کد خبر:
۷۲۰۴۰ ۰۸:۵۱
۱۳۹۶/۱۰/۰۵
مدیر خدمات بازرگانی گمرکی رامک خودرو :
نظام تعرفه ای بهترين انتخاب دولت است
پدا لنیوز: مدير خدمات بازرگاني و گمركي رامك خودرو، عنون کرد: بايد واردات خودرو بر مبنای ثبت سفارش به شكلی برنامه ريزی شده و در يك چارچوب قانوني انجام شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز ، محمد صادق حبيب نژاد، مدير خدمات بازرگاني و گمركی رامك خودرو با استقبال از طرح دولت در مديريت واردات خودرو گفت: بايد ثبت سفارش و واردات خودرو در چارچوب يك برنامه ريزي مدون انجام شود تا ازاين طريق دست واسطه گراني كه با ارز متقاضي اقدام به واردات هر نوع خورويي مي كنند بسته شود چراكه اين موضوع نه تنها به ضرر نمايندگان رسمي شركتهاي مادر است بلكه منجر به ايجاد تورم در كشور مي شود.
وي ادامه داد: اين موضوع بايد از سوي دولت مديريت شود تا بدين شكل، ارز متقاضي بدون برنامه ريزي از كشور خارج نشود.
حبيب نژاد در ادامه با اشاره به اين كه طي جلساني كه با دولت و بخش خصوصي داشته ايم بارها تاكيد كرديم كه دولت بايد كنترل بيشتري نسبت به واردات خودرو اتخاذ كند اظهار كرد: در غير اين صورت نماينده انحصاري شركتهاي سازنده خارجي با مشكلات جدي مواجه خواهند شد.
مدير خدمات بازرگاني و گمركي رامك خودرو در بخش ديگري از سخنانش با ارجح دانستن نظام تعرفه اي بر نظام سهميه اي در راستاي واردات خودرو خاطرنشان كرد: با نظام تعرفه اي، نمايندگان رسمي سازندگان خودروي خارجي دچار مشكل نميشوند اما اگر نظام سهميه اي اجرايي شود از آنجايي كه بسياري از نمايندگان انحصاري برنامه ريزي در اين باره نداشتند پاسخگوي نياز هاي متقاضيان نخواهند بود و اين آسيب جدي و غيرقابل جبراني را براي اين قشر به دنبال خواهد داشت.
حبيب نژاد درباره اختصاص ارز به واردات خوردو گفت: تخصيص ارز با توجه به نياز بازار و پيش فروش خودروهاي خارجي انجام مي شود بنابراين در صورتي كه اين تخصيص با برنامه ريزي هاي مدون و مديريت دولتي انجام پذيرد مي توان ميزان تخصيص ارز و واردات را به بهترين شكل ممكن مديريت كرد.
وي ادامه داد: اين موضوع بايد از سوي دولت مديريت شود تا بدين شكل، ارز متقاضي بدون برنامه ريزي از كشور خارج نشود.
حبيب نژاد در ادامه با اشاره به اين كه طي جلساني كه با دولت و بخش خصوصي داشته ايم بارها تاكيد كرديم كه دولت بايد كنترل بيشتري نسبت به واردات خودرو اتخاذ كند اظهار كرد: در غير اين صورت نماينده انحصاري شركتهاي سازنده خارجي با مشكلات جدي مواجه خواهند شد.
مدير خدمات بازرگاني و گمركي رامك خودرو در بخش ديگري از سخنانش با ارجح دانستن نظام تعرفه اي بر نظام سهميه اي در راستاي واردات خودرو خاطرنشان كرد: با نظام تعرفه اي، نمايندگان رسمي سازندگان خودروي خارجي دچار مشكل نميشوند اما اگر نظام سهميه اي اجرايي شود از آنجايي كه بسياري از نمايندگان انحصاري برنامه ريزي در اين باره نداشتند پاسخگوي نياز هاي متقاضيان نخواهند بود و اين آسيب جدي و غيرقابل جبراني را براي اين قشر به دنبال خواهد داشت.
حبيب نژاد درباره اختصاص ارز به واردات خوردو گفت: تخصيص ارز با توجه به نياز بازار و پيش فروش خودروهاي خارجي انجام مي شود بنابراين در صورتي كه اين تخصيص با برنامه ريزي هاي مدون و مديريت دولتي انجام پذيرد مي توان ميزان تخصيص ارز و واردات را به بهترين شكل ممكن مديريت كرد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها