کد خبر:
۷۳۲۹۵ ۱۱:۳۷
۱۳۹۶/۱۰/۱۹
چرا تعرفه واردات خودروهای هیبریدی بالا رفت؟
پدال نیوز- رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره انتقادات مطرح شده نسبت به افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی با توجه به سهمی که میتواند در کاهش آلودگی هوا داشته باشند با ارائه توضیحاتی گفت این خودروها اثر چندانی در کاهش آلودگی هوا در شهرها نداشته و پایین ماندن تعرفه موجب ایجاد رانت میشد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، امروز (سهشنبه) سازمان برنامه و بودجه نشست خبری با حضور محمدباقر نوبخت، رئیس این سازمان برگزار کرد. در چند روز اخیر این دومین نشست خبری در سازمان برنامه و بودجه است که با محور تبیین برنامههای اشتغال بودجه ١٣٩٧ برگزار میشود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد که پیش بینی دولت ایجاد یک میلیون و ٣٣ هزار شغل در سال آینده است که حدود ٣٢٧ هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری را دربرمیگیرد. از این مبلغ بیش از ٧٣ هزار میلیارد تومان در طرح تولید و اشتغال و ٢٥٤ هزار میلیارد تومان در بودجههای عمرانی سرمایهگذاری می شود.
چرا تعرفه واردات خودروهای هیبریدی بالا رفت؟
در جریان توضیح رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره برنامه دولت برای تحول در حمل و نقل درون و برون شهری به منظور ایجاد شغل و کاهش آلودگی هوا، این موضوع مطرح شد که چرا دولت تعرفه واردات خودروهای هیبریدی را هم از پنج به ٤٥ درصد افزایش داده در حالی که می تواند موجب کاهش آلودگی هوا شود؟ نوبخت در این باره گفت که آنچه در عمل می تواند وارد کاهش آلودگی هوا شود، خودروهای برقی هستند که تعرفه آنها صفر است. اما خودروهای هیبریدی سوخت بنزین هم دارند و از یک سرعتی به بالا از برق استفاده میکنند که این سرعت عموما برای خارج از شهر است، بنابرین کمک چندانی به کاهش آلودگی هوا در شهر نمیکنند. در این حالت پایین ماندن تعرفه آنها نسبت به سایر خودروها میتواند موجب ایجاد رانت شود از این رو تصمیم به افزایش تعرفه واردات آنها مانند بقیه خودروها گرفتیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد که پیش بینی دولت ایجاد یک میلیون و ٣٣ هزار شغل در سال آینده است که حدود ٣٢٧ هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری را دربرمیگیرد. از این مبلغ بیش از ٧٣ هزار میلیارد تومان در طرح تولید و اشتغال و ٢٥٤ هزار میلیارد تومان در بودجههای عمرانی سرمایهگذاری می شود.
چرا تعرفه واردات خودروهای هیبریدی بالا رفت؟
در جریان توضیح رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره برنامه دولت برای تحول در حمل و نقل درون و برون شهری به منظور ایجاد شغل و کاهش آلودگی هوا، این موضوع مطرح شد که چرا دولت تعرفه واردات خودروهای هیبریدی را هم از پنج به ٤٥ درصد افزایش داده در حالی که می تواند موجب کاهش آلودگی هوا شود؟ نوبخت در این باره گفت که آنچه در عمل می تواند وارد کاهش آلودگی هوا شود، خودروهای برقی هستند که تعرفه آنها صفر است. اما خودروهای هیبریدی سوخت بنزین هم دارند و از یک سرعتی به بالا از برق استفاده میکنند که این سرعت عموما برای خارج از شهر است، بنابرین کمک چندانی به کاهش آلودگی هوا در شهر نمیکنند. در این حالت پایین ماندن تعرفه آنها نسبت به سایر خودروها میتواند موجب ایجاد رانت شود از این رو تصمیم به افزایش تعرفه واردات آنها مانند بقیه خودروها گرفتیم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها