کد خبر:
۷۰۶۰۳ ۱۲:۴۶
۱۳۹۶/۰۹/۱۸
بقای صنعت خودرو ایران در کجاست؟
پدال نیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت خودرو برای بقاء، باید خود را با استاندارهای جهانی در این صنعت وفق دهد، زیرا که در صورت عدم رعایت این استانداردها از نظر بازار و خریداران امتیاز مثبتی کسب نکرده و نمره منفی خواهد گرفت.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، ولی ملکی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت : در حال حاضر تمام خودروسازان بر اساس رعایت استانداردها امتیاز بندی می شوند، این در حالی است که از جمله معیارهای شماره گذاری رعایت استاندارد کیفی و ایمنی است هر چند در این رتبه بندی ،گاها خودروهای داخلی نسبت به خودروهای خارجی رتبه کمتری را کسب می کنند.
وی گفت : برای حضور فعال در بازارهای جهانی و ایجاد ثبات ارزی در واحدهای تولیدی و همچنین تولید محصولات قابل رقابت با سایر کشورها، لازم است الزامات استانداردی با نیاز جهانی تطبیق داده شود.
وی همچنین با توجه به موضوع تولید خودروهای برقی، به کاستی های صنعت خودرو کشورمان در این حوزه اشاره کرد و افزود: علی رغم اینکه شرکتهای خودروساز از همکاری با دانشگاه ها در حوزه خودروهای برقی صحبت می کند اما در این راستا تاکنون پیشرفت چندانی حاصل نشده است.
وی با اشاره به بازدید اخیر برخی از اعضای کمیسیون صنایع از کارخانه رنو گفت : با توجه به تولیدات این شرکت در حوزه خودروهای برقی ، متاسفانه قراردادی که رنو اخیرا در ایران منعقد نموده شامل تولید خودروهای برقی نمی شود.
این نماینده مجلس در ادامه افزود: دنیا در حرکت به سمت تولید خودروهای برقی و جایگزینی بنزین با سوخت خورشیدی، این در حالی است که در ایران به طور میانگین روزانه بالای 81 الی83 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود که تبعات سنگینی از جمله الودگی هوا را به دنبال دارد.
ملکی با توجه به اینکه حرکت صنعت خودرو دنیا به سمت تولید خودروهای برقی ، اظهار داشت : با توجه به وجود چنین جریانی ،خودروسازان داخلی نیز باید به ناچار به این سمت حرکت کنند اما با دانش کمی که در این زمینه وجود دارد زمانی به این نتیجه خواهیم رسید که واردات خودروهای برقی صورت گرفته و از لحاظ قیمت مقرون به صرفه باشد.
وی همچنین در رابطه با ایجاد قطب سوم خودروسازی در کشور افزود: در صورتی که قطب سوم با حضور بخش خصوصی شکل بگیرد می تواند به نتایج مطلوبی منتهی شود چرا که بخش خصوصی انگیزه زیادی دارد و مطمئنا منافع خود را لحاظ می کند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه افزود: در صورتی که شرکت های ایران خودرو و سایپا به جهت کاهش هزینه، هم افزایی دانش فنی،ارائه پلت فرم و موتورملی مشترک با یکدیگر ادغام شوند مسلما نتیج مثبتی در این صنعت به همراه خواهد داشت.
ملکی در ادامه به تجربه کره جنوبی در این زمینه اشاره کرد و افزود: در حالی شرکت خودروسازی هیوندای کره اقدام به خرید شرکت کیا موتورز کرد هر دو برند جداگانه ای بودند و هم اکنون در یک شرکت و تحت مدیریت واحد فعالیت می کنند.
وی گفت : برای حضور فعال در بازارهای جهانی و ایجاد ثبات ارزی در واحدهای تولیدی و همچنین تولید محصولات قابل رقابت با سایر کشورها، لازم است الزامات استانداردی با نیاز جهانی تطبیق داده شود.
وی همچنین با توجه به موضوع تولید خودروهای برقی، به کاستی های صنعت خودرو کشورمان در این حوزه اشاره کرد و افزود: علی رغم اینکه شرکتهای خودروساز از همکاری با دانشگاه ها در حوزه خودروهای برقی صحبت می کند اما در این راستا تاکنون پیشرفت چندانی حاصل نشده است.
وی با اشاره به بازدید اخیر برخی از اعضای کمیسیون صنایع از کارخانه رنو گفت : با توجه به تولیدات این شرکت در حوزه خودروهای برقی ، متاسفانه قراردادی که رنو اخیرا در ایران منعقد نموده شامل تولید خودروهای برقی نمی شود.
این نماینده مجلس در ادامه افزود: دنیا در حرکت به سمت تولید خودروهای برقی و جایگزینی بنزین با سوخت خورشیدی، این در حالی است که در ایران به طور میانگین روزانه بالای 81 الی83 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود که تبعات سنگینی از جمله الودگی هوا را به دنبال دارد.
ملکی با توجه به اینکه حرکت صنعت خودرو دنیا به سمت تولید خودروهای برقی ، اظهار داشت : با توجه به وجود چنین جریانی ،خودروسازان داخلی نیز باید به ناچار به این سمت حرکت کنند اما با دانش کمی که در این زمینه وجود دارد زمانی به این نتیجه خواهیم رسید که واردات خودروهای برقی صورت گرفته و از لحاظ قیمت مقرون به صرفه باشد.
وی همچنین در رابطه با ایجاد قطب سوم خودروسازی در کشور افزود: در صورتی که قطب سوم با حضور بخش خصوصی شکل بگیرد می تواند به نتایج مطلوبی منتهی شود چرا که بخش خصوصی انگیزه زیادی دارد و مطمئنا منافع خود را لحاظ می کند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه افزود: در صورتی که شرکت های ایران خودرو و سایپا به جهت کاهش هزینه، هم افزایی دانش فنی،ارائه پلت فرم و موتورملی مشترک با یکدیگر ادغام شوند مسلما نتیج مثبتی در این صنعت به همراه خواهد داشت.
ملکی در ادامه به تجربه کره جنوبی در این زمینه اشاره کرد و افزود: در حالی شرکت خودروسازی هیوندای کره اقدام به خرید شرکت کیا موتورز کرد هر دو برند جداگانه ای بودند و هم اکنون در یک شرکت و تحت مدیریت واحد فعالیت می کنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها