گزارشی از جلسه دیروز نعمتزاده با اعضای کمیسیون صنایع مجلس
نعمت زاده: ۲هزار میلیارد خودروسازان را بهزور هم که شده، میگیرم
پدال نیوز: یک عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تشریح جزئیات جلسه دیروز نعمتزاده با اعضای کمیسیون صنایع و حمایت از تولید ملی گفت: وزیر صنعت در این جلسه قولهایی برای اصلاح وضعیت صنعت قطعه سازی و خودروسازی کشور داد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم، علی علیلو در رابطه با جلسه دیروز نعمتزاده با کمیسیون مشترک حمایت از تولید ملی و صنایع مجلس شورای اسلامی که بهمنظور بررسی مشکلات قطعهسازان و خودروسازان برگزار شده بود، اظهار داشت: در جلسه دیروز پیشنهادات مختلفی برای حمایت از صنعت قطعهسازی کشور مطرح شد، بهعنوان نمونه خودروسازان اعلام میکردند که بدهی زیادی به قطعهسازان دارند و از دولت خواستار تسهیلات بودند اما بهاعتقاد نمایندگان نباید تسهیلات بهصورت مستقیم در اختیار خودروسازان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه قرار شد بخشی از تسهیلات بانکی با ضمانت خودروسازان بهعنوان بدهی آنها از طرف بانک به قطعهسازان پرداخت شود، افزود: کنار این امر نمایندگان مجلس دو درخواست از وزیر صنعت داشتند؛ نخستین درخواست آنها استمهال بدهی قطعهسازان به سازمان مالیاتی بود زیرا اکثر قطعهسازان با کمبود نقدینگی روبهرو بودند و امکان پرداخت مالیاتهای خود را ندارند، این در حالیست که منابع مالی آنها در اختیار خودروسازان قرار دارد و آنها به قطعهسازان پرداخت نمیکنند، به همین واسطه قرار بر این شد تا در خصوص حق بیمه، مالیات و وامهای بانکی قطعهسازان استمهال لازم صورت گیرد.
این عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه به صحبتهای نعمتزاده در این جلسه اشاره کرد و گفت: وزیر صنعت انتقادهای زیادی در ایجاد کمپین "خودروی صفر نخرید" داشت اما نمایندگان مجلس معتقد بودند: ما از تولید داخل حمایت جدی میکنیم و به هیچ عنوان تشکیل چنین کمپینهایی را در جامعه مفید نمیدانیم.
وی با ابراز اینکه نمایندگان مجلس از نبود یک راهکار جدی وزارت صنعت برای ساماندهی صنعت خودروی کشور گلایه داشتند، اظهار داشت: آقایان میگویند صنعت خودروی کشور خصوصی است اما چرا باید خودمان را گول بزنیم و حتی دور زدنهای قانون را نادیده بگیریم؟ تمام عزل و نصبهای شرکتهای خودروساز توسط دولت اعمال میشود که در جهت ساماندهی این موضوع باید خصوصی سازی واقعی در شرکتهای خودروسازی اجرایی شود.
علیلو افزود: در جلسه دیروز پیشنهاد کردیم که بخشی از سهام شرکتهای خودروساز به قطعهسازان واگذار شود تا در ادامه این موضوع ما شاهد رفتارهای شبهدولتی در شرکتهای خودروساز نباشیم.
وی با اشاره به اینکه رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی اعلام کرده که 200 میلیارد تومان در اختیار وزارت صنعت برای کمک به صنایع مختلف قرار میگیرد، افزود: ما معتقدیم باید با اولویتبندی این منابع در اختیار واحدهایی که نیاز جدی به تزریق نقدینگی دارند قرار گیرد.
رئیس هیأت تحقیق و تفحص از خودروسازان مجلس تصریح کرد که وزیر صنعت در این جلسه صحبتهای تمام نمایندگان را گوش کرد و قولهایی را برای اعلام راهکارهای مناسب برای بهبود وضعیت صنعت خودروسازی اعلام کرد اما در نهایت گفت: قرار بود 2هزار میلیارد تومان به دو شرکت خودروسازی واگذار شود که من این مبلغ را بهزور هم که شده از دولت میگیرم.
وی با بیان اینکه قرار شد بخشی از تسهیلات بانکی با ضمانت خودروسازان بهعنوان بدهی آنها از طرف بانک به قطعهسازان پرداخت شود، افزود: کنار این امر نمایندگان مجلس دو درخواست از وزیر صنعت داشتند؛ نخستین درخواست آنها استمهال بدهی قطعهسازان به سازمان مالیاتی بود زیرا اکثر قطعهسازان با کمبود نقدینگی روبهرو بودند و امکان پرداخت مالیاتهای خود را ندارند، این در حالیست که منابع مالی آنها در اختیار خودروسازان قرار دارد و آنها به قطعهسازان پرداخت نمیکنند، به همین واسطه قرار بر این شد تا در خصوص حق بیمه، مالیات و وامهای بانکی قطعهسازان استمهال لازم صورت گیرد.
این عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه به صحبتهای نعمتزاده در این جلسه اشاره کرد و گفت: وزیر صنعت انتقادهای زیادی در ایجاد کمپین "خودروی صفر نخرید" داشت اما نمایندگان مجلس معتقد بودند: ما از تولید داخل حمایت جدی میکنیم و به هیچ عنوان تشکیل چنین کمپینهایی را در جامعه مفید نمیدانیم.
وی با ابراز اینکه نمایندگان مجلس از نبود یک راهکار جدی وزارت صنعت برای ساماندهی صنعت خودروی کشور گلایه داشتند، اظهار داشت: آقایان میگویند صنعت خودروی کشور خصوصی است اما چرا باید خودمان را گول بزنیم و حتی دور زدنهای قانون را نادیده بگیریم؟ تمام عزل و نصبهای شرکتهای خودروساز توسط دولت اعمال میشود که در جهت ساماندهی این موضوع باید خصوصی سازی واقعی در شرکتهای خودروسازی اجرایی شود.
علیلو افزود: در جلسه دیروز پیشنهاد کردیم که بخشی از سهام شرکتهای خودروساز به قطعهسازان واگذار شود تا در ادامه این موضوع ما شاهد رفتارهای شبهدولتی در شرکتهای خودروساز نباشیم.
وی با اشاره به اینکه رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی اعلام کرده که 200 میلیارد تومان در اختیار وزارت صنعت برای کمک به صنایع مختلف قرار میگیرد، افزود: ما معتقدیم باید با اولویتبندی این منابع در اختیار واحدهایی که نیاز جدی به تزریق نقدینگی دارند قرار گیرد.
رئیس هیأت تحقیق و تفحص از خودروسازان مجلس تصریح کرد که وزیر صنعت در این جلسه صحبتهای تمام نمایندگان را گوش کرد و قولهایی را برای اعلام راهکارهای مناسب برای بهبود وضعیت صنعت خودروسازی اعلام کرد اما در نهایت گفت: قرار بود 2هزار میلیارد تومان به دو شرکت خودروسازی واگذار شود که من این مبلغ را بهزور هم که شده از دولت میگیرم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها