کد خبر:
۷۰۶۴۷ ۰۸:۱۴
۱۳۹۶/۰۹/۱۹
سقف تعرفه 150 درصد میشود
توافق 5 عضو کابینه برای افزایش تعرفه واردات خودرو +جزییات
پدال نیوز: با توافق وزرای اقتصاد، صنعت وکشاورزی و روسای بانک مرکزی و سازمان برنامه، تعرفه واردات خودرو با حجم موتور 2000 تا 2500 سیسی ...
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پایگاه خبری پدال نیوز، با توافق وزرای اقتصاد، صنعت وکشاورزی و روسای بانک مرکزی و سازمان برنامه، تعرفه واردات خودرو با حجم موتور 2000 تا 2500 سیسی که تاکنون ۵۵ درصد بوده به ۱۳۰ درصد افزایش می یابد.
واردات خودرو مدتها است که متوقف است و از تیرماه امسال، دولت به دلیل مثبت شدن تراز تجاری و جلوگیری از واردات بیرویه خودروها، ثبت سفارش را ممنوع اعلام کرده است.
اکنون اما بر این اساس توافق ۵ عضو کابینه، پیشنهادی به هیات وزیران ارایه شده که بر مبنای آن، تعرفه واردات خودرو از کف ۴۰ درصدی به ۵۰ درصد افزایش یافته و در عین حال هم، پیشنهاد شده تا تعرفه خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سیسی نیز که تاکنون ۵۵ درصد بوده؛ به ۱۳۰ درصد افزایش یابد.
بر اساس تفاهمنامهای که میان مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه به امضا رسیده، مقرر شده تا اصلاح نظام تعرفهای صورت گیرد.
البته دولت هفته گذشته نیز تصمیم گرفت تا تغییرات تعرفه را بر روی ۳۶۰ قلم کالا اعمال کند.
بر اساس این تصمیم که در جلسات آتی هیات دولت نیز طرح و در مورد آن تصمیمگیری خواهد شد، تغییرات تعرفه خودرو به شرح زیر مورد جمعبندی قرار گرفته است:
۱- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سیسی از ۴۰ درصد به ۵۰ درصد
۲- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی از ۴۰ درصد به ۹۵ درصد
۳- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سیسی از ۵۵ درصد به ۱۳۰ درصد
۴- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سیسی از ۵۵ درصد به ۱۵۰ درصد
۵- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ سیسی از ۵۵ درصد به ۱۵۰ درصد
به گزارش مهر، شنیدهها حکایت از این دارد که این تغییرات تعرفهای در دولت مخالفان جدی دارد، اما به هرحال، ۵ عضو کابینه یازدهم که اتفاقا اعضای شورای اقتصاد هم هستند، در این خصوص به توافق رسیده و تفاهمنامهای را هم به امضا رساندهاند.
واردات خودرو مدتها است که متوقف است و از تیرماه امسال، دولت به دلیل مثبت شدن تراز تجاری و جلوگیری از واردات بیرویه خودروها، ثبت سفارش را ممنوع اعلام کرده است.
اکنون اما بر این اساس توافق ۵ عضو کابینه، پیشنهادی به هیات وزیران ارایه شده که بر مبنای آن، تعرفه واردات خودرو از کف ۴۰ درصدی به ۵۰ درصد افزایش یافته و در عین حال هم، پیشنهاد شده تا تعرفه خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سیسی نیز که تاکنون ۵۵ درصد بوده؛ به ۱۳۰ درصد افزایش یابد.
بر اساس تفاهمنامهای که میان مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه به امضا رسیده، مقرر شده تا اصلاح نظام تعرفهای صورت گیرد.
البته دولت هفته گذشته نیز تصمیم گرفت تا تغییرات تعرفه را بر روی ۳۶۰ قلم کالا اعمال کند.
بر اساس این تصمیم که در جلسات آتی هیات دولت نیز طرح و در مورد آن تصمیمگیری خواهد شد، تغییرات تعرفه خودرو به شرح زیر مورد جمعبندی قرار گرفته است:
۱- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سیسی از ۴۰ درصد به ۵۰ درصد
۲- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی از ۴۰ درصد به ۹۵ درصد
۳- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سیسی از ۵۵ درصد به ۱۳۰ درصد
۴- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سیسی از ۵۵ درصد به ۱۵۰ درصد
۵- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ سیسی از ۵۵ درصد به ۱۵۰ درصد
به گزارش مهر، شنیدهها حکایت از این دارد که این تغییرات تعرفهای در دولت مخالفان جدی دارد، اما به هرحال، ۵ عضو کابینه یازدهم که اتفاقا اعضای شورای اقتصاد هم هستند، در این خصوص به توافق رسیده و تفاهمنامهای را هم به امضا رساندهاند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
نظرات شما
سلام
نامردی و نانجیبی وزیران را ببینید
تعرفه خودروهای قشر متوسط 1500 تا 2500 سی سی را از 40-55 درصد به 130 درصد افزایش دادند اما خودروهای 2500تا 3500 سی سی را از 55 به 150درصد افزایش دادند
یعنی اینکه خودشون قرارست سوار ماشینهای لوکس بشن و تعرفه را نسبت به دیگر خودروها کمتر محاسبه کردند
نامردی و نانجیبی وزیران را ببینید
تعرفه خودروهای قشر متوسط 1500 تا 2500 سی سی را از 40-55 درصد به 130 درصد افزایش دادند اما خودروهای 2500تا 3500 سی سی را از 55 به 150درصد افزایش دادند
یعنی اینکه خودشون قرارست سوار ماشینهای لوکس بشن و تعرفه را نسبت به دیگر خودروها کمتر محاسبه کردند
روحانی عمیقا مچچچچچچچکریم. پولدارها را پولدار تر و فقرا را نابود کن. اگه تونستی کاملا نابودشون کن که اینقدر زجر نکشن. طبقه متوسط هم که نداریم خدا رو شکر.
این پول برای دولت حرام هست
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها
