آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۷۲۱۶۰
۰۹:۳۲
۱۳۹۶/۱۰/۰۶

وقتی واردکنندگان خودرو به تب راضی شدند

پدال نیوز: بعد از چند ماه مسدود ماندن سایت ثبتارش و خبرهای متناقض از میزان افزایش تعرفه ها بالاخره قرار است امروز قفل واردات خودرو باز شود و با افزایش پلکانی تعرفه ها، بلاخره شاهد ورود خودروهای سال ۲۰۱۸ هم به کشور باشیم.
به گزارش "پدال نیوز" ،به گزارش پدال نیوز توقف چند ماهه سایت ثبتارش و اعلام خبرهای غیر رسمی از تعرفه های کذایی، آنقدر جان را به لب واردکنندگان خودرو رساند که فعالان این بخش راضی به قبول هر تعرفه ای در قبال باز شدن مجدد سایت ثبت سفارش خودرو شدند.
 
تعطیلی برخی از نمایندگی ها، تعدیل نیرو در برخی شرکتهای واردکننده و قیمت هایی که با شتاب بالا از گردنه قیمتها در بازار بالا می رفتند باعث شد تا تقریبا تمام واردکنندگان به همان افزایش تعرفه های واردات هم راضی شوند و فقط خواستار بازگشایی مجدد سایت ثبتارش باشند.
 
کار در این روزها به جایی رسیده بود که مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفته بود: تکلیف بد، بهتر از بی تکلیفی است.
 
فرهاد احتشام زاد رییس انجمن واردکنندگان خودرو هم بارها از غیر قانونی بودن مسدود کردن یکباره و بی اطلاع سایت ثبتارش صحبت به میان آورده و متضرر شدن مشتریان از آشفته بازار موجود را هشدار داده بود.
 
از سوی دیگر میثم رضایی رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو هم بارها از پیگیری این انجمن از مسئولین دولتی و نمایندگان مجلس خبر داده بود و تاکید کرده بود: بازنده اصلی این قصیده غمگین و طولانی مشتریانی هستند که حالا خودروهای مورد نظرشان را با افزایش قیمت های نامتعارف خریداری می کنند.
 
کار به جایی رسید که ولی ملکی، عضو کمیسیون صنایع مجلس در برنامه زنده تلویزیونی به  بسته شدن طولانی مدت سایت ثبتارش اشاره کرد و گفت: بسته شدن این سایت شبهه دار است و عملا جلوی رقابت در بازار خودرو  گرفته شده است.
 
سازمان بازرسی کل کشور هم از تشکیل ۲ پرونده در خصوص واردات خودرو و گران فروشی و سواستفاده برخی از شرکتها از این آشفته بازار خبر داده بود و در همین راستا، سراج رییس سازمان بازرسی هم قول داده بود متخلفان به مردم معرفی شوند.
 
اما شب گذشته خبرهایی از جلسات دولتی ها، مجلسی ها و نمایندگان واردکننده خودرو به گوش رسید که از بازگشایی سایت ثبتارش آن هم با تعرفه هایی کمتر از آنچه پیش از این در رسانه ها منتشر شده بود حکایت داشت.
 
بدین ترتیب و بر خلاف قانونی که پیش از این مصوب شده بود و بر اساس آن قرار بود هر سال ۵ درصد از تعرفه واردات کم شود تا تولیدکنندگان داخلی هم فرصت داشته باشند خود را برای رقابت آماده کنند و هم زنگ خطر برداشتن سد واردات را کم کم حس کنند، حالا دوباره تاریخ به چند سال قبل برگشت و ماشین زمان این بار بر بازار ماشین سوار شد.
 
حالا باز هم افزایش تعرفه هایی که هم قیمت های خودروهای وارداتی را افزایش می دهد و هم درآمد دولت در محل واردات خودرو را افزایش می دهد و احتمالا خودروسازانی که باز هم بد عادت می شوند.
 
حال این روزهای واردکنندگان خودرو را هم فقط یک ضرب المثل را در ذهن تداعی می کند، «به مرگ بگیر که به تب راضی شوند».

خودروکار
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو