کد خبر:
۷۱۲۴۹ ۱۴:۳۱
۱۳۹۶/۰۹/۲۶
رییس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده مطرح کرد:
نقش لابی خودروسازان در آلودگی هوا!
پدال نیوز- رییس هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده اظهار کرد: متاسفاته خودروسازان با لابی سنگین خود مانع اجرایی شدن قانون در رابطه با الزام خودروسازان به اسقاط خودروهای فرسوده شدند بنابراین آنها نیز در آلودگی هوای کلانشهرها مقصرند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ، مصطفی جودی اظهار کرد: سال 1388 مصوبهای به تصویب هیات دولت رسید که بر مبنای آن خودروسازان موظف شدند معادل 30 درصد تولیدات خود، خودروی فرسوده از رده خارج کنند.
وی با بیان اینکه با لابی سنگین خودروسازان حتی یک روز نیز این مصوبه اجرایی نشد، خاطرنشان کرد: در دولت فعلی نیز چند ماه پیش مصوب شد خودروسازان به ازای تولید خودروهای پرمصرف با مصرف سوخت 8 تا 8.5 لیتر و بیشتر، یک خودروی فرسوده را از رده خارج کنند.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده ادامه داد: متاسفانه این بار نیز لابی خودروسازان مانع اجرایی شدن این مصوبه شده و دیدیم که با درخواست وزیر صنعت، معدن و تجارت، هیات دولت این مصوبه را لغو کرد.
وی افزود: این وضعیت در حالی است که در همه جای جهان این خودروسازان هستند که موظفند به ازای تولید و فروش خودروهای خود، خودروهای فرسوده را نوسازی و از رده خارج کنند.
جودی با بیان اینکه سال گذشته به ازای واردات 75 هزار دستگاه خودروی وارداتی 170 هزار دستگاه خودروی فرسوده اسقاط شد، تصریح کرد: با این حال با وجود تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در سال گذشته حتی یک خودروی فرسوده نیز از این محل نوسازی نشد.
وی اظهار کرد: این وضعیت در حالی است که با سرمایهگذاری بخش خصوصی 200 مرکز اسقاط خودروهای فرسوده با ظرفیت سالانه دو میلیون دستگاه در سراسر کشور ایجاد شده اما هماکنون حدود 90 درصد ظرفیت این مراکز خالی است.
وی با بیان اینکه با لابی سنگین خودروسازان حتی یک روز نیز این مصوبه اجرایی نشد، خاطرنشان کرد: در دولت فعلی نیز چند ماه پیش مصوب شد خودروسازان به ازای تولید خودروهای پرمصرف با مصرف سوخت 8 تا 8.5 لیتر و بیشتر، یک خودروی فرسوده را از رده خارج کنند.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده ادامه داد: متاسفانه این بار نیز لابی خودروسازان مانع اجرایی شدن این مصوبه شده و دیدیم که با درخواست وزیر صنعت، معدن و تجارت، هیات دولت این مصوبه را لغو کرد.
وی افزود: این وضعیت در حالی است که در همه جای جهان این خودروسازان هستند که موظفند به ازای تولید و فروش خودروهای خود، خودروهای فرسوده را نوسازی و از رده خارج کنند.
جودی با بیان اینکه سال گذشته به ازای واردات 75 هزار دستگاه خودروی وارداتی 170 هزار دستگاه خودروی فرسوده اسقاط شد، تصریح کرد: با این حال با وجود تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در سال گذشته حتی یک خودروی فرسوده نیز از این محل نوسازی نشد.
وی اظهار کرد: این وضعیت در حالی است که با سرمایهگذاری بخش خصوصی 200 مرکز اسقاط خودروهای فرسوده با ظرفیت سالانه دو میلیون دستگاه در سراسر کشور ایجاد شده اما هماکنون حدود 90 درصد ظرفیت این مراکز خالی است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش