کد خبر:
۷۱۸۶۶ ۱۰:۰۳
۱۳۹۶/۱۰/۰۳
خودروهای مونتاژی برنده ممنوعیت واردات خودرو
پدال نیوز: در حالی شش ماه از بسته شدن سامانه ثبت سفارش واردات خودرو میگذرد که همچنان قیمت خودروهای وارداتی رو به افزایش است و این نوسان غیرمنطقی بازار عاملی است برای قوت گرفتن این گمانه که بازهم خودروسازان داخلی مورد لطف و مرحمت خاص قرار گرفتهاند که بتوانند تولیدات پسابرجامی را با قیمتهایی بالاتر از آنچه مردم انتظار داشتند، بفروشند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، در همین حال فرهاد احتشامزاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، درباره بسته ماندن سامانه ثبت سفارش خودرو بهرغم اخطار کمیسیون اصل 90 گفت: برخورد اخیر مسئولان با مساله واردات به بهانه حمایت از تولید داخل بوده است، اما باید از آنها بپرسیم آیا تمام خودروهایی که تولید میشوند، قطعاتشان تمام از داخل تأمین میشود یا اینکه هنوز بالابر شیشه پراید وارداتی است؟
اینگونه سیاستگذاریها بدون اظهارنظر منطقی و پاسخ قانعکننده هیچ علامتی نیست جز حمایتهای بیقید و شرط از خودروسازان داخلی، بخصوص اینکه گفته شده در قرارداد پژو، بازارسازی به طرف خارجی تعهد داده شده است.
این مقام صنفی معتقد است، زمانی که بخش قابل توجهی از بازار در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار دارد، نباید نگران سهم واردات خودروهای خارجی باشیم، هرچند آمارهای موجود بیانگر آن است که خود تولیدکنندگان داخلی اکنون واردکننده شدهاند و احتمالا بهدنبال دریافت رانتهای گستردهتری در این زمینه نیز رفتهاند.
زمانی که خودروهای داخلی ایران با قیمت بالا و با کیفیت پایین تولید میشود، قطعا خریداران برای تأمین نیازهای خود بهدنبال کالاهای خارجی خواهند رفت در حالی که مسئولان بهجای ایجاد انگیزه برای خودروسازان جهت اصلاح روند خود بازهم همچون گذشته بازاری انحصاری را برایشان مهیا کردهاند که بتوانند باوجود تمام کاستیهای خودشان از بازار،منافع گستردهای بدون در نظر گرفتن حقوق خریداران به دست آورند.
منبع: روزنامه جام جم
اینگونه سیاستگذاریها بدون اظهارنظر منطقی و پاسخ قانعکننده هیچ علامتی نیست جز حمایتهای بیقید و شرط از خودروسازان داخلی، بخصوص اینکه گفته شده در قرارداد پژو، بازارسازی به طرف خارجی تعهد داده شده است.
این مقام صنفی معتقد است، زمانی که بخش قابل توجهی از بازار در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار دارد، نباید نگران سهم واردات خودروهای خارجی باشیم، هرچند آمارهای موجود بیانگر آن است که خود تولیدکنندگان داخلی اکنون واردکننده شدهاند و احتمالا بهدنبال دریافت رانتهای گستردهتری در این زمینه نیز رفتهاند.
زمانی که خودروهای داخلی ایران با قیمت بالا و با کیفیت پایین تولید میشود، قطعا خریداران برای تأمین نیازهای خود بهدنبال کالاهای خارجی خواهند رفت در حالی که مسئولان بهجای ایجاد انگیزه برای خودروسازان جهت اصلاح روند خود بازهم همچون گذشته بازاری انحصاری را برایشان مهیا کردهاند که بتوانند باوجود تمام کاستیهای خودشان از بازار،منافع گستردهای بدون در نظر گرفتن حقوق خریداران به دست آورند.
منبع: روزنامه جام جم
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها