کد خبر:
۷۱۹۴۷ ۰۸:۴۶
۱۳۹۶/۱۰/۰۴
جایگاه ویژه قطعهسازی در وزارت صنعت
پدال نیوز: در شرایطی خودروسازان و قطعهسازان داخلی بر سر مسائل مالی و همچنین قراردادهای خارجی، با چالشهایی روبهرو هستند که بهنظر میرسد....
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، در شرایطی خودروسازان و قطعهسازان داخلی بر سر مسائل مالی و همچنین قراردادهای خارجی، با چالشهایی روبهرو هستند که بهنظر میرسد وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت دوازدهم، رویکرد مثبتی در حل این چالشها داشته و در این بین بهطور ویژه در پی رفع مشکلات صنعت قطعه است.هرچند در گذشته نیز روابط میان قطعهسازان و خودروسازان خالی از چالش نبوده، با این حال معمولا وزرای پیشین صنعت، بیشتر خودروسازان را در اولویت قرار داده و مانند حال، پیگیر حل مشکلات قطعهسازان نبودند. حالا اما وزارت صنعت دولت دوازدهم و شخص محمد شریعتمداری (وزیر صنعت)، به جد بهدنبال حل چالشهای موجود میان خودروسازان و قطعهسازان بوده و حتی کفه ترازوی حمایتی وی، به سمت قطعهسازها سنگینی میکند.
به گزارش دنیای اقتصاد، در حال حاضر بزرگترین مشکل موجود میان خودروسازان و قطعهسازان، عدمپرداخت به موقع طلب به قطعهسازان است، مشکلی ریشهدار که در این سالها حادتر نیز شده است. آن طور که برخی منابع آگاه میگویند، قطعهسازان در حال حاضر رقمی حدود 10 هزار میلیارد تومان از خودروسازان طلب دارند. در این شرایط، ظاهرا وزارت صنعت بهدنبال حل این مشکل بوده و سعی دارد خودروسازان را به سمت تسویه حساب بخشی از این بدهی، ترغیب کند.مساله دیگر اما ضعف حضور قطعهسازان در قراردادهای خارجی صنعت خودرو است. به اعتقاد قطعهسازان، در قراردادهای پسابرجامی صنعت خودرو، چندان جایگاهی برای صنعت قطعه قائل نشده و آنها نقش چندانی در تولید خودروهای جدید ندارند. از همین رو ظاهرا وزارت صنعت حل این چالش را نیز در دستور کار قرار داده و بهدنبال آن است که سهم قطعهسازان را در قراردادهای خارجی صنعت خودرو افزایش دهد.در این شرایط، باید منتظر ماند و دید وزارت صنعت و شخص شریعتمداری تا چه حد میتوانند با محور قرار دادن «قطعهسازی»، چالشهای موجود میان این صنعت و خودروسازی را حل کنند.
به گزارش دنیای اقتصاد، در حال حاضر بزرگترین مشکل موجود میان خودروسازان و قطعهسازان، عدمپرداخت به موقع طلب به قطعهسازان است، مشکلی ریشهدار که در این سالها حادتر نیز شده است. آن طور که برخی منابع آگاه میگویند، قطعهسازان در حال حاضر رقمی حدود 10 هزار میلیارد تومان از خودروسازان طلب دارند. در این شرایط، ظاهرا وزارت صنعت بهدنبال حل این مشکل بوده و سعی دارد خودروسازان را به سمت تسویه حساب بخشی از این بدهی، ترغیب کند.مساله دیگر اما ضعف حضور قطعهسازان در قراردادهای خارجی صنعت خودرو است. به اعتقاد قطعهسازان، در قراردادهای پسابرجامی صنعت خودرو، چندان جایگاهی برای صنعت قطعه قائل نشده و آنها نقش چندانی در تولید خودروهای جدید ندارند. از همین رو ظاهرا وزارت صنعت حل این چالش را نیز در دستور کار قرار داده و بهدنبال آن است که سهم قطعهسازان را در قراردادهای خارجی صنعت خودرو افزایش دهد.در این شرایط، باید منتظر ماند و دید وزارت صنعت و شخص شریعتمداری تا چه حد میتوانند با محور قرار دادن «قطعهسازی»، چالشهای موجود میان این صنعت و خودروسازی را حل کنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها