخی نمونهها نیز بالاتر از حد استاندارد بوده است.
انصاری تصریح کرد: اغلب این جایگاههای غیر استاندارد نیز به اطراف استان باز میگردد و در حقیقت وظیفه ما پایش است و وزارت نفت هم مسئولیت سوخت توزیعی را دارد.
وی درباره بررسیهای انجام شده در کلانشهرها گفت: از منظر پایشهای انجام شده، سوخت توزیعی در شهر مشهد از نظر بررسی آروماتیکها و بَنزَن در مقایسه با سایر کلانشهرها بیشترین تفاوت را با استاندارد داشته است.
مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست تصریح کرد: شهر اراک از نظر آروماتیکها و بَنزَن بهترین و استانداردترین سوخت را داشته است.
انصاری با بیان اینکه نمونهبرداری به طور مستمر در کلانشهرها انجام میگیرد، گفت: نتایج پایش از بیست و هفتم مهر ماه در تهران و کرج از منظر بَنزَن و آروماتیکهای موجود در سوخت مصرفی نشان میدهد که این میزان در حد استاندارد بوده اما میزان گوگرد در برخی نمونهها، بیش از حد مجاز بوده است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها